Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové plánování Ročník / obor studia: III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 591 Klíčová slova: plán, plánování, cíle, strategie, kontrola Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Marketingové plánování
Marketingové plánování
Marketingové plánování Hlavním úkolem plánování je vytvořit a udržovat vztah mezi stanovenými cíli podniku a strategiemi zvolenými pro dosažení cílů. Je nástroj řízení a koordinování marketingových činností firmy. Je nástroj marketingového řízení.
Výhody marketingového plánování Koordinace činností, které zajišťují nebo napomáhají dosažení stanovených cílů v určitém čase, Plánování budoucnosti systematickým způsobem, Přizpůsobování zdrojů zjištěným možnostem trhu, Zvýšení možností objevovat příležitosti na trhu, Zlepšení komunikací uvnitř firmy a vyhýbání se tak rizikům a konfliktům mezi jednotlivými profesemi nebo stupni řízení, Větší připravenost přizpůsobování se změnám a větší stimulaci, Průběžné sledování činnosti a následnou kontrolu.
Obsah plánování Poslání a vize firmy Cíle firmy Strategie firmy Metody, postupy a procesy, které firma používá v rámci zvolené strategie.
Fáze plánování Marketingová analýza firmy Plánování Realizace Kontrola Analýza mikro makroprostředí fïrmy SWOT analýza Stanovení marketingových cílů a formulace strategií Plánování Marketingový plán Realizace Kontrola
Marketingové plánování Převzato z: MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5.
Použitá literatura MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5. VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 176-1302.