Clips 6.22 - manuál1 CLIPS verze 6.22  cílem tohoto manuálu není popsat do detailu programovací pozadí CLIPSu  cílem je poradit jak zprovoznit CLIPS,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(principy funkce a oblasti vyu ž ívání tabulkových procesor ů, struktura tabulky, vzorce a funkce obecn ě, adresace bun ě k - relativní a absolutní editace.
Advertisements

 O co se pokoušíme  Stav p ř i minulé minikonferenci  Jak jsme pokro č ili  Po č ítání fitness  Problémy, na které jsme narazili  O co se pokusíme.
AIRSOFT.
DM.  Dlouhodobý majetek  Dlouhodobý majetek je svým charakterem ur č en k dlouhodobému pou ž ívání ve firm ě (déle ne ž jeden rok) a zárove ň  musí.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_S2_15.
Č ÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_500_DEPILACE,EPILACE NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, St ř ední pr ů myslová škola.
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Ověřené výstupy z ISKN elektronická značka Jiří Formánek
Mobilní aplikace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
HTML HyperText Markup Language Je to značkovací jazyk používaný na tvorbu webových stránek, které jsou propojeny hypertextovými odkazy. Je hlavním z.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_I.ICT3 Vytvořeno:3. 7.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_20_Disk slo ž ka Šablona č íslo: VII.Sada č íslo: 3.Po ř adové č íslo DUM: 20. Autor:Mgr. Milan Ž i ž ka.
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
ZÁKLADY JAZYKA HTML Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Mechanické vlastnosti technických materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
HTML a CSS Rostislav Miarka.
Tutoriál ~ eKnihy Stahování
Počítačová grafika.
ADOBE DREAMWEAVER CS6 Formátování HTML vs. CSS
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Inf Počítač a lidé s handicapem
Operační systémy soubory, zkratky
Digitální učební materiál
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Stavební uzávěra základní informace
Programování a simulace CNC strojů I.
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Excel – tabulkový procesor
Počítače jsou naši kamarádi!
Software počítače 1 - opakování
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
JEdit Open source programování – – Marek Bílý.
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Informační zdroje v zoologii Zoological resources of information
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Fyzika, Dalekohledy Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
Stahování eBooks ~ Podrobný průvodce prvním stahováním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Typy Oken, Zobrazení a Konfigurace
Základy práce s informačními zdroji ZUR163
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Vítá vás nový PowerPoint
Vítáme vás! Název společnosti.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
Software Mgr. Václav Chvál.
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Digitální učební materiál
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 4. ročník oboru.
Transkript prezentace:

clips manuál1 CLIPS verze 6.22  cílem tohoto manuálu není popsat do detailu programovací pozadí CLIPSu  cílem je poradit jak zprovoznit CLIPS, co si naistalovat, na co si dát pozor atd. …  informace o CLIPSu jako takovém viz. p ř ednášky ing. Tomana nebo kniha Znalostní technologie ve vodním hospodá ř ství (Toman, Mikulecký, Olševi č ová, Ponce,2004) skriptárna 174,- KC

clips manuál pro první použití 2 Kde a co najdu main web page : na úvodní stránce kliknout na odkaz CLIPS Download Area dále se proklikat Download Area  ENTER Download Area zajímat nás budou odkazy documentation, executables (dokumentace, spustilené) ; odkaz source (zdroje) není k spušt ě ní pot ř ebný (zdroje)

clips manuál pro první použití 3 Documentation p ř edpokladem pro prohlí ž ení dokumentace je mít nainstalovaný Adobe reader první odkaz bpg.pdf – basic programming guide (základní programovací manuál) jsou zde popsány jednotlivé p ř íkazy

clips manuál pro první použití 4 je zde uveden popis p ř íkazu a hodnoty kterých nabývá syntaxe zápisu (forma která musí být dodr ž ena) a nezbytný p ř íklad

clips manuál pro první použití 5 EXECUTABLES zde nás budou zajímat odkazy examples a PC examples PC examples : stáhnutelné p ř íklady – nejlepší stáhnout AllExamples.zip – všechny p ř íklady zazipované PC : podle DOS nebo WIN prost ř edí si stáhn ě te soubory CLIPSWin.zip nebo CLIPSDOS.zip – jediný *.exe soubor vám spustí aplikaci CLIPS 6.22

clips manuál pro první použití 6 Clips 6.22 zálo ž ka FILE – k otev ř ení zdrojového kódu pou ž ijte p ř íkaz OPEN  vysko č í nové okno se zdrojovým kódem ( je v n ě m vid ě t posloupnost psaní jednotlivých program ů ) pro spušt ě ní programu v zálo ž ce FILE p ř íkaz LOAD a potom v zálo ž ce EXECUTION nejd ř íve p ř íkaz RESET a poté RUN a program se vám spustí

clips manuál pro první použití 7 Kámen, n ůž ky, papír k prozkoumání programovacího jazyka jsme si zvolili ukázkový program rpc.clp jedná se o klasickou d ě tskou hru kámen n ůž ky papír tzv. „st ř i ž bu“, její princip není nutno asi obšírn ě ji vysv ě tlovat :) hra funguje na principu náhodného výb ě ru (random strategy) a její program je rozd ě len na 8 č ástí : »DEFFUNCTIONS »TEMPLATES »INITIAL STATE »STARTUP RULE »HUMAN MOVE RULES »COMPUTER MOVE RULES »WIN DETERMINATION RULES »PLAY AGAIN RULE

clips manuál pro první použití 8 Deffunctions (deffunkce) narozdíl od b ěž né funkce je definovaná u ž ivatelem p ř ímo v prost ř edí CLIPS a jejím ú č elem je vyvolat práv ě ur č itou funkci, která obdr ž í zp ě tnou hodnotu syntaxe v oblých závorkách obsahuje 5 element ů, jako jsou jméno, p ř idavný komentá ř, seznam po ž adovaných parametr ů atd. jméno musí být jedine č né, aby nedošlo k zám ě n ě nap ř. s jinou funkcí

clips manuál pro první použití 9 Templates (šablony) definují hodnoty (integer) nebo symboly (symbol), které m ůž e hrá č, resp. po č íta č volit p ř es název programového "okénka", tj. č ásti, kde se nacházejí, jsou vyvolávány pomocí deftemplates (podobn ě jako functions - deffunctions aj.)

clips manuál pro první použití 10 Initial State (po č áte č ní stav) definuje úvodní informace, jakási pravidla hry kámen otupí n ůž ky, n ůž ky rozst ř ihnou papír, papír zabalí kámen, resp. "remízy"

clips manuál pro první použití 11 Startup Rule (spoušt ě cí pravidlo) obsahuje p ř íkazy k výpisu úvodních "hlášek" a informací nastavuje strategii náhodného výb ě ru

clips manuál pro první použití 12 Human Move Rules (pravidla tahu hrá č e) Computer Move Rules (pravidla tahu po č íta č e) definuje mo ž nosti tahu hrá č e a odezvy na n ě definuje mo ž nosti tahu po č íta č e a odezvy na n ě zárove ň ji ž ur č uje p ř ípad výhry po č íta č e

clips manuál pro první použití 13 Win Determination Rules (pravidla rozhodnutí o výh ř e) Play Again Rule (pravidlo nové hry) ur č uje zbylé p ř ípady výsledku hry, tj. výhru hrá č e nebo remízu vyvolává písemnou informaci o výsledku hry a zárove ň mo ž nost nové hry

clips manuál pro první použití 14 vypracovali : Jan CHLUBNA ICQ : Zden ě k Skrovný ICQ :