Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu."— Transkript prezentace:

1 PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST

2 Revision-past simple Oznamovací věta:Zápor: Podmět + sloveso v minulém čase… Sloveso v minulém čase? -pravidelná slovesa -nepravidelná slovesa -koncovka -ed -musíme se naučit Did + podmět + sloveso v přítomném tvaru Podmět + didn´t + sloveso v přítomném tvaru Otázka:

3 Minulý čas sloves 1.die 2.have 3.happen 4.make 5.look after 6.see 7.get up 8.take 1.died 2.had 8.took 4.made 5.looked after 6.saw 7.got up 3.happened

4 Revision-past simple -Tento čas používáme pro vyprávění. -Také se používá pro opakované děje v minulosti. „When he was a student, he visited his parents every month.“ - Dále se používá pro stalé stavy v minulosti či stavy, které měly dlouhé trvání. „When I was in London, I worked as a teacher.“

5 Revision-past continuous Oznamovací věta: Podmět + was/were + sloveso s koncovkou – ing … Zápor: Podmět + wasn´t/weren´t + sloveso s koncovkou – ing … Otázka: Was/Were + podmět + sloveso s koncovkou – ing …

6 Revision-past continuous -Průběhový čas zdůrazňuje průběh či trvání děje. -Říkáme, že nějaký děj zrovna probíhal v určitý okamžik v minulosti. „At five o'clock I was watching TV.“ (to znamená, že když bylo pět hodin, děj právě probíhal)

7 Revision-past continuous He was having lunch when I called him. Obědval, když jsem mu zavolal. - V ten okamžik (když jsem zavolal) PRÁVĚ obědval, zrovna to probíhalo. I didn't hear you, I was listening to my MP3. Neslyšel jsem tě, zrovna jsem poslouchal MP3. - V ten okamžik (kdy promluvil) jsem PRÁVĚ poslouchal MP3, zrovna to probíhalo.

8 Revision-past continuous Průběhový čas používáme, když mluvíme o dvou (či více) činnostech, které v daný okamžik probíhaly nezávisle na sobě. He was watching TV and his wife was washing up the dishes. - jsou to dvě současně probíhající činnosti

9 Revision-past continuous Když mluvíme o nějakém nedokonavém ději. Tedy říkáme jen co jsme dělali, nikoliv co jsme UDĚLALI. Yesterday I was writing my book and then I was repairing my bicycle. Pokud použijeme: Yesterday I wrote my book and then I repaired my bicycle. tato věta by totiž říkala, že obě činnosti včera dokončil (knihu napsal, kolo opravil). Věta předcházející (was writing, was repairing) naopak tvrdí, že na těchto dvou věcech pouze pracoval, ale dokončit je nemusel (a pravděpodobně nedokončil).

10 Kdy minulý průběhový čas nepoužíváme: Průběhový čas nelze použít u tzv. stavových sloves -jsou to slovesa, která nepopisují činnosti, ale pouze stavy, postoje, apod. Patří mezi ně např. slovesa LIKE, WANT, NEED, BELIEVE, UNDERSTAND… Průběhový čas se nepoužívá u stálých či dlouho trvajících dějů. Pro vyjádření pravidelných, opakovaných, častých dějů v minulosti používáme prostý.

11 Past tenses (9.ročník) Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Obrázky z internetu Učebnice Project 4, Tom Hutchinson Autor: Linda Berková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)www.zsrozmital.cz


Stáhnout ppt "PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu."

Podobné prezentace


Reklamy Google