RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

CLIL Content and Language Integrated Learning
Environmentální výchova pro základní školu
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
PT – obecná charakteristika
Strukturované učení PROJEKT EU
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Klíčové kompetence Komentovaný přehled v IKT pro 2.st. ZŠ Vladimír Klír.
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Průřezová témata.
Průřezová témata klíčových kompetencí
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
Rámcový vzdělávací program (RVP) školní vzdělávací program (ŠVP) Zpracoval: Bc. Hromčík Adam Fakulta sportovních studii.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Revize ICT kurikula, rok dva
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VIKBB35 Mgr. Helena Selucká

RVP Metodicky portál: Inspirace a zkušenosti učitelů http://rvp.cz/ Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání – RVP PV Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání + příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením – RVP ZV a RVP ZV-LMP Rámcový vzdělávací program pro gymnázia – RVP G

RVP PRO DĚTI SE SPECIFICKÝMI POTŘEBAMI Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání + příloha upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením – RVP ZV a RVP ZV-LMP Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělávání základní škola speciální – RVP ZŠS (dříve pomocná) Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola - RVP PRŠ (dříve zvláštní)

Co RVP přináší Dává větší pravomoci škole, která se může v rámci svého ŠVP zaměřit na určitá témata. Neobsahuje klasické osnovy, co se kdy má učit, ale obsahuje výstupy – co by měl žák po absolvování vzdělávací oblasti umět. Snaží se o integraci poznatky z různých předmětů. Měřítkem pro splnění úkolů učitele už nemá být, zda „probral všechno učivo z osnov“. Práce učitele spočívá spíše v tom, že účinně vede žáka ke klíčovým kompetencím a k očekávaným výstupům oborů. Očekává se také, že budou ve výuce používány některé nové strategie a metody.

Klíčové kompetence Klíčové kompetence představují souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální kompetence občanské kompetence pracovní

V RVP SE NEHOVOŘÍ O PŘEDMĚTECH, ALE O VZDĚLÁVACÍCH OBLASTECH Jazyk a jazyková komunikace (ČJ a literatura, cizí jazyk) Matematika a její aplikace Informační a komunikační technologie Člověk a jeho svět Člověk a společnost (Dějepis, Výchova k občanství) Člověk a příroda (Fyzika, Chemie, Přírodopis, Zeměpis) Umění a kultura (Hv, Vv) Člověk a zdraví (Výchove ke zdraví, Tv) Člověk a svět práce

Průřezová témata Reprezentují okruhy aktuálních problémů současného světa. Procházejí napříč vzdělávacími oblastmi a přispívají tak k ucelenosti znalostí, dovedností a schopností. Jsou povinné a škola je musí svým žákům nabídnout. Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova

Čtenářské dovednosti Drží knížku a správně otáčí listy. Poslouchá četbu a reaguje na ni. Ukáže začátek nebo konec knížky nebo příběhu. Komentuje ilustrace v knížkách. Zapojuje se do čtení ve skupině. Samostatně čte. Předvídá rozvíjení příběhu. Spojuje přečtené se svými vlastními zkušenostmi. Diskutuje o přečteném. Odpovídá na otázky související s textem (ilustrací).

Čtenářské dovednosti Při četbě pozná autora, titul. Převypráví hlavní události z přečteného. Pozná základní žánry. Samostatně si vybírá materiály ke čtení. Rozebírá chování postav v příběhu. Plynule čte nahlas. Dokáže identifikovat (najít význam) cizích slov. Řídí se písemnými pokyny. „Čte mezi řádky.“ Stanoví si vlastní strategii četby. Pracuje (samostatně) s naučnou literaturou. Pracuje s „nestrukturovanými texty“.

Čtenářské dovednosti Dokáže najít rozdíl mezi „faktem a názorem“. Dokáže se na příběh podívat z více úhlů (pohledem více postav). Dovede najít spojitost s jinými autory, díly, žánrem. Dokáže vyjádřit své myšlenky a názory a dokáže je obhajovat. Využívá různé zdroje pro vyhledávání informací. Čte a rozumí informačním textům. Pojmenuje jazykové prostředky. Rozvíjí kritéria hodnocení literatury. Čte literaturu pro dospělé. Kriticky hodnotí, interpretuje a analyzuje obsah četby.

Další zdroje k tématu Výzkumný ústav pedagogických věd http://www.vuppraha.cz/ Čtenářská gramotnost a projektové vyučování Metodicky portál: Inspirace a zkušenosti učitelů http://rvp.cz/ Kritické myšlení (Kritické listy) http://www.kritickemysleni.cz/aktuality.php