Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6 - 8 Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6 - 8 Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6 - 8 Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný čas prostý, přítomný čas průběhový Pomůcky Počítač, projektor Druh interaktivity Fixace Stupeň a typ vzdělání 2. stupeň základní školy Potřebný čas 45 minut Velikost 475 kB Zdroje Viz Použité zdroje

2 Autor:Bc. Miroslava Kutílková Anotace: Materiál vychází ze vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace, předmětu Anglický jazyk. Žáci si procvičí používání přítomného času prostého i průběhového a zejména situace, kdy který z časů použít. Očekávaný výstup: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Typická věková skupina: Žák zvládne tvořit věty v přítomném čase prostém i průběhovém, dokáže rozlišit, kdy je vhodné použít prostou formu a kdy průběhovou. Prezentace, DUM. Je možné ji použít v rámci fixace, délka aktivity 45 minut. Žáci 6. ročníku druhého stupně. Jazyková úroveň A1. Základní vzdělávání ‒ druhý stupeň. 12 - 13 let, 6. ročník Předmět: ANGLICKÝ JAZYK DUM Číslo šablony klíčové aktivity: III/2 Název: „Present simple and continuous“ (sada AJ 6 - 8)

3

4  We use the present simple for actions that happen (or don´t happen) many times or all the time.  We often use it with words such as always, never, once a week, every day, usually.

5  Amanda................ ( call ) her grandmother at the weekend.  Tom................ ( practise ) with the football team twice a week.  Jenny and Amanda often............. ( play ) tennis on Saturday mornings.  Dad............ ( do ) the washing-up on Sundays.

6  Amanda calls her grandmother at the weekend.  Tom practises with the football team twice a week.  Jenny and Amanda often play s tennis on Saturday mornings.  Dad do es the washing-up on Sundays.

7  We use the present continuous for something that is happening at the moment of speaking.  We sometimes use it with words such as now, at the moment, and today.

8  Carlo....................... ( call ) his grandmother now.  Tom......................... ( practise ) with the football team now.  Jenny and Anna.................... ( play ) tennis at the moment.  Mum....................... ( do ) the washing- up now.

9  Carlo is calling his grandmother now.  Tom is practising with the football team now.  Jenny and Anna are playing tennis at the moment.  Mum is doing the washing-up now.

10 She is a teacher. What does she/he do?

11 He...........................

12 She...................................

13 He................................

14 It is sitting.

15 She.....................................

16 She..................................

17 She.................................

18  a) He is a driver.  b) She is a doctor.  c) He is a fireman / fire-fighter.  d) She is reading.  e) She is swimming.  f) She is eating.

19  Zoe´s from Greece. She...likes... ( like ) England. She............... ( not like ) playing tennis but she................ ( play ) basketball. She................... ( love ) music and walking in the park with Jenny. It................. ( rain ) today so Jenny and Zoe.................... ( not walk ) in the park. Zoe.................. ( practise ) her English now. She.................. ( make ) funny mistakes. Jenny and Zoe.................. ( laugh ). They................( have ) fun.

20  Zoe´s from Greece. She likes England. She doesn´t like playing tennis but she plays basketball. She loves music and walking in the park with Jenny. It is raining today so Jenny and Zoe aren´t walking in the park. Zoe is practising her English now. She is making funny mistakes. Jenny and Zoe are laughing. They are having fun.

21  snímky 1 – 3: úvodní, povinné údaje  snímek 4: slouží k zopakování používání přítomného času prostého  snímek 5: cvič. 1 určené k procvičení přítomného času prostého  snímek 6: řešení cvič. 1  snímek 7: slouží k zopakování používání přítomného času průběhového  snímek 8: cvič. 2 určené k procvičení přítomného času průběhového

22  snímek 9: řešení cvič. 2  snímky 10 – 17: cvič. 3  snímek 18: řešení cvič. 3  snímek 19: cvič. 4 určené k rozlišení vhodnosti použití času prostého či průběhového  snímek 20: řešení cvič. 4  snímky 21 a 22: metodické poznámky  snímek 23: použité zdroje

23  SEIDL, Jennifer. Grammar one. Oxford: Oxford University Press, 2011. New third edition. ISBN 978 0 19 443031 9.  Obrázky: Klipart


Stáhnout ppt "Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk 6 - 8 Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný."

Podobné prezentace


Reklamy Google