OCEÁNY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znečišťování oceánů a nadměrný rybolov
Advertisements

NEROVNOMĚRNOST ŽIVOTA NA ZEMI
 HYDROSFÉRA  created by: Wolf & Pipes ®.
Znečištění a využití oceánů
Hydrosféra Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s faktory ohrožujícími hydrosféru. Materiál je plně funkční pouze.
Znečištění moří, nadměrný rybolov
Příroda ovlivňuje člověka
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
Společenskohospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Globální svět.
Antropogenní vlivy na přírodní sféru
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Kontaminace (znečištění) vody
Globální oteplování Ondřej Málek, 2.L.
Oceánobiologie III. Moře a člověk. Co všechno člověk dokáže !  Technické zásahy do pobřeží a v šelfu  Znečištění –Eutrofizace –Ropa a ropné uhlovodíky.
Voda - Nezbytná podmínka života na Zemi
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Ohrožování základních složek biosféry
Globalizace a její vliv na životní prostředí
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Název Kryosféra a hydrosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník
Atlantský a Severní ledový oceán
NORSKÉ KRÁLOVSTVÍ.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
její znečištění a důsledky
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Úbytek lesů Mizení tropických deštných pralesů, domova pro více jak polovinu živočišných druhů na Zemi, je zřejmě nejvíce patrná ekologická pohroma, které.
Moře Juli K.. Co se dozvíme o moři? ● Co je to a kde se nachází ● Moře na našem území ● Statistika moře ● Příklady moří ● Výjimky ● Mimozemská moře ●
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění vody Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK019 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
VY_32_INOVACE_
Environmentální problémy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Oceány.
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Důsledky globální změny klimatu
Transkript prezentace:

OCEÁNY

Funkce oceánů 70% zems. povrchu Složitý ekosystém Pohlcuje 85% sluneč. záření-zásobárna tepla Proudy-vliv na klima země Místo vzniku života Zdroj kyslíku Domov mnoha živočichů

Znečištění slané vody Rozdílné pro jednotlivé oceány Závisí na: Průmyslu při pobřežích Intenzitě lodní dopravy a rekreace Ústících řekách Směr a rozsah výměny vody Nejpostiženější: pobřeží Evropy, vých.pobřeží Severní Ameriky

Ropa Zabíjení planktonu Vymírání ryb Narušení potravního řetězce Havárie tankerů, ropných plošin Únik 10 mil. tun ropy\rok do oceánů

Chemikálie a odpad Hlavně ve státech s intenzivním průmyslem Z fabrik i z domácností Toxické látky v živočiších Přenášení nemocí na člověka Urychlený růst řas a jimi zvýšená spotřeba kyslíku kvůli hnojivům

Rybolov Průmyslový rybolov Rychlý úbytek ryb 3\4 lovišť vylovených Od r. 1950 vzrůst z 20 mil. tun na 80-90 tun Smrt dalším živočichům

Radioaktivní odpad Ukládání radioaktiv. odpadu na dno oceánů Aktivní až po tisíc let Poškození speciálních sudů korozí-únik prvků do oceánů-zvýšení radioaktivity Ozáření živočichů Kontaminování potravy

Globální oteplování Znečištění ovzduší-skleníkový efekt Změna a oslabení mořských proudů-změna klimatu Ohřívání ovzduší, oteplování Tání ledovců Zvýšení hladiny oceánů Zaplavení nízko položených pobřeží-např. Nizozemsko, New York…

Vysychání slaných jezer Voda z řek odváděna do fabrik a pro průmysl a zemědělství Klesá přítok vody Jezero bez zásob ještě vlivem klimatu vysychá Např. Aralské jezero

Mangrovy a mokřady Mangrovy-u ústí řek do moře-brakických vodách zásobárna kyslíku, domov živočichů, ochrana pobřeží před bouřemi Ohrožené těžbou dřeva , vypouštěním odpadů Mokřady-zásobárna vody a kyslíku Vysušování, pastviny pro dobytek

Co udělat pro zlepšení… Snížení vypouštění skleníkových plynů Nevypouštět chemikálie a odpad do moří Snažit se zabraňovat ropným haváriím Zredukovat používání hnojiv v zemědělství Nebudovat pastviny místo mokřadů

Zdroje http://www.vysokeskoly.cz/maturitniotazky/zemepis/svetove-oceany http://www.meteocentrum.cz/zmeny-klimatu http://referaty.superstudent.cz/materialy/klicove-a-ekologicke-problemy

Jana Wawraczová Barbora Hynštová Marie Jalová