Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Postavení obcí při řešení mimořádných událostí a krizových situací
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Systém hospodářských opatření pro krizové stavy
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC. ÚVODNÍ USTANOVENÍ  Bezpečnostní rada obce byla zřízena jako koordinační orgán pro přípravu na řešení krizových situací.
Školení starostů obcí ORP České Budějovice Magistrát města České Budějovice
Ing. Alexander Minář Ministerstvo financí
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Kompetence při řízení zásahu JPO a složek IZS
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
SBOR DOBROVOLNÝCH HASIČŮ Bolatice
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Technická normalizace v České republice 1.Tvorba českých technických norem 2.Mezinárodní spolupráce 3.Postavení českých technických norem.
Ochrana kritické infrastruktury
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Krizové řízení školení starostů obcí v Českých Budějovicích
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
Organizační členění ÚO
Krizové řízení Krizovým řízením se rozumí souhrn řídících činností věcně příslušných orgánů zaměřených na: - analýzu a vyhodnocení bezpečnostních.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Krajské zřízení Přednáška M. Horáková.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Krizové řízení Ing. Jakub Dostál
Integrovaná prevence a omezování znečištění (IPPC) v České republice
Systém kontrolní činnosti SEI
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 Krizové řízení Seminář. Správa státních hmotných rezerv ústředním orgánem státní správy v oblastech hospodářských opatření pro krizové stavy a státních.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Krizové řízení Seminář.
MÍSTNÍ SPRÁVA III. ..
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
 V souladu s Koncepcí vzdělávání v oblasti krizového řízení, schválenou usnesením Bezpečnostní rady státu ze dne 16. listopadu 2004 č. 14 a Plánem hlavních.
SMĚRNICE MINISTERSTVA VNITRA a POMŮCKA KRIZOVÉHO ŘÍZENÍ k vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a evidence údajů o přechodných změnách.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vybraná odborná terminologie Přehled základní legislativy.
Hasičský záchranný sbor hl. m. Prahy Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení por. Mgr. Barbora Pálková Školení zpracovatelů PKP
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Připravenost orgánů krizového řízení na území Jč kraje k řešení MU/KS Ing. Stanislav MRVKA.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
OPERAČNÍ ŘÍZENÍ. Operační střediska HZS  Povinnost zřizování operačních středisek HZS ČR vyplývá z § 2 odst. 4 zákona č. 238/2000 Sb., O HZS ČR Ministerstvo.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
KRIZOVÉ ŘÍZENÍ OSNOVA: KRIZOVÝ PLÁN KRAJE KRIZOVÝ PLÁN ORP HAVARIJNÍ PLÁN KRAJE VNĚJŠÍ HAVARIJNÍ PLÁN ZÓNA HAVARIJNÍHO PLÁNOVÁNÍ Mjr. Ing. Josef Obořil.
Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Zpracování Krizového plánu správního obvodu ORP Nový Bydžov Oddělení OOB a KŘ HZS Královéhradeckého.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Vodohospodářské aktuality
Havarijní plán kraje.
Integrovaný záchranný systém České republiky – Ústeckého kraje
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
Setkání se starosty obcí Karlovarského kraje Téma: Novela stavebního zákona v oblasti územního plánování s účinností od VÝBĚR.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
územního plánování na obcích v roce 2007
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Příprava občanů k obraně státu …
BEZPEČNOSTNÍ RADA MĚSTA HRANIC
Transkript prezentace:

Novela krizové legislativy a způsob zpracování krizového plánu ORP plk.Ing. Petr Beneš Jihlava 2011 Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Obsah prezentace Úvod do problematiky Shrnutí hlavních změn Prováděcí právní předpisy Dopady novelizace Orgány kraje a další orgány s působností na území kraje Další zásadní změny Kritická infrastruktura Úprava obsahu a způsobu zpracování krizových plánů a plánů krizové připravenosti Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

ÚVOD DO PROBLEMATIKY Výchozí důvody novelizace zák. 240/2000 implementace směrnice Rady Evropské unie č. 2008/114/ES ze dne 8. prosince 2008 o určování a označování evropských kritických infrastruktur a posuzování potřeby zvýšit jejich ochranu (transpozice do 12. ledna 2011) řešení problematiky kritické infrastruktury na národní úrovni úprava nejasných vztahů a kompetencí v oblasti krizového řízení na krajské a obecní úrovni zapracování práv a povinností obcí s rozšířenou působností Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

SHRNUTÍ HLAVNÍCH ZMĚN změna pojmového aparátu úprava stávajících pojmů (např. krizová situace) vymezení nových pojmů z oblasti krizového řízení (např. krizové opatření) vymezení nových pojmů z oblasti kritické infrastruktury (např. kritická infrastruktura) úprava působností a úkolů orgánů krizového řízení úprava stávajících působností a úkolů s ohledem na poznatky z praxe vymezení nových působností a úkolů z oblasti kritické infrastruktury zapracování problematiky kritické infrastruktury postup určování prvků kritické infrastruktury na národní a evropské úrovni vymezení povinností subjektu kritické infrastruktury Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

SHRNUTÍ HLAVNÍCH ZMĚN zřizování pracovišť krizového řízení na úrovni krajského úřadu a obecního úřadu obce s rozšířenou působností úprava postavení a působností bezpečnostních rad a krizových štábů vymezení problematiky zabezpečení závaznými geografickými podklady úprava kompetencí v oblasti kontroly úprava oblasti správcích deliktů a náhrad s ohledem na reformu správního trestání úprava vztahu krizového zákona ke správnímu řádu úprava evidence údajů o přechodných změnách pobytu za krizových stavů Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

PROVÁDĚJÍCÍ PRÁVNÍ PŘEDPISY nařízení vlády č. 462/2000 Sb. novela – nařízení vlády č. 431/2010 Sb. (účinnost 1. ledna 2011) úprava obsahu činnosti a složení bezpečnostní rady kraje a obce s rozšířenou působností úprava obsahu činnosti a složení krizového štábu kraje a obce s rozšířenou působností změna struktury (základní, operativní a pomocná část) a obsahu krizového plánu kraje a obce s rozšířenou působností změna struktury (základní, operativní a pomocná část) a obsahu plánu krizové připravenosti vymezení náležitostí plánu krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury změna cyklu souhrnné aktualizace krizových plánů a plánů krizové připravenosti z tříletého na čtyřletý zrušení přílohy č. 4 – vzor jednacího řádu bezpečnostní rady Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

PROVÁDĚJÍCÍ PRÁVNÍ PŘEDPISY nařízení vlády č. 432/2010 Sb., o kritériích pro určení prvku kritické infrastruktury stanovení průřezových kritérií pro určení prvku kritické infrastruktury hledisko: obětí, ekonomického dopadu, dopadu na veřejnost stanovení odvětvových kritérií pro určení prvku kritické infrastruktury kritéria v odvětvích: energetika, vodní hospodářství, potravinářství a zemědělství, zdravotnictví, doprava, komunikační a informační systémy, finanční trh a měna, nouzové služby, veřejná správa Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

DOPADY NOVELIZACE Ministerstvo vnitra (GŘ HZS ČR) vypracuje seznam pro určení prvků kritické infrastruktury a prvků evropské kritické infrastruktury, jejichž provozovatelem je organizační složka státu Vláda přijme usnesení o určení prvků kritické infrastruktury a prvků evropské kritické infrastruktury, jejichž provozovatelem je organizační složka státu ministerstva a jiné ústřední správní úřady určí opatřením obecné povahy prvky kritické infrastruktury a prvky evropské kritické infrastruktury, jejichž provozovatelem není organizační složka státu revize krizových plánů a plánů krizové připravenosti zpracování plánů krizové připravenosti subjektů kritické infrastruktury úprava interních směrnic a metodik Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

OGRÁNY KRAJE A DALŠÍ ORGÁNY S PŮSOBNOSTÍ NA ÚZEMÍ KRAJE Hejtman Krajský úřad Hasičský záchranný sbor kraje Policie České republiky Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Hasičský záchranný sbor kraje (§ 15 - § 15a) vede přehled možných zdrojů rizik a provádí analýzy ohrožení zpracovává krizový plán kraje zpracovává krizový plán obcí s rozšířenou působností seznamuje obce a právnické nebo fyzické osoby na jejich žádost s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení nově stanovena povinnost pro příslušný správní úřad poskytnou hasičskému záchrannému sboru kraje na jeho žádost údaje vedené ve vymezených registrech Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Orgány obce s rozšířenou působností (Díl 5 - §18 – § 20) starosta obce s rozšířenou působností obecní úřad obce s rozšířenou působností Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Starosta obce s rozšířenou působností (§ 18) starosta obce s rozšířenou působností zajišťuje připravenost správního obvodu obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací zřizuje a řídí bezpečnostní radu obce s rozšířenou působností organizuje přípravu správního obvodu obce s rozšířenou působností na krizové situace a podílí se na jejich řešení schvaluje po projednání v bezpečnostní radě obce s rozšířenou působností krizový plán obce s rozšířenou působností zřizuje a řídí krizový štáb obce s rozšířenou působností zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření v podmínkách správního obvodu obce s rozšířenou působností Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Obecní úřad obce s rozšířenou působností (§ 19) poskytuje součinnost hasičskému záchrannému sboru kraje při zpracování krizového plánu kraje a při zpracování krizového plánu obce s rozšířenou působností plní úkoly podle krizového plánu obce s rozšířenou působností vede přehled možných zdrojů rizik a v rámci prevence odstraňuje nedostatky, které by mohly vést ke vzniku krizové situace zřizuje pracoviště krizového řízení, a to za účelem zajištění připravenosti obce s rozšířenou působností na řešení krizových situací Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

DALŠÍ ZÁSADNÍ ZMĚNY další zásadní změny bezpečnostní rada kraje bezpečnostní rada obce s rozšířenou působností krizový štáb kraje krizový štáb obce s rozšířenou působností kontrola Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Bezpečnostní rady Bezpečnostní rada kraje a obce s rozšířenou působností poradní orgány zřizovatele pro přípravu na krizové situace nejsou orgánem krizového řízení předseda bezpečnostní rady kraje = hejtman předseda bezpečnostní rady obce s rozšířenou působností = starosta na jednání se projednává a posuzuje stav zabezpečení a stav připravenosti na krizové situace na jednání mohou být přizvány osoby, pokud je jich účast nezbytná k posouzení stavu stav zabezpečení a stavu připravenosti na krizové situace obsah činnosti a složení stanoví prováděcí právní předpis Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Krizové štáby Krizový štáb kraje a obce s rozšířenou působností pracovní orgány zřizovatele pro řešení krizových situací nejsou orgánem krizového řízení předseda krizového štábu kraje = hejtman předseda krizového štábu obce s rozšířenou působností = starosta obsah činnosti a složení stanoví prováděcí právní předpis (nařízení vlády č. 462/2000 Sb.) Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Kontrola orgány krizového řízení jsou oprávněny v mezích své působnosti kontrolovat dodržování krizového zákona kontrolu vykonává: u obce HZS kraje v součinnosti s obecním úřadem obce s rozšířenou působností u obce s rozšířenou působností HZS kraje v součinnosti s krajským úřadem u kraje Ministerstvo vnitra s příslušným ministerstvem nebo jiným ústředním správním úřadem u HZS kraje Ministerstvo vnitra u právnických osob a podnikajících fyzických osob příslušný orgán krizového řízení v zařízeních zpravodajských služeb a Národního bezpečnostního úřadu Ministerstvo vnitra, a to jen se souhlasem jejich ředitele Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

KRITICKÁ INFRASTRUKTURA kritická infrastruktura (§ 2 písm. g) = prvek kritické infrastruktury nebo systém prvků kritické infrastruktury, narušení jehož funkce by mělo závažný dopad na bezpečnost státu, zabezpečení základních životních potřeb obyvatelstva, zdraví osob nebo ekonomiku státu evropská kritická infrastruktura (§ 2 písm. h) = kritická infrastruktura na území České republiky, jejíž narušení by mělo závažný dopad i na další členský stát Evropské unie prvkem kritické infrastruktury (§2 písm. i) =zejména stavba, zařízení, prostředek nebo veřejná infrastruktura, určené podle průřezových a odvětvových kritérií ochrana kritické infrastruktury (§2 písm. j) = opatření zaměřená na snížení rizika narušení funkce prvku kritické infrastruktury subjekt kritické infrastruktury (§2 písm. k) = provozovatel prvku kritické infrastruktury Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Subjekt kritické infrastruktury (§ 29a) subjekt kritické infrastruktury odpovídá za ochranu prvku kritické infrastruktury vypracovat plán krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury do jednoho roku od rozhodnutí vlády nebo ode dne nabytí právní moci opatření obecné povahy, kterým byl prvek kritické infrastruktury určen určit styčného bezpečnostního zaměstnance umožnit příslušnému ministerstvu nebo jinému ústřednímu správnímu úřadu vykonání kontroly plánu krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury a ochrany prvku kritické infrastruktury oznámit příslušnému ministerstvu nebo jinému ústřednímu správnímu úřadu bez zbytečného odkladu informace o organizační, výrobní nebo jiné změně, je-li zřejmé, že tato změna může mít vliv na určení prvku kritické infrastruktury Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Plán krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury (§ 29b) obsahem je identifikace možných ohrožení funkce prvku kritické infrastruktury a stanovení opatření na jeho ochranu požadavky stanovené na obsah plánu krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury lze zapracovat do plánovací, organizační nebo technické dokumentace zpracovávané podle zvláštních právních předpisů je-li prvek kritické infrastruktury členěn do více samostatných celků, může být pro každý takový celek, je-li to účelné, zpracován dílčí plán krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury náležitosti plánu krizové připravenosti subjektu kritické infrastruktury jsou stanoveny prováděcím právním předpisem (nařízení vlády č. 462/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů) Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Styčný bezpečnostní zaměstnanec (§ 29c) poskytuje za subjekt kritické infrastruktury součinnost při plnění úkolů podle krizového zákona musí být odborně způsobilý vysokoškolské vzdělání absolvováním studia v akreditovaném studijním programu poskytujícího ucelené poznatky o zajišťování bezpečnosti České republiky, o ochraně obyvatelstva nebo o krizovém řízení, nebo má alespoň v jedné z výše uvedených oblastí tříletou praxi z výše uvedeného tedy vyplývá, že odborně způsobilou je osoba, která splňuje alespoň jednu ze stanovených podmínek Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Určování prvků jejichž provozovatelem je organizační složka státu Ministerstva a jiné ústřední správní úřady zašlou návrhy prvků jejichž provozovatelem je organizační složka státu Ministerstvu vnitra Ministerstvo vnitra zpracuje seznam a předloží jej vládě Vláda rozhodne na základě předloženého seznamu o prvcích kritické infrastruktury jejichž provozovatelem je organizační složka státu Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Určování prvků jejichž provozovatelem není organizační složka státu Ministerstva a jiné ústřední správní úřady určí prvky jejichž provozovatelem není organizační složka státu opatřením obecné povahy (postupují v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád) následně (bez zbytečného odkladu) informují Ministerstvo vnitra Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

NÁLEŽITOSTI KRIZOVÝCH PLÁNŮ KRAJE A ORP Krizový plán se skládá ze základní části, operativní části, pomocné části Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Základní část Základní část krizového plánu ORP obsahuje charakteristiku organizace krizového řízení, přehled možných zdrojů rizik a analýzy ohrožení, přehled právnických osob a podnikajících fyzických osob, které zajišťují plnění opatření vyplývajících z krizového plánu, přehled prvků KI a prvků evropské KI nacházejících se ve správním obvodu Kraje/ORP Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Operativní část přehled spojení na subjekty podílející se na připravenosti na mimořádné události nebo krizové situace a jejich řešení, plán nezbytných dodávek (zpracovaný podle zvláštního právního předpisu), rozpracování typových plánů na postupy pro řešení konkrétních druhů hrozících krizových situací identifikovaných v analýze ohrožení, způsob plnění regulačních opatření (podle zvláštních právních předpisů), přehled plánů zpracovávaných podle zvláštních právních předpisů využitelných při řešení krizových situací. přehled krizových opatření a způsob zajištění jejich provedení, Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Pomocná část přehled právních předpisů využitelných při přípravě na krizové situace a jejich řešení, zásady manipulace s krizovým plánem, geografické podklady, další dokumenty související s připraveností na krizové situace a jejich řešením. Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Způsob zpracování krizového plánu kraje a ORP HZS kraje před zpracováním krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP předloží k projednání v příslušné bezpečnostní radě zaměření a rozsah krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP, určení osoby odpovědné za koordinaci zpracování krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP, návrh rozdělení odpovědnosti za zpracování podkladů pro dílčí části krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP a harmonogram jeho zpracování, Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Způsob zpracování krizového plánu kraje a ORP rozsah spolupráce s dalšími subjekty, které se na zpracování krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP podílejí, termín projednání krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP v příslušné bezpečnostní radě, pravidla manipulace s krizovým plánem kraje nebo krizovým plánem ORP při jeho zpracování, termíny průběžných kontrol a termín zpracování krizového plánu kraje nebo krizového plánu ORP. Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

§ 19 Společné ustanovení (1) Krizový plán a plán krizové připravenosti se zpracují nejdéle do 4 let po nabytí účinnosti tohoto nařízení. (Pozor !!! – vztahuje se k 1. lednu 2001) (2) Souhrnná aktualizace krizového plánu, plánu krizové připravenosti a plánu krizové připravenosti subjektu KI se provádí ve čtyřletých cyklech od jejich schválení. Dojde-li ke změně, která má dopad na obsah krizového plánu, plánu krizové připravenosti a plánu krizové připravenosti subjektu KI, provádí se jejich aktualizace bezodkladně. Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Čl. II nařízení vlády č. 431/2010 Sb. Přechodná ustanovení krizový plán ORP se zpracuje nejpozději do 31. prosince 2012; do doby zpracování krizového plánu ORP se za krizový plán ORP považuje rozpracování úkolů krizového plánu kraje na podmínky určené obce; krizový plán zpracovaný podle NV č. 462/2000 Sb., ve znění účinném do 31.12 2010, zůstává v platnosti do 31. prosince 2012. Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina

Děkuji za pozornost. DOTAZY ? Odbor ochrany obyvatelstva a krizového řízení HZS kraje Vysočina