EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Advertisements

Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_ORGANIZOVÁNÍ.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
marketingové poradenství
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Plánovací proces a druhy plánování
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
Téma 13: Finanční plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
MARKETING Přednáška P
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Transkript prezentace:

EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ

Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: poslání firmy, vize firmy, cíle firmy, marketingový plán Anotace: Prezentace na upevnění základních znalostí o řízení a rozšíření informací z oblasti marketingového řízení. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingové řízení  je proces stanovování firemních cílů, plánování a realizování kroků vedoucích k jejich dosažení  středem pozornosti marketingového řízení je spokojený zákazník  marketingové řízení – nedílná součást řízení každé firmy  důležitá rozhodnutí – v TOP managementu na úrovni strategického plánování EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingové řízení  poslání firmy  aby byla firma úspěšná - zformulovat poslání a vymezit cíle, kterých má být dosaženo  určuje smysl existence firmy  vychází z tradice firmy  odráží stávající realitu  odlišuje firmu od konkurence  výchozí bod pro strategické plánování EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingové řízení  při definování poslání by měla firma vycházet z předpokladů:  jaká je oblast podnikání? – lze vycházet z charakteristiky produktu, technologie výroby, trhu  kdo jsou zákazníci firmy?  jaký význam má firma pro zákazníka?  kým firma je?  poslání firmy – reálné, konkrétní, založené na kvalitě firmy, motivující EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingové řízení  vize firmy  představuje dlouhodobý výhled, čeho chce firma dosáhnout  cíle firmy  konkrétní představy, které určují působení firmy  obvykle vyjadřovány v číselné podobě  zisk, obrat, získání nových trhů, upevnění pozice na trhu, snížení zmetkovosti EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingový plán  časové hledisko plánování  operativní plán  krátkodobý, do 1 roku  slouží ke každodennímu řízení firmy  taktický plán  střednědobý  od 1 do 3 let  umožňuje rychlou reakci na změny ve vnějším marketingovém prostředí EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingový plán  strategický plán  dlouhodobý  nad 3 roky  vychází z poslání a vize firmy  dává firmě náhled na její budoucí postavení v závislosti na vývoji na trhu EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingový plán  marketingový plán stanovuje:  kde se firma nachází  kam směřuje  jak může dosáhnout stanoveného cíle  vypracovává se pro trhy, výrobky, značky EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingový plán  struktura marketingového plánu 1.úvod – shrnutí stanovených cílů 2.zjištění současné marketingové situace a situace na trhu (SWOT) 3.cíle a problémy – firma vychází z předcházejícího hodnocení, vyvarovat se problémů 4.marketingové strategie – definování strategie směřující k cíli EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Marketingový plán 5.programy činností – co a kdy se bude dělat, za kolik, kdo je odpovědný 6.rozpočty – očekávané zisky a ztráty 7.kontrolní mechanismy – sledování postupu plnění plánu EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Opakování Co je marketingové řízení? Co je marketingový plán? Jaká je podstata operativního plánování? EKO VY_32_INOVACE_EKO_12

Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word. EKO VY_32_INOVACE_EKO_12