Představení návrhu Národních plánů povodí Dunaje, Odry a Labe Ing. Robin Hála Vodohospodářský rozvoj a výstavba a.s. 7. dubna 2015 Krajský úřad Plzeňského.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecné požadavky na výstavbu
Advertisements

Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Právní úprava ochrany vod
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Stavební zákon a územní plánování
EIA – význam procesu s ohledem na navazující řízení Dana Kučová EIA – význam procesu při realizaci záměrů s ohledem na navazující řízení Zpracovala.
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Možnosti financování protipovodňových.
REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM PRO NUTS2 JIHOVÝCHOD POSOUZENÍ VLIVŮ KONCEPCE NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ (SEA) Ing. Petr Mynář INVESTprojekt NNC, s.r.o. Brno, 4.
STUDIE PROVEDITELNOSTI FARSKÉHO A BORECKÉHO POTOKA MĚSTO PLANÁ NAD LUŽNICÍ strana 1 STUDIE PROVEDITELNOSTI PŘÍRODĚ BLÍZKÝCH PROTIPOVODŇOVÝCH OPATŘENÍ V.
1 Zpráva o uplatňování územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP, Krajský.
DÚ I.1 Analýza podílu plošných a difúzních zdrojů na celkovém znečištění vod VÚV T.G.M, v.v.i, pobočka Ostrava, Ing. Martin Durčák.
Ing. Václav Jirásek Povodí Labe, státní podnik ELLA - INTERREG III.B - CADSES Královéhradecký kraj Aldis, Hradec Králové,
Aktuální informace o vodním hospodářství v působnosti Ministerstva zemědělství a příprava velké novely vodního zákona RNDr. Pavel Punčochář, CSc. Ing.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Minimální zůstatkový průtok (MZP)
KOMISE PRO PLÁNOVÁNÍ V OBLASTI VOD KOMISE PRO PLÁNOVÁNÍ V OBLASTI VOD pro přípravu 2. plánovacího období 10. listopadu 2011.
KONFERENCE PROTIPOVODŇOVÁ OCHRANA – PREZENTACE VÝSLEDKŮ PILOTNÍHO PROJEKTU „ATLAS LABE NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE“ Projekt je spolufinancován Evropskou.
Informace o stavu prací na II. plánovací cyklus Zpracovali: Ing. Mgr. Michal Pravec, Ing. Martin Pytloun.
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
ROZBOR UDRŽITELNÉHO ROZVOJE ÚZEMÍ ENVIRONMENTÁLNÍ PILÍŘ Ostrava Ing. Jiří Krist.
Plány dílčích povodí v Plzeňském kraji
Plánovací proces v oblasti vodního hospodářství. (návrh novely – tzv. „EURONOVELA“) Zákon č. 254/2001Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon),
Cíle územního plánování „vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Integrovaná prevence 26. dubna Osnova přednášky úvodní poznámky cíl integrovaného rozhodování principy základní pojmy právní úprava integrované.
Správní právo 3 Přednáška č. 6 JUDr. Veronika Vlčková
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Mgr. Emílie Nedvědová odbor ochrany vod Právní předpisy v oblasti ochrany podzemních vod před znečištěním.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Jaroslava Nietscheová, prom. práv. Vodní zákon ve vazbě na ochranu před povodněmi a úloha manipulačních řádů vodních děl Praha.
Novela zákona o vodovodech a kanalizacích Ing. Jiří Duda Ing. Vladimír Chaloupka Odbor vodovodů a kanalizací Ministerstvo zemědělství ČR VAKINFO 2012 –
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Národní plány povodí Aktuální stav přípravy a souhrn programu opatření.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Olomouckého kraje (PRVKOK)
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Posouzení vlivů Národního rozvojového plánu pro programové období 2007 – 2013 na životní prostředí Regionální environmentální centrum ČR Praha,
Informační kampaň pro posílení udržitelného užívání vodních zdrojů a ekosystémových služeb krajiny v podmínkách globální změny (LAPLANT) Zemědělské hospodaření.
Vodohospodářské aktuality
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 19. a 20. října 2016 Mgr. Ladislav Faigl.
Plán rozvoje vodovodů a kanalizací Kraje Vysočina
Metodický pokyn k § 23a vodního zákona
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Rámcová směrnice pro vodní politiku ES (WFD) Patrick de Visscher Ministerstvo Dopravy a Vody Ředitelství – Národní rada pro vodu Notes.
Aktuality k čl. 4 odstavec 7 RSV
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 2. a 3. října 2017.
17 LET RÁMCOVÉ SMĚRNICE O VODĚ PŘÍNOS ANO NEBO NE?
Stavební právo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
územního plánování na obcích v roce 2007
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Obrana státu Zajišťování obrany České republiky (část 1)
Obecná část rozpočtového práva III
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Informace o závazných částech „Národního plánu povodí Dunaje“– problematika DČOV v ÚPD Informace o závazných částech „Plánu pro zvládání povodňových rizik“
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Obecná část rozpočtového práva III
Transkript prezentace:

Představení návrhu Národních plánů povodí Dunaje, Odry a Labe Ing. Robin Hála Vodohospodářský rozvoj a výstavba a.s. 7. dubna 2015 Krajský úřad Plzeňského kraje

dle § 24 VZ odst. 10 Pořizuje: Ministerstvo zemědělství a Ministerstvo životního prostředí ve spolupráci s Příslušnými správci povodí a místně příslušnými krajskými úřady. Zhotovitel: Sdružení firem VRV, a.s. + DHI, a.s. Národní plány povodí schvaluje vláda. Kdo pořizuje národní plány povodí Labe, Odry a Dunaje?

Kde návrhy národních plánů povodí najdu? Návrhy národních plánů povodí Labe/Odry/Dunaje jsou dostupné k nahlédnutí: v listinné podobě na adrese: Ministerstva zemědělství, Těšnov 65/17, Praha 1 – Nové Město, v informační kanceláři Ministerstva životního prostředí, Vršovická 1442/65, Praha 10 - Vršovice v elektronické podobě na webových stránkách Ministerstva zemědělství eagri.cz  Voda  Plánování v oblasti vod  Příprava plánů povodí pro 2. období  Zveřejněné informace ( povodi-pro-2-obdobi/zverejnene-informace/)

K čemu národní plány povodí slouží ?  Národní plány povodí stanovují cíle (§ 24 odst. 4)  pro ochranu a zlepšování stavu povrchových a podzemních vod a vodních ekosystémů,  ke snížení nepříznivých účinků povodní a sucha,  pro hospodaření s povrchovými a podzemními vodami a udržitelné užívání těchto vod pro zajištění vodohospodářských služeb,  pro zlepšování vodních poměrů a pro ochranu ekologické stability krajiny,  Dále obsahují souhrny programů opatření k dosažení uvedených cílů a stanovují strategii jejich financování. Komu jsou národní plány povodí určeny ? Plány povodí jsou podkladem pro výkon veřejné správy, zejména pro územní plánování a vodoprávní řízení. Dále jsou plány povodí určeny k informování odborné i laické veřejnosti.

Co obsahuje národní plán povodí? Části popisné  Popis všeobecných a vodohospodářských charakteristik.  Analýza vlivů (užívání vod), způsob využití území a míra antropogenního ovlivnění.  Popis monitoringu povrchových a podzemních vod a chráněných oblastí.  Výsledky hodnocení stavu vodních útvarů. Části návrhové  Opatření k dosažení cílů pro vodní útvary nedosahující dobrého stavu nebo potenciálu.  Odhad stavu vodních útvarů k roku 2015 a 2021  V případě nedostatečných opatření zvláštní a méně přísné cíle.

Typy opatření: Typ A Opatření typu A představuje návrh konkrétní činnosti za účelem redukce či eliminace významného vlivu. V plánech povodí se nejčastěji jedná o opatření na stokových sítích a čistírnách odpadních vod, úpravy vodních toků, odstraňování příčných překážek nebo sanace starých ekologických zátěží. Nositeli těchto opatření jsou samosprávy obcí, měst a krajů, případně soukromé subjekty. Co obsahuje národní plán povodí? Typ B Opatření typu B navrhují obecný postup řešení k redukci nebo eliminaci určitého vlivu. Tento vliv byl identifikován skrze překročený ukazatel hodnocení stavu, ale není znám přímý zdroj (přesná lokalizace ve vodním útvaru). Např. pro překročený limit celkového fosforu potenciálně způsobující eutrofizaci vodního prostředí se navrhuje dle typu vlivu obecný postup řešení, který se aplikuje na celý vodní útvar. Během plánovacího cyklu by mělo opatření z typu B přejít na typ A. K nalezení hlavního zdroje (vlivu) lze využít provozní nebo zadat průzkumný monitoring, případně zjišťovací studii.

Typ C Opatření typu C představuje opatření celostátní působnosti. Jedná se doplňkové opatření zahrnující zejména změny právních předpisů, vznik strategických dokumentů, databází. Tato opatření upozorňují na mezery v právních předpisech a strategických krocích státu, které nelze řešit opatřením typu A a B. Nositeli těchto opatření jsou ústřední vodoprávní úřady - Ministerstvo zemědělství a Ministerstvo životního prostředí. Pokud budou tato opatření zrealizována, lze jim přičítat významný celostátní efekt. Obecně lze ještě opatření typu C charakterizovat dvěma typy. Jsou jimi opatření reagující na překročené ukazatele (plošně problematické) tedy na stav vodních útvarů a opatření mající za cíl zlepšit dostupnost dat a připravit prostředí pro třetí plánovací cyklus. Co obsahuje národní plán povodí?

Typ C Co obsahuje národní plán povodí?

K čemu slouží souhrn programu opatření ? Souhrn programu opatření  Souhrn programu opatření představuje výčet opatření k dosažení cílů ochrany vod.  Souhrn obsahuje seznam opatření. Každé opatření má svůj identifikátor, název a dále je uvedena výše investičních nákladů.  Souhrn programu opatření je rozdělen na program opatření, což představuje výběr nákladově nejefektivnější kombinace opatření a na ostatní opatření, která slouží také k dosažení cílů a nejedná se o prioritní opatření. Realizace opatření, uvedených v národních plánech povodí, bude podporována v rámci OPŽP 2014 – (Bude posuzován soulad se stání politikou plánování v oblasti vod.)

Nástroje vyplývající z NPP aneb vyplývají pro mne z národních plánů povodí nějaké povinnosti? Opatření obecné povahy = správní akt s konkrétně vymezeným předmětem a s obecně určenými adresáty Návrh OOP je připravován Ministerstvem zemědělství (obsah a forma OOP je rozpracována) Princip a způsob byl představen na jednání KPOV Kapitola IV a V § 12 VZ odst. 3 Vodoprávní úřad povolení nakládání s vodami změní nebo zruší, je-li to nezbytné a)k dosažení cílů ochrany vod přijatých v plánu povodí b)ke splnění programů snížení znečištění povrchových vod c)ke splnění programu snížení znečištění povrchových a podzemních vod NL a ZNL. § 38 VZ odstavec 8 až 10 Povolování vypouštění odpadních vod, možnost stanovení přísnějších požadavků na vypouštění k dosažení (udržení) cílů ochrany vod

Časový plán a program prací - výhled – Zveřejnění návrhů NPP, PDP a PpZPR k připomínkám veřejnosti – Vypořádání připomínek a úprava návrhů plánů. 11/2015 Předložení NPP a PpZPR ke schválení vládě. 12/2015 Schválení NPP a PpZPR vládou ČR. 12/2015 Vydání opatření obecné povahy pro NPP a PpZPR Zveřejnění schválených NPP a PpZPR.

Jakým způsobem mám podat připomínky? Připomínky k návrhům Národních plánů povodí Labe/Odry/Dunaje je možno podávat do 22. června v písemné podobě na adresu: Ministerstvo zemědělství Odbor vodohospodářské politiky a protipovodňových opatření Těšnov 17, Praha 1 v elektronické podobě na Připomínky musí být označeny názvem příslušného dokumentu „Návrh Národního plánu povodí Labe/Odry/Dunaje“ a musí obsahovat jméno a příjmení a adresu místa pobytu u fyzické osoby, případně obchodní firmu nebo název a sídlo u právnické osoby.

Jak se dozvím, jakým způsobem byla má připomínka vypořádána? Po termínu 22. června 2015 budou připomínky vyhodnoceny a jejich vypořádání bude k dispozici na Ministerstvu zemědělství a Ministerstvu životního prostředí v listinné podobě a v elektronické podobě na jejich internetových stránkách.

DĚKUJI ZA POZORNOST. Ing. Robin Hála Vodohospodářský rozvoj a výstavba, a.s. Případné dotazy zašlete na adresu