S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/48.0067 S Krtkem do vesmíru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rok s kocourkem Matyášem
Advertisements

PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
Výtvarné setkání v MŠ II.
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Matematika v předškolním vzdělávání
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Projekt: Po stopách lovců mamutů PŘEDBĚŽNÝ CÍL Kognitivní: hravou formou seznámit žáky s historickým obdobím pravěku na našem území Afektivní: Emocionální: vlastním prožitkem a osobní
Zora Syslová Hradec Králové, 2012
Didaktika geografie.
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
Já písnička SKÁKAL PES. 2
Korálky pro nejmenší Spočítej korálky podle barev.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Včera, dnes a zítra VYTVÁŘENÍ ELEMENTÁRNÍHO POVĚDOMÍ O ŠIRŠÍM PŘÍRODNÍM, KULTURNÍM PROSTŘEDÍ, O JEHO ROZMANITOSTI, VÝVOJI, NEUSTÁLÝCH PROMĚNÁCH.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kameny Příroda kolem nás.
PŮLENÉ OBRÁZKY DOKRESLOVÁNÍ, BARVY.
Rok s kocourkem Matyášem
Poznávací schopnosti, vnímání
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
VNÍMÁNÍ, POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI
Olympijské DISCIPLÍNY VE VODNÍCH SPORTECH
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
SVĚTADÍLY - OLYMPIJSKÉ KRUHY
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
RODOKMEN …vyrob si svůj.
Rybolov – poznej svou značku
Vnímání, pozornost, soustředěnost, paměť
ČTENÍ JE ZÁBAVA CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM
Prostorová orientace,vnímání, počet
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
ZVÍŘECÍ KABÁTKY KDO KTERÝ OBLÉKÁ?.
Děti a sport Jazyk a řeč.
SOUHVĚZDÍ POZNÁVACÍ SCHOPNOSTI.
Co se přírodě nelíbí.
Vývoj motýla Vnímání.
Vzduch a jeho využití.
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
LYŽOVÁNÍ Jazyk a řeč.
ČTENÍ JE ZÁBAVA CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM
SILUETY POD HLADINOU Kdo je kdo?.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ
Co je ze dřeva, z plastu, ze skla, z kovu.
Recyklace plastu PŘÍRODA.
Domaluj druhou polovinu
HLEDEJ VÝROBKY K RŮZNÝM PROFESÍM.
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Co tam nepatří, co pluje po vodě, co létá ve vzduchu, co jezdí po silnici, co jezdí po cestě.
HYGIENA sebeobsluha.
Ochrana životního prostředí
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
poznatky, orientace ve známém prostředí
Vycházka do lesa – hrajeme si na vědce
Dobroty z vajec podoblast.
Jak uhlík přišel na svět
Sázíme brambory do řádku
Strom pro zvířata Vnímání, jazyk a řeč.
Mícháme barvy vnímání.
POKUS S PŘELÉVÁNÍM VODY DO RŮZNÝCH NÁDOB
Návštěva kolomazné pece
GEOMETRICKÉ TVARY Poznáš je?.
Transkript prezentace:

S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ Anotace: Záměrem tohoto projektu bylo přiblížit dětem neznámý, tajuplný svět vesmíru. Podpořit zájem a touhu dětí o dané téma, jejich zvídavost, fantazii, kladení otázek, práci s encyklopediemi a spolupráci s rodinou.

Klíčové kompetence: 1. Komunikativní kompetence - ovládá řeč, hovoří ve vhodně formulovaných větách, samostatně vyjadřuje své myšlenky, sdělení, otázky i odpovědi, rozumí slyšenému, slovně reaguje a vede smysluplný dialog. 2. Kompetence k učení - soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů, znaků a symbolů. Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Cíle projektu: Hrajeme si na kosmonauty vytváření elementárního povědomí o technickém prostředí, vývoji a neustálých proměnách; vytváření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí, sluneční soustavou, Sluncem, měsícem. Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Očekávané výstupy: mít základní poznatky o zeměkouli, vesmíru, Slunci, Měsíci, sluneční soustavě, planetě Zemi; poznávat technické prostředí a jeho vývoj; vnímat svět jako rozmanitý, pozoruhodný, pestrý a různorodý; poznávat a rozlišovat druhy materiálů (hmatem); seznamovat se s vlastnostmi písku, kamene, půdy, vody; rozlišovat a pojmenovávat barvy, rozlišovat barevné odstíny; být ohleduplný k druhému, dokázat ocenit jeho práci; spolupracovat ve skupině, být tvořivý; využívat tvořivé postupy, mít rozvinutou fantazii a představivost; vcítit se do pocitů a dojmů druhého člověka; Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Nabídka činností: Práce na interaktivní tabuli, informace o vesmíru, grafomotorika Shlédnutí pohádky o Krtkovi a raketě Nácvik písně – Naše Země kulatá je Kosmonaut musí být obratný – motivační cvičení Kosmonaut se zdravě stravuje Pracovní listy s geometrickými tvary, přiřazování, labyrinty, atd. Četba na pokračování - "Vyprávění o sluníčku"- Pavel Příhoda; - práce s textem Rozhovory s dětmi o tom, co vědí o vesmíru a kosmonautice, doplnění dalších znalostí; Prohlížení encyklopedií, časopisů; Kladení otázek, přemýšlení, hledání odpovědí Sestavování raket z různých stavebnic, plastových víček Kresba, malba – rakety, vlajka ČR, znak kosmonauta, vesmír Výroba rakety z plastové lahve Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Nabídka činností: Experimenty dle nabídky z projektu Pokus: bez slunce by nebylo života, a proto si provedeme pokus s kytkou, která bude bez světla Hry s pískem, půdou, vodou, kameny Výroba plánku na konstrukci rakety Výroba dalekohledu – pokus: překrývání obrazu – díra v ruce Sestavení rakety dle plánku z polyrkarpovi stavebnice Výroba rakety z papíru Sluneční soustava, poznávání planet Výroba planet Výroba kosmonautického obleku Výroba helmy TH: letíme do vesmíru Exkurze do planetária Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/

. Evaluace Činnosti v projektu děti velice zaujaly, pracovaly s radostí a nadšením. Měly možnost zapojit a rozšířit svoji fantazii, představivost a tvořivost ve všech oblastech, rozšířit si znalosti o vesmíru a zažít spoustu nových pocitů a prožitků. Bc. Irena Kopecká a děti ze třídy U ježků, MŠ Jiráskova Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/