Kuželosečky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
SZŠ a VOŠZ Zlín® předkládá prezentaci Kabinet MAT Mgr. Vladimír Pančocha.
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_03.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Kuželosečky - opakování
Jednodílný hyperboloid
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín
Koule a kulová plocha v KP
Rovinné útvary.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín PARABOLA.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Bodová konstrukce kuželosečky - elipsy
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Zobrazení v jednotkové kružnici Vlastnosti goniometrických funkcí
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín HYPERBOLA 1.
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Kružnice – řešené příklady
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: ELIPSA Anotace: pojmy - konstrukce.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_02.
Diferenciální geometrie křivek
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Parabola.
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Křivka Množina bodů v rovině či prostoru, která je dráhou pohybujícího se bodu.  Grafické (empirické) křivky  Graf funkce jedné reálné proměnné  Množiny.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Matematika Parabola.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Kuželosečky

K u ž e l o s e č k a je rovinný útvar, který vznikne jako řez kužele rovinou má také svou množinovou definici v analytické geometrii je popsána jednoznačnou rovnicí – středovou nebo obecnou

Řezy na kuželi

Druhy kuželoseček kružnice hyperbola elipsa parabola návrat k obsahu

KRUŽNICE vzniká jako řez kužele rovinou, která je rovnoběžná s podstavou kužele

Množinová definice Kružnice je množina bodů, které mají od jednoho bodu (S – střed kružnice) stejnou vzdálenost (r – poloměr kružnice). r r S

Základní parametry y X Souřadnice libovolného bodu na kružnici r S x Souřadnice středu kružnice Poloměr

Středová rovnice kružnice vzdálenost bodů S a X: odtud: S X x y r m n

Obecná rovnice kružnice lze ji odvodit ze středové umocněním závorek: kde platí : návrat k obsahu