Jiří Dvořák 16.4.2015.  vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
Život na Zemi.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
EVVO - magické slovo. Co to je EVVO ? E NVIRONMENTÁLNÍ V ZDĚLÁVANÍ V ÝCHOVA a O SVĚTA ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA je výchova týkající se životního prostředí.
Psychické stavy.
P OZORNOST. C O JE POZORNOST ? = psychický stav člověka, projevující se zaměřeností a soustředěností vědomí Zaměřenost: člověk si vybírá některé podněty.
PSYCHICKÉ JEVY.
Abraham Maslow (1908 – 1970). Abraham Maslow Americký psycholog, psychiatr a filozof Zakladatel humanistické psychologie.
Obecná charakteristika živých soustav
Osobnost v sociálním prostředí sociální aspekty osobnosti.
Psychologie osobnosti a sociální psychologie. Alfréd Adler (1870 – 1937)  Zakladatelem druhé vídeňské psychologické školy  Za základní význam v životě.
Emoce (city).
Metabolismus A. Navigace B. Terminologie E. Sacharidy I. Enzymy
Lidská důstojnost a pozitivní hodnocení sebe Všichni lidé se rodí svobodni a jsou si rovni. (Listina základních práv a svobod)
OSOBNOST.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
KUNSTOVÁ Interakce v sociálním styku. Interakce Je vzájemné ovlivňování. Interakce probíhá prostřednictvím všech předchozích prvků sociálního styku. Ovlivňování.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Teorie motivace Adéla Furiková.
Sociální diferenciace
CHARAKTER Karolína Hejmová.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Vůle.
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Exekutivní funkce Literatura:  Moraine Paula. Helping Students Také Control of Everyday Executive Functions.  Učebnice psychologie.
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Jane Goodall  Řídící vědomá složka psychiky  Sjednocuje ostatní psych. procesy k dosažení urč. cíle, překonání překážky  Podílí se na rozhodování.
Psychické procesy Jan Tvrdík C4B.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
Generátory tvorby hodnoty
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Motivace, vůle. 1. Vypište všechno, co potřebujete k tomu, abyste měli radost / byli spokojení 2. Zkuste uvedené potřeby roztřídit do skupin na biologické,
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
ANOTACE Objasnit žákům pojem krátkodobý a dlouhodobý cíl, seznámit je s vytyčováním svých cílů a s využitím pozitivních vzorů. Výukový materiál.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Zdeněk Helus OSOBNOSTNÍ DESATERO
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.03
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
Dějiny psychologie současná psychologie.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Interkulturní adaptace
Transkript prezentace:

Jiří Dvořák

 vědomé úsilí směřující k dosažení cíle  motivované chování, které umožňuje vědomou regulaci chování tzv. volní akt  znaky vůle jsou - vědomé jednání, přeměna fyziologické energie v kinetickou, kontrola funkce popudů.  Pojem vůle psychologie chápe i šířeji, jako soubor vlastností osobnosti souvisejících se sebekontrolou

 se ve vývoji jedince objevuje mezi druhým a třetím rokem života, kdy si dítě začíná uvědomovat samo sebe.  Fáze volního aktu:  1. rozhodnutí  2. akce a reakce  3. cíl a jeho dosažení

 schopnost pustit se do důležitých aktivit a ukončit nedůležité či nevhodné  schopnost překonat nechuť  schopnost upřednostnit dlouhodobě důležité před aktuálně lákavým, ale málo hodnotným  schopnost sebekontroly: umění sledovat aktuální kroky, odhalit, kdy se začínáme odchylovat od zvoleného cíle, a korigovat naše akce (myšlení, jednání), pokud se odchýlíme příliš