POSTURIKA – SDĚLOVÁNÍ DRŽENÍM TĚLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ERGONOMIE PRÁCE NA PC Petra Spáčilová, 4. Z
Advertisements

Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Komunikace Společenská kultura
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Psychický stav,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_CESKYJAZYK1_12
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Ústřední pilíř sociální psychologie
Komunikace.
Řešení konfliktů. Vyjednávání.
GESTIKA – SDĚLOVÁNÍ POMOCÍ GEST
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
Konflikt sociálních rolí
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Komunikace – neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
HAPTIKA – SDĚLOVÁNÍ POMOCÍ DOTYKU
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Neverbální komunikace
CHRONEMIKA – KOMUNIKACE ČASEM
Zásady efektivní komunikace
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_09.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
Sociologie pro SPP/SPR
Společenská výchova – V restauraci
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Neverbální komunikace Mimika, proxemika, gestika
Společenská výchova – Neverbální komunikace
SPECIFICKÉ KATEGORIE NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
Neverbální komunikace „řeč očí“, posturologie, komunikace dotykem
PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Komunikace Andrea Ječmenová 2012.
Transkript prezentace:

POSTURIKA – SDĚLOVÁNÍ DRŽENÍM TĚLA VY-32-INOVACE-PED-308 AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: paže, bariéra, defenziva, postoj

Úvodem posturika nebo také posturologie vyjadřuje způsoby držení těla pro komunikaci platí pravidlo, že postoj, který zvolíme, by měl do určité míry být v souladu s tím, jak stojí nebo sedí nás komunikační partner odrazem jeho postoje můžeme podvědomě dosáhnout většího zájmu o komunikaci s námi, jelikož jsme „naladěni na stejnou notu“ toto pravidlo je možné uplatnit např. při zkoušení studenta v kabinetě

může tak dopomoci k odstranění nervozity a napětí některé prameny tyto odrazy postojů nazývají zrcadlení, jiné poziční odezva Bariérové signály bariérové signály všech typů významně snižují množství informací pronikajících do mozku nejrozšířenější používané bariéry jsou založené paže nebo zkřížené nohy

Založené paže signalizují odmítavost, nedůvěru nebo pasivitu běžně je vídáme u lidí, kteří se ocitnou mezi neznámými osobami a všude tam, kde se cítí nejistě ve škole se můžeme s tímto postojem setkat ve chvíli, kdy žák nesouhlasí s učitelovým tvrzením a nebo „trucuje“ zaujme-li tento postoj učitel, tak snad jen v situaci, kdy „má dlouhou chvíli“ (např. žáci píší písemnou práci)

Částečná bariéra ze zkřížených paží je méně zastrašující, protože nesignalizuje tolik odmítavosti a nedůvěry jeden z názorů je, že má uklidňující účinek na svého použivatele, protože v něm vyvolává ozvěny vzpomínek z dětství, kdy se mohl držet někoho za ruku částečná bariéra může mít několik podob paže můžou být zkříženy před tělem i za zády

Zkřížené nohy jsou stejně jako zkřížené paže známkou odmítavého nebo ochranného postoje toto gesto je však nutné interpretovat velmi obezřetně lidé si často přehazují nohu přes nohu během přednášky, nebo sedí-li dlouho na určitém místě natažené zkřížené nohy můžou být také tzv.„parkovací polohou“, kdy tak člověk usedá automaticky nezávisle na dané situaci

gesto zkřížených nohou bývá občas nahrazeno tak, že dojde k ovinutí nohou kolem židle význam gesta ale zůstává stejný, vyjadřuje defenzivní postoj a navíc dodává pocit jistoty a slouží tak k upevnění vlastní pozice stání s překříženýma nohama je typické pro lidi, kteří jsou v rozpacích

Dvojitá bariéra je postoj, kdy dochází jak ke zkřížení rukou, tak překřížení nohou může vyjadřovat buď definitivní nezájem, nebo člověka, který je v úplné defenzivě

učitelé pracující se studenty ve věku dospívání by neměli opomenout, že se jedná o období velkých změn bouřlivost hormonálních a psychických změn jako by ubírala na pocitu klidu a zbavovala i postoj člověka stability a pevnosti ve stresových situacích se tato charakteristika ještě zvýrazňuje psychická citlivost a labilita jsou větší dospívající jedinec si hledá svou novou podobu a také novou podobu stability svého postoje

POUŽITÉ ZDROJE: PEASE, Allan. Řeč těla: jak porozumět druhým z jejich gest, mimiky a postojů těla. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. 144 s. ISBN 80-7178-582-2 TEGZE, Oldřich. Neverbální komunikace. 1.vyd. Praha: Computer Press, 2003. 482 s. ISBN 80-7226-429-X LEWIS, David. Tajná řeč těla. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995. 230 s. ISBN 80-85605-49-X BEČVAŘÍKOVÁ, Lenka. Pedagogická neverbální komunikace. Diplomová práce. Hradec Králové. 2006 Obrázky jsou použity ze soukromého archivu fotografií tvůrce DUM www.glassschool.cz