Vývojová dysfázie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Diagnostika SPU.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Podpůrný metodický seminář zaměřený na předškolní věk I.
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Narušená komunikační schopnost
Výchova mládeže s více vadami
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Brebtavost - Breptavost
MOŽNOSTI DOMÁCÍ PŘÍPRAVY
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Poruchy autistického spektra (PAS) Pervazivní vývojové poruchy
Příčiny SPU.
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
Specifické vývojové poruchy učení
DIAGNOSTIKA VE SPECIÁLNÍ PEDAGOGICE
Symbolické funkce a jejich poruchy
Motorické schopnosti Motorické schopnosti jsou obecné kapacity jednotlivce, projevující se ve výsledcích pohybové činnosti, jinak jsou skryté, latentní.
Logopedická třída MOTÝLCI
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
Psychické poruchy – DYSGRAFIE Dostupné z Metodického portálu www. rvp
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
Specifické poruchy školních dovedností
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Reedukace SPU s využitím počítačů
Riziko dyslexie a školního selhávání
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Vliv poruch plynulosti řeči, zejména breptavosti, na fungování rodiny
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
Symptomatické poruchy řeči u dětí s mentálním postižením
Specifické poruchy učení
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
centrální porucha zpracování řečového signálu
DYSORTOGRAFIE 4. října 2013 VY_52_INOVACE_220119
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Pro pedagogy mateřských a základních škol
Kognitivní procesy Jejich vliv na chování a jednání člověka.
Dyslexie jako celoživotní zátěž 2015 Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
PRAVDA A MÝTY O SPU Veronika Vitošková, Helena Jiránková Seminář pro učitele GJP Duben 2014.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Metodické materiály a pomůcky
PORUCHY ŘEČI V DĚTSKÉM VĚKU
DMO dětská mozková obrna
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
dysartrie neurogenně podmíněná narušená komunikační schopnost
SPŘ u dětí s MO přímá je souvislost mezi poruchami hybnosti – porucha centrálního neuronu, v souvislosti s celkovým motorickým vývojem dítěte můžeme již.
Specifické poruchy učení
Diagnostické metody.
DMO (dětská mozková obrna)
Logopedie Zdravotnický obor, zabývající se fyziologií a patologií mezilidské komunikace (rozvoj různých forem komunikace, výzkum, diagnostika, terapie,
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
PŘÍPRAVNÝ KURZ PRO BUDOUCÍ ŽÁKY PRVNÍHO ROČNÍKU
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vývojová dysfázie

Specificky narušený vývoj řeči projevující se: ztíženou schopností neschopností naučit se verbálně komunikovat (podmínky pro rozvoj řeči jsou přiměřené)

Etiologie vývojové dysfázie: následek poruchy centrálního zpracování řečového signálu difuzní postižení CNS postiž. vývoje kognitivních funkcí vlivem poškození mozku (pre-, peri,- postnatálně) vliv dědičnosti predilekce u chlapců poškození již v intrauterinním vývoji

Diagnostika vývojové dysfázie- týmová spolupráce: logoped foniatr psycholog neurolog pediatr důležitá je diferenciální diagnostika

Vývojovou dysfázii je třeba diagnostikovat jako celek Opoždění jednotlivých složek osobnosti 1.vývoj řeči 2.vývoj zrakové percepce 3.vývoj sluchové percepce 4.vývoj jemné motoriky 5.vývoj koordinace pohybů 6.vývoj grafomotoriky je nerovnoměrné

Charakteristika vývojové dysfázie: specifický řečový vývoj aktivní slovní zásoba se rozvíjí velmi pomalu děti mívají „vlastní slovník“ agramatická řeč nesrozumitelná řeč nerovnoměrné rozložení celkových rozum. schopností porucha F.S., nedokonalá diferenciace zvuků řeči

Příznaky v hloubkové struktuře řeči: nesprávný slovosled odchylky ve frekvenci výskytu slovních druhů nesprávné koncovky při ohýbání slov vynechávání slov omezení slovní zásoby redukce stavby věty na dvou – nebo i jednoslovné

Příznaky v povrchové struktuře řeči: poruchy fonologického systému na úrovni rozlišování distinktivních rysů hlásek výrazně patlavá až nesrozumitelná řeč může docházet k záměnám či redukcím hlásek, slabik ve slovech

Příznaky v dalších oblastech. nerovnoměrný vývoj diskrepance mezi verbálními a nonverbálními schopnostmi narušení zrakového vnímání narušení sluchového vnímání narušení paměťových funkcí narušení pravolevé orientace chybné vnímání časových vztahů narušení motorických funkcí nízká úroveň kresby

Terapie dítěte s vývojovou dysfázií: týmová spolupráce (logoped, foniatr, neurolog, pediatr, psycholog) zaměření se na celkovou osobnost dítěte, nezdůrazňujeme složku řeči rozvíjení jednotlivých schopností a dovedností nelze cvičit izolovaně

Terapii zaměřujeme na: zrakové vnímání sluchové vnímání myšlení paměťové funkce, pozornost motoriku schopnost orientace grafomotoriku řeč