INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Advertisements

Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
Past simple & past continuous
PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_2_23.
Past tenses Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Minulý čas průběhový VY_22_INOVACE_15 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Pracovní list Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gram. jevu Očekávané výstupy: Vyhledat specifické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Predictions We will definitely use / do / buy / have…. We will probably use / do / buy / have…. We may / might (not) use / do / buy / have…. We probably.
Minulý čas průběhový / prostý (8.ročník)
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past simple – past continuous VY_22_INOVACE_19 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple action in the past taking place once, never or several times (He visited his parents every weekend.) actions in the past taking place one after.
Minulý čas průběhový (kladné a záporné věty)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple or past continuous
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Minulý čas průběhový (8.ročník) Učebnice Project 3 Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Causal Clauses – Věty příčinné Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_103 ZŠ Jenišovice.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Past Continuous – tvar a použití
Tim´s holiday in Prague práce s textem Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_094_Tim´s holiday - Práce s textem Dostupné z Metodického portálu
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_25_Past Tenses Past Simple X Past Continuous.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Past simple, Past continuous Název sady: Project 3 Číslo.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
MINULÝ ČAS PROSTÝ A PRŮBĚHOVÝ SROVNÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková While I was having a shower someone rang....
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace_ Past continuous - negative Project 3
Past continuous Minulý čas průběhový.
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Past Simple – tvar a použití
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Past simple x Past continous
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Past simple continuous Minulý čas průběhový Task: Watch the segment and write all sentences containing Past simple continuous.

Minulý čas průběhový Tvoříme stejně jako všechny jiné průběhové časy: Sloveso BÝT v minulém čase + sloveso s koncovkou –ing: + WAS / WERE + -ING Ex: They were watching the birds in the park.

Otázka a zápor Otázku a zápor tvoříme stejně, jako kdybychom ve větě měli pouze sloveso WAS / WERE: She was helping her mother. Ex: Was she helping her mother? She wasn’t helping her mother.

Pravidla 1)Co se právě dělo, když... - V určitý okamžik v minulosti zrovna nějaký děj probíhal 3 p.m. They were playing computer games at 3 p.m. 2 p.m. 5 p.m.

2. Určitá událost právě probíhala, když ji jiná přerušila They were playing computer games Their mother got home. They were playing computer games when their mother got home.

2) Dvě činnosti probíhaly současně While they were playing computer games, I was cleaning the floor.

4. Nedokonavé děje Někdy je nutné použít průběhový čas tehdy, kdy mluvíme o nějakém nedokonavém ději. Tedy říkáme jen co jsme dělali, nikoliv co jsme UDĚLALI: When he entered the elevator, he was trying to button up his jacket.

Movie Watch the movie segmentsegment and fill in the blanks with the simple past or the past continuous form Ex. 1) Chris _________________ (cook) burgers for breakfast when his landlord ________________ (knock) on his door. past-continuous.html

2) The police ______________ (arrest) Chris when he ________________ (paint) the house. 3) Chris _______________ (pay) a parking ticket when the officer __________ (tell) him he had to spend the night in jail. 4) When Chris __________ (call) his ex-wife, she _____________ (work) hard. 5) When he _______________ (enter) the elevator, he _____________ (try) to button up his jacket. 6) He __________________ (wait) in the waiting room when the secretary _________ (call) out his name. 7) When he ___________________ (walk) through the office, businesspeople _______________ (talk) on the phone, _______________ (speak) very loudly. 8) The Board _____________ (wait) for Chris when the secretary ___________ (announce) him

Past simple vs past continuous Minulý čas průběhový používáme k vyjádření jevu, který v daném okamžiku probíhal:  I was walking home when I met Dave. (= in the middle of walking home) Minulý čas prostý používáme k vyjádření ukončeného jevu:  I walked home after the party (= all the way, completely)

Remember! When Karen arrived, we were having dinner. (= we started eating before Karen got there) When Karen arrived, we had dinner. (= first Karen arrived and then we had dinner) Minulý čas prostý používáme, když chceme říci, že jedna událost následovala druhou:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Tato výuková prezentace byla pořízena z finančních prostředků hrazených Evropským sociálním fondem a rozpočtem České republiky.