Shoda přísudku s podmětem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ve větách vyhledej několikanásobný podmět a barevně ho označ:
Advertisements

Shoda (ne)jen několikanásobného podmětu s přísudkem
Procvičovací cvičení – shoda přísudku s podmětem
Shoda přísudku s podmětem
Druhy přísudku Skladba věty.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Shoda přísudku s podmětem 1
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podmět (Po) - opakování
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_596_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Shoda přísudku s podmětem
Větné celky Věta Souvětí. Větné celky Věta Souvětí.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přídavná jména přivlastňovací
Shoda přísudku s podmětem 2
Stavba věty jednoduché
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_10
Anotace:pravidla o shodě Autor: Mgr.Nina Pilná Jazyk: český Očekávaný výstup: žák si procvičí pravidla o shodě Speciální vzdělávací potřeby: ano Klíčová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE (PODMĚT A PŘÍSUDEK)
Koncovky sloves.
Všechno to začalo na náměstí S panem Andersenem a starostou.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
Shoda přísudku s podmětem
Shoda přísudku s podmětem Podmět rodu ženského
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_547_SHODA_PŘÍSUDKU_S_POD MĚTEM Téma: OPAKOVÁNÍ.
Červená karkulka Lucie Novotná.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_030_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
72.1 Shoda podmětu s přísudkem – rod mužský
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_Čj8 –příčestí.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Věta jednoduchá a souvětí Název sady: Český jazyk 6. ročník.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Shoda přísudku s podmětemNajdi podmět a podtrhni ho Jakého je rodu.
Shoda přísudku s podmětem. Přísudek se shoduje s podmětem. Mluvnická shoda je důležitá pro pravopis, zvláště je-li přísudek v minulém čase, např. Včely.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Číslo přílohy VY_ 32_INOVACE_11_PODMĚT NĚKOLIKANÁSOBNÝ Škola, autor: ZŠ a MŠ s polským jazykem vyuč. Bukovec, Mgr. Aniela Jochymková Předmět: Český jazyk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_Shoda přísudku s podmětem Autor Chňoupková.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
Shoda přísudku s podmětem
Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ZÁJMENA – ON, JENŽ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Co jsou to podstatná jména?
Opakujeme vedlejší věty 1
VY_32_INOVACE_17_ Skladba – podmět a přísudek
VY_32_INOVACE_20_04_procvičování podstatných jmen
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá:
Zájmena II VY_32_INOVACE_03-09 Ročník: Vzdělávací oblast:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Jazyk a jazyková komunikace Shoda přísudku a podmětu Mgr
VY_32_Inovace_6.3.2 shoda přísudku s několikanásobným podmětem
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
DUM / VYDMUCHOV / POLIAČÍKOVÁ/ JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE/ 048
Druhy přísudku Skladba věty.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Shoda přísudku s podmětem

Vrátili se k mamince všichni? Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře. Opiš správně věty, ve kterých je chyba. Šišky padaly ze stromů. Veverky se schovaly ve větvích. Vrátily se k mamince všichni? Kdy se vrátily vaše děti? My jsme tam včera nebyli. Vrátili se k mamince všichni?

Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře Urči rod podmětu a rozhodni, zda je věta napsaná dobře. Opiš správně věty, ve kterých je chyba. Kluci i dívky přišli za tetou. U babičky se sešli její vnukové i vnučky. Lidé tam dlouho stáli. Stráže dobře hlídali. Kluky bolely oči. Stromy rychle opadaly. Stráže dobře hlídaly.

Označ podmět a doplň -i nebo -y: Klacky ležel… na zemi. Ležel… tam balíky slámy. My jsme viděl… balíky slámy. Uši mu zčervenal… . Knihy i sešity ležel… na polici. Klacky ležely na zemi. Ležely tam balíky slámy. My jsme viděli balíky slámy. Uši mu zčervenaly. Knihy i sešity ležely na polici.

Označ podmět a doplň -i nebo -y: Všechny knihy včera zabalil… žáci 6.B. Všichni je za jejich pomoc pochválil… Děti se dnes dobře připravil… na vyučování, učitelé i učitelky měl… radost. Všechny knihy včera zabalili žáci 6.B. Všichni je za jejich pomoc pochválili. Děti se dnes dobře připravily na vyučování, učitelé i učitelky měli radost.

Nezapomeň nejdříve určit čas! Doplň i - y, í - ý Zpěváci vystoupil… v Klatovech. Jejich písně se mi líbil… . My jsme vám říkal…, že ty děti teď nezlob… Zpěváci vystoupili v Klatovech. Jejich písně se mi líbily . My jsme vám říkali, že ty děti teď nezlobí .

Nezapomeň nejdříve určit čas! Doplň i - y, í - ý Stráže hlídal… dobře. Dívky učiteli prozradil… všechno. Všichni se mi líbil… Líb… se mi ta dívka. Vlasy jí vlál… ve větru. Stráže hlídaly dobře. Dívky učiteli prozradily všechno. Všichni se mi líbili . Líbí se mi ta dívka. Vlasy jí vlály ve větru.

Nezapomeň vždy nejdříve určit čas! Věty opiš a doplň i - y, í - ý Hanka nos… nejraději kalhoty. Malé děti i velcí žáci pospíchal… ke škole. Tulipány rozkvetl… . Hvězdy na obloze se rozzářil… . Klukům zářil… oči. Rodiče nám slíbil… výlet. Cesty do Prahy se Zdeňkovi vždy líb… Hanka nosí nejraději kalhoty. Malé děti i velcí žáci pospíchali ke škole. Tulipány rozkvetly . Hvězdy na obloze se rozzářily. Klukům zářily oči. Rodiče nám slíbili výlet. Cesty do Prahy se Zdeňkovi vždy líbí .

Nezapomeň vždy nejdříve určit čas! Věty opiš a doplň i - y, í - ý Ten kluk se mi líb… . Líbil… se ti ty knihy? Ryby klukům uplaval… . Maminka vyžehl… prádlo. Muži se postaral… o vaření i pečení. Květiny zavoněl… v pokoji. Lidé se sbíhal… k náměstí. Zástupy sportovců tam připrav… vystoupení. Ten kluk se mi líbí . Líbily se ti ty knihy? Ryby klukům uplavaly . Maminka vyžehlí prádlo. Muži se postarali o vaření i pečení. Květiny zavoněly v pokoji. Lidé se sbíhali k náměstí. Zástupy sportovců tam připraví vystoupení.