PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řeč přímá, nepřímá, nevlastní přímá, polopřímá
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Textový procesor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Digitální učební materiál
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Základní typografická pravidla
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO, VĚTA JEDNOČLENNÁ, DVOJČLENNÁ, VĚTNÉ EKVIVALENTY Mgr. Michal Oblouk.
Název: Jak správně psát VY_32_inovace_VT5_04 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Popis psaní jednoduchého dokumentu. Jak vytvářet odstavce. Výběr.
86.1 Přímá řeč Prohlédni si obrázky a popiš, co na nich vidíš.
Mgr. Michal Oblouk PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ. PŘÍMÁ ŘEČ reprodukuje to, co n ě kdo ř ekl nebo si myslel, p ř ímo, doslova obsahuje č asto oslovení osoby, ke.
ZVLÁŠTNOSTI VĚTNÉ STAVBY PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ ZÁPOR
DRUHY VĚT PODLE POSTOJE MLUVČÍHO
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná VY_32_Inovace/6_
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_240_2TR_CJ Autor: Mgr. Miroslava Ondrová.
VYPRAVOVÁNÍ.
Základní typografické zásady
Věta.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Word Textový editor.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_368_Přímá řeč AUTOR: Mgr. Markéta Lyková ROČNÍK, DATUM: 9.,
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_ INOVACE _08_CJL_NP2 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
Základní typografická pravidla
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ROZDĚLOVACÍ ZNAMÉNKA Mgr. Michal oblouk.
3. ČÁST EDICE Microsoft Office PowerPoint & OpenOffice.org Impress Načítání… Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘÍSUDKOVÁ A PŘEDMĚTNÁ
Jazykovědné pojmy M - Z Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
ZVUKOVÁ STRÁNKA VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Základy psaní textu Interpunkční znaménka tečka(.), čárka(,)
Správné užití přímé řeči Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová V3 V4 V1 V2 V5 V6 VZOREC SOUVĚTÍ když ani ale a nebo že.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Zvláštnosti větné stavby Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová ŘEČ PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Věta a výpověď Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník oboru.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Digitální učební materiál
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_29CJ_5_PŘÍMŘEČ
Anotace: prezentace slouží k seznámení s druhy vět
RISKUJ!.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření říjen 2012 Ročník
AUTOR: Mgr. Jitka Zajíčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_CJ_19
ZVLÁŠTNOSTI VĚTNÉ STAVBY PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ ZÁPOR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
PŘÍMÁ ŘEČ.
VÝTAH Mgr. Michal Oblouk.
SKLADBA STAVBA VĚTY. SKLADBA STAVBA VĚTY STAVBA VĚTY VĚTA - je uspořádaný jazykový celek složený ze slov, kterým sdělujeme nějakou myšlenku - na.
Anotace: prezentace slouží k procvičování rozdělení hlásek a druhů vět
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
PŘÍMÁ ŘEČ posouvá děj čtenář nebo posluchač se lépe vcítí do děje
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Psaní přímé řeči.
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Transkript prezentace:

PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk

PŘÍMÁ ŘEČ bývá často součástí vypravování projev každé osoby tak, jak byl pronesen dáváme ji do uvozovek „“ na konci děláme tečku, čárku (podle postavení uvozovací věty), otazník nebo vykřičník uvozovací věta uvozuje přímou řeč – dovídáme se z ní, kdo mluví a jakým způsobem uvozovací věta může stát před přímou řečí, za ní nebo bývá do přímé řeči vložena uvozovací věta a přímá řeč netvoří souvětí, jde pouze o volné spojení vět

PŘÍMÁ ŘEČ „Vašku, pojď domů,(!?)“ řekla Jana. Jana řekla: „Vašku, pojď domů. (!?)“ „Vašku, pojď domů,(!?)“ řekla Jana. „Vašku,“ řekla Jana, „pojď domů.(!?)“