Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Středisko podpory poradenských služeb
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Podpora meziobecní spolupráce
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Projekt empirického výzkumu
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Metoda FMEA týmová analýza možností vzniku vad u posuzovaného návrhu spojenou s ohodnocením rizik výsledkem aplikace je návrh a realizace opatření vedoucích.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Spotřebitelský výzkum
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_11.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Marketingový informační systém MIS. MIS  systém činností, vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací, nezbytných pro kvalitnější.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_06.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Postavení rozpočtu nákladů v systému plánů a rozpočtů
B.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
MOTIVAČNÍ PROGRAM PRACOVNÍKŮ
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Marketing sportu obecná část
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Téma 13: Finanční plánování
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING Přednáška P
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Výzkum veřejného mínění
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketingový výzkum

podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza a vyhodnocování informací potřebných pro účinné řešení informací potřebných pro účinné řešení konkrétních marketingových problémů konkrétních marketingových problémů marketingový výzkum má 4 fáze marketingový výzkum má 4 fáze

Fáze marketingového výzkumu Definování problému a přesné vymezení cílů výzkumu. Definování problému a přesné vymezení cílů výzkumu. Příprava projektu výzkumu a návrh metodiky. Příprava projektu výzkumu a návrh metodiky. Realizace výzkumu a statistické zpracování dat. Realizace výzkumu a statistické zpracování dat. Vypracování zprávy a závěrečné hodnocení. Vypracování zprávy a závěrečné hodnocení.

Definování problémů a přesné vymezení cílů výzkumu sestavení marketingového týmu sestavení marketingového týmu stanovit a definovat problém, který má firma stanovit a definovat problém, který má firma podle určení cíle se určuje typ výzkumu: podle určení cíle se určuje typ výzkumu: explorativní výzkum – shromáždit informace explorativní výzkum – shromáždit informace a odhadnout hypotézu a odhadnout hypotézu deskriptivní výzkum – odborně popsat market. deskriptivní výzkum – odborně popsat market. problémy a dát řešení problémy a dát řešení kauzální výzkum – testují se hypotézy příčin kauzální výzkum – testují se hypotézy příčin a následné vzniklé vztahy a následné vzniklé vztahy

Příprava projektu výzkumu a návrh metodiky přesně stanovit, jaké informace získávat a jakým způsobem je zpracovávat přesně stanovit, jaké informace získávat a jakým způsobem je zpracovávat sestavení projektu výzkumu, jež má sestavení projektu výzkumu, jež má obsahovat: obsahovat: přehled existujících zdrojů dat přehled existujících zdrojů dat detailně vysvětlovat specifické postupy detailně vysvětlovat specifické postupy používané metody, sestavování výběrových souborů a nástrojů používané metody, sestavování výběrových souborů a nástrojů rozpočet nákladů na realizaci výzkumu rozpočet nákladů na realizaci výzkumu

Realizace výzkumu a statistické zpracovávání dat marketingový tým nebo externí firma shromažďuje, zpracovává a sestavuje analýzu informací marketingový tým nebo externí firma shromažďuje, zpracovává a sestavuje analýzu informací při realizaci projektu se musí dohlížet na to, aby respondenti = potencionální zákazníci byli správně kontaktováni a podávali důvěryhodné odpovědi, které se zapisují a pak zpracovávají v podobě statistických dat při realizaci projektu se musí dohlížet na to, aby respondenti = potencionální zákazníci byli správně kontaktováni a podávali důvěryhodné odpovědi, které se zapisují a pak zpracovávají v podobě statistických dat

Vypracování zprávy a závěrečné hodnocení marketingový tým zpracované údaje marketingový tým zpracované údaje zformuluje do konečné zprávy zformuluje do konečné zprávy zpráva se předloží vedení firmy, aby provedlo zpráva se předloží vedení firmy, aby provedlo strategické rozhodnutí strategické rozhodnutí pracovníci v marketingovém týmu musí pracovníci v marketingovém týmu musí spolupracovat a sdílet stejnou zodpovědnost spolupracovat a sdílet stejnou zodpovědnost za zpracování této zprávy za zpracování této zprávy

Metody marketingového výzkumu Pozorování - získávání primárních dat Pozorování - získávání primárních dat sledováním příslušné skupiny sledováním příslušné skupiny lidí či situací lidí či situací Samotný průzkum trhu - zjišťují se primární Samotný průzkum trhu - zjišťují se primární data, ale přes dotazování, kde se data, ale přes dotazování, kde se získávají popisné informace získávají popisné informace (př. formou dotazníků a pohovorů) (př. formou dotazníků a pohovorů) Experiment – posuzují se určité faktory na daném Experiment – posuzují se určité faktory na daném segmentu za různých podmínek segmentu za různých podmínek

On-line marketingový výzkum probíhá pozorováním a dotazováním probíhá pozorováním a dotazováním prostřednictvím internetu na on-line prostřednictvím internetu na on-line skupinových diskusích skupinových diskusích využívají ho hlavně externí firmy využívají ho hlavně externí firmy