Specifické poruchy školních dovedností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RIZIKOVÝ NOVOROZENEC MUDr. Milan Vacuška, Ph.D.
Advertisements

Charcot – Marie – Tooth v dětském věku
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Dyspraxie.
Specifické vývojové poruchy chování a učení
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
PEDOPSYCHIATRIE - speciální část
Speciální péče na naší škole
Specifické poruchy učení
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
Vliv náhradních forem péče na vývoj a život dítěte
Narušená komunikační schopnost
Výchova mládeže s více vadami
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Logopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Školní zralost PhDr. Pavel Beňo Tel n
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Poruchy autistického spektra (PAS) Pervazivní vývojové poruchy
Příčiny SPU.
Alternativní a augmentativní komunikace
Specifické vývojové poruchy učení
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Grafická příloha s výsledky
Logopedická třída MOTÝLCI
DMO Olga Bürgerová.
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Alternativní a augmentativní komunikace
Riziko dyslexie a školního selhávání
PORUCHY AKTIVITY A POZORNOSTI
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Biologická léčba v dětské psychiatrii
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Paměť, intelekt a jejich poruchy (bakalářské a magisterskí studium) Česková E., Psychiatrická klinika LF MU a FN Brno paměť učení.
Specifické poruchy učení
Vývojová dysfázie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Poruchy psychického vývoje
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Motorické schopnosti.
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
PRAVDA A MÝTY O SPU Veronika Vitošková, Helena Jiránková Seminář pro učitele GJP Duben 2014.
Somatopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s poruchami hybnosti, dlouhodobě nemocnými a zdravotně oslabenými.
Problematika neprospěchu žáka
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
MENTÁLNÍ RETARDACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Specifické poruchy učení a chovánÍ (SPU/SPCH)
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
DMO dětská mozková obrna
SZ7BP_SP1S Seminář ke speciální pedagogice 1
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
PORUCHY AKTIVITY A POZORNOSTI:
DMO (dětská mozková obrna)
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
PORUCHY CHOVÁNÍ ŽÁKŮ A JEJICH NÁPRAVA
Narušená komunikační schopnost
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
KONFUCIUS čínský filosof 551 – 479 př.n.l.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Specifické poruchy školních dovedností Pavel Theiner Psychiatrická klinika FN Brno

Dělení Dyslexie Dysgrafie Dysorthografie Dyskalkulie

SPECIFICKÁ VÝVOJOVÁ PORUCHA MOTORICKÉ FUNKCE Dříve LMD - lehká mozková dysfunkce Syndrom neobratného dítěte

Projevy PROJEVY: Lehké opoždění motorického vývoje, Poruchy jemné i hrubé motorické koordinace neobratná chůze problémy zasáhnout cíl udržet při zátěži rovnováhu špatný grafický projev ( písmo,kreslení) nadbytečné synkinézy při motorické aktivitě často nespecifické abnormity na EEG

Vývojová porucha motorické funkce Běžné neurologické vyšetření bývá normální, nedostatky motorické funkce patrny až při zátěži (tzv. soft sings). Porucha motorické funkce je cca u 50% dětí s hyperkinetickou poruchou - úrazovost ETIOLOGIE: susp. vliv perinatální hypoxie

Specifické vývojové poruchy řeči PORUCHA ARTIKULACE patlavost, šišlání EXPRESIVNÍ PORUCHA chápání mluvené řeči normální, omezená vyjadřovací schopnost (exprese) RECEPTIVNÍ PORUCHA primárně postiženo chápání (recepce) řeči, sekundárně i vyjadřování.