Novela energetického zákona

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkušenosti SEI z kontrol energeticky úsporných opatření v budovách
Advertisements

Zkušenosti s prokazováním původu elektřiny z druhotných a obnovitelných zdrojů elektřiny Ladislav Havel © 2006 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
1 Stavební kameny Národního akční plánu pro energii z obnovitelných zdrojů Euroenergy, spol. s r. o
Novela zákona č. 458/2000 Sb. v oblasti plynárenství Ing. Martin Pecina MBA náměstek ministra © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Novela energetického zákona a teplárenství. Evropská legislativa a teplárenství EU nemá žádnou ucelenou směrnici týkající se teplárenství Novela energetického.
MALÉ VODNÍ ELEKTRÁRNY Sekce podporovaných zdrojů Energetický regulační úřad
8. března 2007AEM, SVSE - PRAHA 1 Návrhy ERÚ na novelu energetického zákona Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
Zákon o podporovaných zdrojích energie
PLYNÁRENSTVÍ zákon č. 458/2000 Sb., z hlediska kontrolní činnosti SEI Ing. Otta Hofman vedoucí oddělení plynárenství.
1 Zákon o podpoře výroby elektřiny a tepelné energie z obnovitelných zdrojů energie Seminář AEM, , Praha Josef Fiřt Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Státní energetická inspekce
1 Stav novelizace energetických zákonů a vyhlášek a účinnost užití energie v průmyslu Současný stav energetické legislativy v ČR Seminář AEM Brno – 20.
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
Smluvní vztahy a registrace u Operátora trhu s elektřinou, a. s
První zkušenosti s aplikací novely energetických zákonů a vyhlášek Role ERÚ v novelizované energetické legislativě seminář AEM , Brno Josef.
Ing. Jan Zaplatílek Novela energetického zákona. Ing. Jan Zaplatílek Novela EZ – současný stav projednávání ZÁKON, kterým se mění zákon č. 458/2000 Sb.,
Zákon o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Sdružení podnikatelů v teplárenství XXV. SEMINÁŘ ENERGETIKŮ POZE – novela zákona č. 165/2012 Sb. o podporovaných zdrojích energie Ing. Jiří.
1 Kontrolní činnost Státní energetické inspekce v oblasti elektroenergetiky Lokální distribuční soustavy Ing. Stanislav Vitner ředitel odboru elektroenergetiky.
Ing. Zdeněk Kondler, ředitel územního inspektorátu XXI. Seminář energetiků – Jelenovská ledna 2011.
Úpravy Kodexu PS a DS Aktualizace žádostí FVE a VTE Materiál na jednání kulatého stolu dne
Otevírání trhu s elektřinou základní pravidla a informace
Zásadní změny v novele energetického zákona
Úspory energie a regenerace
Stav otevření trhu a energetické legislativy v ČR z pohledu spotřebitelů a nezávislých výrobců Ing. Bohuslav Bernátek - ENERGETIKA TŘINEC, a. s. Brno -
1 Brno, Ing. Petr Fajmon Dopady liberalizace a legislativních změn na JMP,a.s.
Energetická legislativa Příprava zákona o výkupu energie z obnovitelných zdrojů a kogenerace Poděbrady 19. března 2003 Ing. Miroslav DOSTÁL Česká energetická.
Energetika ČR a její vyhlídky Základní změny zákona č Sb Ladislav Havel © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
AEM 20. Listopadu 2003 Operátor trhu s elektřinou - činnosti, přeshraniční přenosy, burza.
Novela zákona č. 458/2000 Sb. v oblasti plynárenství Ing. Jan Zaplatílek © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Energetická legislativa v ČR v roce 2007 a další výhled JUDr. Ivanka Boušová MPO ¨
Sekundární legislativa ERÚ a navazující cenová rozhodnutí
Pohled MŽP na novely energetických zákonů Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo životního prostředí Vršovická Praha 10 Tel..:
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady
Stav otevření trhu a energetické legislativy v ČR z pohledu spotřebitelů a nezávislých výrobců Ing. Bohuslav Bernátek - ENERGETIKA TŘINEC, a. s. Ostrava.
Státní energetická inspekce
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Otevření trhu s elektřinou, první rok zkušeností a jak dále AEA – Sdružení velkých spotřebitelů energie 5. března 2003 Praha.
Podpora obnovitelných zdrojů podle návrhu nového zákona a souvisejících vyhlášek Stanislav Trávníček ERÚ.
10.listopadu 2003ČEA, Ing.Josef Bubeník Zákon o podpoře výroby elektřiny a tepelné energie z obnovitelných zdrojů energie.
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Česká energetika ve sjednocené Evropě Vliv směrnic EU na energetickou legislativu ČR Konference AEM 10. a 11. září 2003 P r a h a Josef Fiřt Ministerstvo.
Novela energetického zákona z pohledu ERÚ Ing. Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady z pohledu roku 2005 Martin Kašák Energetický regulační úřad 7. října 2004.
Asociace energetických manažerů Brno, 20. září 2004 Energetický zákon ELEKTROENERGETIKA A TEPLÁRENSTVÍ Ladislav Havel © 2004 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Smluvní vztahy a registrace- držitelé licence na distribuci Jaroslav Žákovčík Praha
Legislativa a cenová rozhodnutí z pohledu roku 2005
NÁRODNÍ ALOKAČNÍ PLÁN, OBCHODOVÁNÍ SE SKLENÍKOVÝMI PLYNY, DOPADY ZÁKONA O INTEGROVANÉ PREVENCI NA PRŮMYSL Ing. Josef Bubeník Česká energetická agentura.
Pozice provozovatele LDS a obchodníka s energií při uplatnění na tuzemském a na evropském trhu Ing. Bohuslav Bernátek Praha
Novela Energetického zákona změny a zkušenosti v oblasti elektroenergetiky a teplárenství Brno Ing. Josef Snítilý © 2005 Ministerstvo průmyslu.
Pohled nezávislého výrobce na trh s elektřinou v ČR a EU Ing. Petr Matuszek Poděbrady
Svaz průmyslu a dopravy ČR. I. OZE Svaz průmyslu a dopravy ČR.
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Praha – Žofín, 29. Září 2009 Vliv evropské legislativy na energetiku v ČR Tomáš HÜNER náměstek ministra průmyslu a obchodu Praha 29. září 2009.
Ing. Zdeněk Danielovský Poradce náměstka ministra Záměry MPO, novelizace EZ a POZE SVSE – 3. diskusní seminář, Jaké jsou možnosti snížení ceny.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Webové portály LDS/MDS
zřízen Upraven : - zákonem č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích - zákon č. 406/2000.
Výrobny a mikrozdroje Ing. Martin Kříž
Kontroly a revize elektrických zařízení v DS a PS elektroenergetiky
Legislativní předpisy v návaznosti na technické normy
Změny legislativy v elektroenergetice pro rok 2019
Problematika registrace OPM a předávání dat na CDS OTE
Finanční podpora pro provozovatele LDS v rámci V. Výzvy Smart grids
Transkript prezentace:

Novela energetického zákona

Novela energetického zákona Harmonogram přípravy a projednávání Práce na zákoně započaly na začátku roku 2014 Mezirezortní připomínkové řízení zahájeno dne 16. června 2014 Hromadné vypořádání připomínek MPŘ proběhlo dne 30. července 2014 Předání vládě ČR a LRV k projednání dne 13. srpna 2014 První projednání v rámci LRV (projednání ve vytvořených skupinách na LRV) předána na Úřad vlády přepracovaná verze dne 30. září 2014 Druhé projednání v rámci LRV (projednání na velké LRV) předána na Úřad vlády přepracovaná verze dne 16. října 2014 Vláda projednala a schválila návrh zákona dne 20. října 2014 Předán vládní návrh novely zákona pro Poslaneckou sněmovnu PSP dne 24. října 2014 2

Novela energetického zákona Harmonogram projednávání v PSP Organizační výbor 29. října 2014 První čtení 4. listopadu 2014 Přikázáno k projednání v 6 výborech PSP Výbory PSP Hospodářský výbor 14. 1. 2015, 9. 2. 2015, 18. 3. 2015 Zemědělský výbor 14. 1. 2015, 28. 1. 2015 Výbor pro sociální politiku 30. 1. 2015, 10. 2. 2015, 4. 3. 2015 Výbor pro životní prostředí 15. 1. 2015, 29. 1. 2015 Ústavně právní výbor 29. 1. 2015 Rozpočtový výbor 7. 1. 2015, 28. 1. 2015 Druhé čtení 10. 3. a 11. 3. 2015 Třetí čtení 1. 4. a 10. 4. 2015 3

Novela energetického zákona Projednávání v Senátu PSP postoupila Senátu 21. dubna 2015 Výbory Senátu Organizační výbor 22. 4.. 2015 Ústavně právní výbor 29. 4. 2015 a 12. 5. 2015 Výbor pro zemědělství hospodářství a dopravu 12. 5.. 2015 Návrh projednán 13. 5. Senát se návrhem nezabýval Prezident republiky Zákon doručen prezidentovi k podepsání 19. 5. 2015. Prezident zákon podepsal 21. 5. 2015. Sbírka zákonů ZÁKON č. 131/2015 5. 6. 2015 4

Novela energetického zákona Zákon č. 458/2000 Sb. Zákon č. 165/2012 Sb. 22 novel 3 novely 670/2004 Sb. 310/2013 Sb. 158/2009 Sb. 90/2014 Sb. 211/2011 Sb. 5

Novela energetického zákona Implementace směrnice EP a Rady 2012/27/EU a soulad se směrnici 2006/32/ES Adaptace nařízení č. 347/2013, kterým se stanoví hlavní směry pro transevropské energetické sítě Adaptace nařízení č. 1227/2011 o integritě a transparentnosti velkoobchodního trhu s energií (REMIT) Úpravy související s novým občanským zákoníkem a zákonem o obchodních korporacích Upřesnění vztahů a vazeb mezi účastníky trhu s elektřinou a plynem a v teplárenství a zlepšení aplikovatelnosti, kontroly zákona a vymahatelnosti práv a povinností 6

Novela energetického zákona Rozšíření kontrolní působnosti ERÚ o zákon č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie a v k nařízení REMIT Nová organizace ERÚ - zavedení Rady Energetického regulačního úřadu Úprava ustanovení týkajících se regulace cen v energetických odvětvích Zjednodušení provozování malých výroben elektřiny určených pro krytí vlastní potřeby elektřiny - bez licence na výrobu elektřiny Úprava ustanovení o státní autorizaci na výstavbu výrobny elektřiny (nyní již od 100 kW, nově návrh až od 1 MW) Ochrana zákazníků (např. distanční smlouvy) 7

Novela energetického zákona Úprava smluvních vztahů v elektroenergetice a plynárenství (§ 50 a § 72) Úprava povinností účtovat a hradit platby zakotvené ve smlouvách Služba distribuční soustavy (elektro) Služba přenosové soustavy Služba přepravy plynu Služba distribuční soustavy (plyn) Platba na podporu elektřiny z POZE bude součástí ceny za službu distribuční soustavy a službu přenosové soustavy 8

Novela energetického zákona Rada ERÚ V čele ERÚ je Rada ERÚ, která má 5 členů - jedním z členů je předseda Člena rady a předsedu jmenuje a odvolává vláda Funkční období členů rady je 5 let, Člen rady musí splňovat podmínky: - je plně svéprávný - je bezúhonný - má nejméně 7 let praxe v oboru energetiky a alespoň 3 roky v řídicí funkci - má ukončení VŠ vzdělání - nevykonává funkci nebo činnost neslučitelnou s výkonem funkce člena Odvolání člena rady - hrubé porušení nebo opakovaného méně závažného porušení jeho povinnosti - nemoci nebo trvale znemožňující vykonávání jeho úkolů - nevykonává-li svou funkci po dobu delší než 6 měsíců 9

Novela energetického zákona Poplatek na činnost ERÚ Dnes zákonem stanovena pevná sazba poplatku ve výši 2 Kč/MWh spotřebované elektřiny 1 Kč/MWh spotřebovaného plynu. Připravuje se nový systém výběru platby na podporu OZE, který bude stanoven na základě rezervované kapacity (příkon, proudová hodnota hlavního jističe). Poplatek na činnost ERÚ bude stanoven za odběrné místo (elektřina 1,70 – 2,50 Kč/OM/měsíc) Poplatek stanoví vláda svým nařízením Důvody: poplatek na ERÚ stanovený pevně v zákoně by nezajistil stabilní a dostatečné financování činnosti ERÚ (snižování spotřeby elektřiny by vyvolalo snižování finančních zdrojů na činnost ERÚ). nejsou nutné změny zákona při každé potřebě navýšení rozpočtu ERÚ, což je současný stav, kdy výše poplatku je stanovena přímo v zákoně. 10

Novela energetického zákona Provozování výroben elektřiny bez licence Úprava ustanovení § 3 odst. 3 zjednodušení administrace výroby elektřiny u malých zdrojů s instalovaným výkonem do 10 kW určené pro vlastní spotřebu zákazníka. výroba elektřiny není předmětem podnikání, a proto na ní není vyžadována licence udělená Energetickým regulačním úřadem. Jelikož se nově umožňuje zákazníkovi vyrábět elektřinu – provozovat výrobnu elektřiny s výkonem do 10 kW bez licence, i když je propojena s distribuční, je nutno pro zákazníka stanovit pravidla – dodržování určitých povinností, které by se jinak vztahovaly na výrobce elektřiny podle ustanovení § 23. Další vazby na § 28 11

Novela energetického zákona Základní podmínky provozování výrobny bez licence provozovat výrobnu elektřiny s instalovaným výkonem do 10 kW, pokud je propojena s distribuční soustavou a pokud není ve stejném odběrném místě připojena jiná výrobna elektřiny, pouze na základě uzavřené smlouvy o připojení, která zahrnuje i připojení výrobny elektřiny. zajistit, aby k výrobě elektřiny byla používána technická zařízení, která splňují požadavky bezpečnosti a spolehlivosti stanovené právními předpisy a technickými normami, zajistit, aby práce spojené s instalací a provozem výrobny elektřiny byly prováděny osobami s odbornou způsobilostí 12

Novela energetického zákona Smlouvy v energetickém zákoně Nová definice regulovaných služeb nebude vyžadovat změnu existujících smluv (v přechodných ustanovení zákona je uvedeno, že smlouvy uzavřené podle dosavadního zákona jsou smlouvami uzavřenými podle této novely zákona). Smlouvy na dodávku elektřiny uzavřené distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory držitele licence ochrana zákazníka Dodržení směrnice 2011/83v týkajících se dodávek vody, plynu nebo elektřiny, pokud nejsou prodávány v omezeném objemu nebo ve Lhůta pro odstoupení od smlouvy končí po uplynutí 14 dnů v případě smluv týkajících se dodávek vody, plynu nebo elektřiny, pokud nejsou prodávány v omezeném objemu nebo ve stanoveném množství, tepla z dálkového vytápění nebo digitálního obsahu, který není poskytnut na hmotném nosiči, ode dne, kdy byla uzavřena smlouva. Navržená úprava je v souladu se směrnicí 2011/83 o právech spotřebitelů. Směrnice vyžaduje plnou harmonizaci, nelze se od ní odchýlit. 13

Novela energetického zákona Cenová regulace Požadavek na transparentnost a předvídatelnost postupů při cenové regulaci. Transparentnost procesu přijímání předpisů a zásad cenové regulace (zveřejňování a konzultace) Zákonem definovaná délka regulačního období – předvídatelnost vývoje v odvětví. Vláda uložila připravit novelu zákona, která upraví postupy regulace přímo v zákoně - prováděcí předpisy nesmí zákon doplňovat, vykládat či rozšiřovat ale pouze provádět !! - společná pracovní skupina legislativců MPO, ERÚ, LRV - implementace řady ustanovení vyhlášek o regulaci a pravidel trhu přímo do zákona - termín do konce roku 2015 již pravděpodobně nereálný - konec 2016 14

Novela energetického zákona Ochrana spotřebitele (§ 11, § 11a) Právo na informace o spotřebě za uplynulé 3 roky Pravidla pro stanovování záloh Přístup k energetickým službám Právo na elektronické předávání informací Zachování ceny do doby ukončení odběru v případě odstoupení od smlouvy Informace o datu ukončení dodávky Ochrana vlastníků nemovitostí Náhrada škody při výkonu práv držitele licence Dostupnost údajů o omezení vlastnických práv Přesnější vymezení zániku ochranného pásma § 98 odst. 13 15

Novela energetického zákona Základní prvky přípravy na implementaci chytrých sítí Registrace OPM v elektroenergetice v systému OTE Oprávnění zákazníka požádat o instalaci měřicího zařízení vyššího typu Malé výrobny bez licence Zjednodušené připojování k DS (zejm. PPDS) Zvýšení hodnoty instalovaného výkonu pro autorizaci na výstavbu Poskytovat jiné osobě elektřinu odebranou zákazníkem prostřednictvím jím provozovaného odběrného zařízení zařízení 16

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Příčiny novely zákona implementace směrnice EP a Rady 2012/27/EU o energetické účinnosti v oblasti podpory vysokoúčinné kombinované výroby elektřiny a tepla vysokoúčinných soustav zásobování tepelnou energie naplnění požadavků vyplývající z rozhodnutí o notifikaci zákona č. 165/2012 Sb. u Evropské komise v oblasti podpory elektřiny z obnovitelných zdrojů energie: řízení SA.35177 (2013/N) – Podpora elektřiny z obnovitelných zdrojů a u poskytování podpory podle zákona č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie zavedení opatření pro zlepšení kontrolního procesu a odstranění nedostatků vycházejících z aplikační praxe. 17

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Požadavky vyplývající z implementace směrnice 2012/27/EU úprava oblasti záruk původu elektřiny z vysokoúčinné kombinované výroby elektřiny a tepla (požaduje směrnice 2012/27/EU v čl. 14 bodu 10 a přílohy X). úprava a zavedení pojmů používaných ve směrnici – jedná se především o pojem „užitečné teplo“ a „účinná soustava zásobování tepelnou energií“ 18

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Požadavky vyplývající z rozhodnutí o notifikaci zákona č. 165/2012 Sb. u Evropské komise v oblasti podpory elektřiny z obnovitelných zdrojů energie Změny způsobu výběru platby na podporu obnovitelných zdrojů energie a dalších podporovaných zdrojů od zákazníků v ceně elektřiny včetně přechodového mechanismu (nový způsob výběru nákladů na podporu elektřiny, který bude nezávislí na množství spotřebované elektřiny jednotlivých zákazníků) Zrušení podpory decentrální výroby elektřiny (není v souladu s pravidly EU: Pokyny státní podpory pro životní prostředí a energetiku) 19

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Požadavky vycházející z aplikační praxe a zlepšení kontrolního procesu a vynakládání nákladů na podporu:   Převod kompetencí kontroly zákona ze SEI na ERÚ Instalace měřicího zařízení  v případech, které nejsou dnes dostatečně ošetřeny (např. technologická vlastní spotřeba) a  zajištění těchto měřicích zařízeních proti neoprávněné manipulaci. Výrobce elektřiny a tepla musí uchovávat úplné a pravdivé informace (pro následnou kontrolu) Forma podpory v případech připojení více výroben elektřiny k elektrizační soustavě prostřednictvím jednoho odběrného nebo předávacího místa Výrobci elektřiny a výrobci tepla - uchovávat veškeré doklady prokazující investiční a provozní náklady dané výrobny elektřiny po celou dobu trvání práva na podporu 20

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Požadavky vycházející z aplikační praxe a zlepšení kontrolního procesu a vynakládání nákladů na podporu:   Opatření vztahující se na akciové společnosti, které mají předepsanou formu a druh akcií s tím, že novela zákona rozšiřuje výjimky na které se ustanovení neaplikují, a to na a) výrobce elektřiny z OZE, jehož akcie v souhrnné jmenovité hodnotě 100 % základního kapitálu jsou ve vlastnictví kraje podle zákona o krajích (dnes tato výjimka platí pouze pro výrobce vlastněné obcí) a Zvýšení maximální hodnoty pokuty při spáchání správního deliktu 21

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Nový systém výběru plateb na podporu OZE v ceně elektřiny Impulsem k novelizaci zákona bylo také notifikační rozhodnutí EK ke slučitelnosti podpory elektřiny z obnovitelných zdrojů s pravidly EU o veřejné podpoře. V tomto rozhodnutí EK uvádí podmínky, které musí ČR respektovat. Notifikační rozhodnutí se odrazilo v předloženém návrhu úpravou způsobu stanovení platby prostředků určených na podporu OZE tak, že - z dosavadního výpočtu výše platby na podporu OZE závislé na spotřebovaném množství elektřiny se přechází na platbu stanovenou na měsíční bázi pro každé odběrné místo a) podle rezervovaném příkonu v případě, že zákazník je připojen na napěťovou hladinu VVN a VN nebo b) podle velikosti jistícího prvku v případě, že zákazník je připojen na napěťovou hladinu NN. 22

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Nový systém výběru plateb na podporu OZE v ceně elektřiny Pro všechny zákazníky bude platit podmínka, že maximální platba za fakturované období na podporu elektřiny za odběrné a předávací místo je určena součinem částky 495 Kč/MWh a celkového odebraného množství elektřiny z přenosové nebo distribuční soustavy. Pro všechny zákazníky je tedy garantováno, že nedojde ke zvýšení jejich plateb, ale může dojít k jejich snížení. Uvedená podmínka (495 Kč/MWh) je především ochranou zákazníků s nízkou spotřebou elektřiny, kteří dosud přispívají na podporu OZE malými finančními částkami 23

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Zavedení provozní podpory novým bioplynovým stanicím Na základě požadavku a návrhu MZe zavedena provozní podpora elektřiny vyrobené z bioplynu z nových bioplynových stanic, které využívají ve větší míře hnojiva ze živočišné výroby nebo biologicky rozložitelný vytříděný komunální odpad v rámci podpory elektřiny z vysokoúčinné kombinované výroby elektřiny a tepla. Podpora pro výrobu elektřiny z BPS byla od 1. 1. 2014 pro nově uváděné výrobny elektřiny do provozu ukončena zákonem č. 310/2013 Sb., který novelizoval zákon č. 165/2012 Sb. Podle odhadů MZe by mělo vzniknout nově cca 60 nových výroben elektřiny a teplo využívající výše uvedený bioplyn. výše podpory nebude stanovena přímo v zákoně, ale bude stanovena v cenovém rozhodnutí ERÚ výše podpory bude nastavena na základě 15-leté návratnosti vložených investic, doba trvání podpory bude stanovena na celou dobu životnosti výrobny tepla 24

Novela zákona o podporovaných zdrojích energie Povinnost instalace měřicího zařízení  a  zajištění těchto měření proti neoprávněné manipulaci Výrobce z OZE a DEZ Povinen měřit vyrobenou elektřinu zvlášť z každého druhu OZE nebo DEZ a samostatně měřit také TVS stanoveným měřidlem Nezajišťuje se v případě kdy měření zajišťuje provozovatel PS nebo DS Měření TVS se nevyžaduje u výroben elektřiny do 10 kWe Výrobce z KVET Povinen měřit stanoveným měřidlem vyrobenou elektřinu na svorkách generátorů, užitečné teplo a spotřebované palivo (zajištění měřidla spotřeby paliva jiné než bioplyn) v rozsahu a způsobem podle vyhlášky 25

Děkuji za pozornost Kontakt: havel@mpo.cz