Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu"— Transkript prezentace:

1 Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu CZ /1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_V_1_4_Minulý čas průběhový Šablona číslo: V Sada číslo: 1 Autor: Mgr. Bronislava Hašpicová Pořadové číslo DŮM: 4

2 Anotace V této prezentaci vysvětluji pravidla pro používání minulého průběhového času Autor Mgr. Bronislava Hašpicová Klíčová slova Minulý čas, průběhový minulý čas, sloveso býti, pomocné sloveso Druh učebního materiálu prezentace Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – anglický jazyk

3 Tento čas - past continuous – používáme tehdy, mluvíme-li o činnosti či situaci, která se vyvíjela právě v určité době v minulosti. There were waiting for us in front of the school. At noon I was having lunch with my father.

4 Rovněž je vhodný k popisování situací a zvyků v minulosti, které jsou časově omezeny.
At that time John was a lawyer in a big firm. Were you singing with any group when you were a student?

5 Dále je past continuous používán tehdy, jestliže hovoříme o dějích či situacích v minulosti, během kterých došlo ke kratším událostem. Ruth and Ben were dancing when he came. I was arguing with my brother when somebody knocked the door.

6 Pro ukončené stavy a děje v minulosti obvykle používáme minulý čas prostý a ne průběhový
A to i tehdy, když se děje odehrávaly opakovaně nebo trvaly déle. We went to the park every day last week.

7 Tvořte věty v past continuous:
I - run You – sing Dad – wash up The girl – smile Peter – play the violin

8 Přeložte: Včera jsme se učili 3 hodiny. Včera jsem se procházel v parku, slunko svítilo a ptáci zpívali. Děti si hrály, když najednou se objevil velký pes.

9 Použitá literatura: Hastings, B., Uniňska, M., Maturita Activator. United Kingdom: PEARSON LONGMAN, 2008 Kerr, P. , Straigtforward. Oxford: MACMILLAN EDUCATION, 2005 Umiňska, M., Kratz, C., Solutions. Oxford: , 2008 Navrátilová, H., Angličtina – cvičebnice středoškolské gramatiky. Třebíč: PETRA VELANOVÁ, 2009 Wilke, S., Traditional Teaching, USA: MH TEACHERS PUBLISHING, 2005 Quirk, L., Longman Dictionary of Contemporary English. United Kingdom: PEARSONS LONGMAN, 2000 .


Stáhnout ppt "Název školy Střední škola obchodně technická , s. r. o. Číslo projektu"

Podobné prezentace


Reklamy Google