Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Advertisements

SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_Čj8 –
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_18
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 5. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.6.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_Čj8_ZÁKLADNÍ.
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –několikanásobný.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Koncovky sloves.
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_Čj8 –
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Čj8 –
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_547_SHODA_PŘÍSUDKU_S_POD MĚTEM Téma: OPAKOVÁNÍ.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_554_ZÁKLADNÍ_SKLADEBNÍ_DVO JICE_OPAKOVÁNÍ Téma:
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu mužského neživotného Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_Čj8 –přídavná.
72.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod mužský
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_Čj8_slovesa-procvičování.
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu středního Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –tvorba.
Název školy:Základní škola, Husova 276, Podbořany, okres Louny Autor:Mgr. Dagmar Sachsová Název:VY_32_INOVACE_125_PODSTATNÁ_JMÉNA Téma: Druhy podstatných.
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá: váhy babičky kočky budky kopretiny košile žáby vázy rostly visely kvákaly vážily si povídaly se.
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_16 Téma: Pravopis – shoda přísudku s podmětem Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Shoda přísudku s podmětem OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Co je to několikanásobný podmět?. Několikanásobný podmět je vyjádřen několika souřadnými výrazy. Jednotlivé členy několikanásobného podmětu oddělujeme.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_23_Shoda.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
92.1 Shoda přísudku s podmětem - několikanásobný podmět Slon, slonice a slůně se vydali k napajedlu.
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Co je to několikanásobný podmět?
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Shoda přísudku s podmětem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 049
VY_32_INOVACE_01_Český jazyk_8.ročník 11_Skladebné dvojice
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Autor: Mgr. Eva Kotounová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_Inovace_6.3.2 shoda přísudku s několikanásobným podmětem
Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Jahnová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 048
Žáci si zopakují problematiku shody přísudku s podmětem.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí minulé- různé rody Téma: Čj- 8. ročník- příčestí minulé –různé rody Název sady: Český jazyk- VIII.ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace prezentace je určena pro 8. ročník speciální školy slouží k výuce českého jazyka – části jazyková výchova strana 3 - podklad pro výklad strana 4 - procvičování osvojení pravidel při psaní koncovek strana 5 - žáci rozebírají jednotlivé věty, hledají a opravují chyby strana 6 - žáci samostatně vymýšlí vhodné podměty pro nedokončené věty.

Pravopis příčestí minulého při shodě přísudku s podměty různého druhu Je-li alespoň jeden podmět rodu mužského životného, pak je koncovka příčestí minulého - li Př.: Muži a ženy tančili na plese. V zoo byli sloni a žirafy.

Není-li žádný z podmětů rodu mužského životného, pak je koncovka - ly Doplňte: Slonice a slůňata odpočíval_ ve stínu. V parku seděl_ děti a babičky. Maruška a Jeník loupal_ perníček. Autobusy a auta stál_ na hranicích.

KONTROLA Slonice a slůňata odpočívaly ve stínu. V parku seděly děti a babičky. Maruška a Jeníček loupali perníček. Autobusy a auta stály na hranicích.

Na stole voněly buchty a koláče. Medvědi, vlci a lišky pobíhaly kolem. Jana, Pavla a Simona neviděli film. Učitelé a učitelky podporovali své žáky při soutěži. V ulici za domem leželi staré boty a kabelky. Kocouři si hráli s míčem a tkaničkou. Najděte a opravte chyby v textu

Na stole voněly buchty a koláče. Medvědi, vlci a lišky pobíhali kolem. Jana, Pavla a Simona neviděly film. Učitelé a učitelky podporovali své žáky při soutěži. V ulici za domem ležely staré boty a kabelky. Kocouři si hráli s míčem a tkaničkou. KONTROLA

_________a________ utíkali pryč. Pod stromem ležely ______ a ______. _________ a _______ shrabaly listí. U potoka se koupali _______a______. _______a______ neposlechly babičku. _______, _______ a ______ se pásly na louce. _________a_______ se vrátili z cesty. Doplňte vhodné podměty

Použité zdroje Obrázky : dostupné na clipartwww.microsoft.com [cit ]