Tělo obchodního dopisu Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0265 Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava dopisu Kvalitu a vzhled předtisku dopisních papírů pro obchodní a úřední písemný styk stanovuje norma ČSN Dopisní papíry pro obchodní.
Advertisements

Dopisy fyzických osob právnickým osobám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Normalizovaná úprava obchodního dopisu
Komunikace v obchodním styku – objednávka
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra © Letohradské soukromé gymnázium o.p.s.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_08_PEK_421_Kop
Struktura obchodního dopisu a obchodní smlouvy
STRUKTURA OBCHODNÍHO DOPISU
Osobní dopisy Jsou písemnosti, které zasílá významná osobnost nebo vedoucí pracovník svým spolupracovníkům, podřízeným nebo jiným známým osobnostem při.
Jak napsat odbornou práci?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Obor: H/01 Kuchař-číšník
Adresy odesilatele v obchodní korespondenci
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Záhlaví obchodního dopisu
Struktura obchodního dopisu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK238.
Struktura obchodního dopisu
Psaní adres na obálku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Zásady stylizace a sloh obchodních dopisů
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK256.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Psaní odvolacích údajů v předtiscích
Obchodní dopisy Střední odborná škola Otrokovice
Obchodní písemnosti Obchodní písemnosti Ing. Ludmila FRIDRICHOVÁ, Ph.D. Materiály vznikly za podpory grantu FRVŠ 3102/2006.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Typy dopisů korespondence
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Písemnosti při organizaci a řízení podniku II
Personální písemnosti I
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK224.
Psaní adres Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dana Haviarová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK235.
Komunikace v obchodním styku – nabídka
Úprava adres Pro úpravu adres platí tyto zásady všechny údaje se píšou v 1. pádě všechny řádky začínají od jednotné levé svislice používá se jednoduché.
Obchodní korespondence
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK234.
Zvláštní úpravy a obsah obchodního dopisu Odstavce Podle obsahu se text člení do odstavců. Mezi odstavci se vynechává jeden řádek Ivana Francová, SOU Liběchov.
Personální písemnosti II
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Struktura obchodní smlouvy a obchodního dopisu
NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_OBK_104
Komunikace v obchodním styku – poptávka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
OSOBNÍ DOPIS OBČANA INSTITUCÍM
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Písemnosti při organizaci a řízení podniku IV
Odstavec a jeho formát Autor: Mgr. Jiří Maršík
NÁLEŽITOSTI OBCHODNÍHO DOPISU 2
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Písemnosti při organizaci a řízení podniku III
Karta Domů, karta Rozložení stránky
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Tvorba obchodních dopisů – sloh, způsob stylizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zásady při psaní obchodních dopisů
Rozložení obrázku s titulkem
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Tělo obchodního dopisu Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školy Střední odborná škola stavební a Střední odborné učiliště stavební, Kolín II, Pražská 112 Označení materiálu 4/LI/PEK/3/5 Tematický okruhZpracování písemností – tělo obchodního dopisu Cílová skupina Žáci nástavbového oboru Podnikání Předmět/ročníkPísemná a elektronická komunikace/2. ročník Autor/ datum vytvoření Ing. Lindnerová Šárka/leden 2013 Anotace Výukový učební materiál je zaměřen na správné vypracování těla obchodního dopisu a na údaje v něm obsažené. Klíčová slova Tělo obchodního dopisu, oslovení, text obchodního dopisu, pozdrav, podpis, přílohy, doplňující údaje, stylizace a pravopis obchodního dopisu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní obrázek. Tělo obchodního dopisu č. 1

Oslovení Pod věcí vynecháme 2 řádky Píšeme od levé svislice Oslovujeme 5. pádem Za oslovením je čárka Mezi oslovením a prvním řádkem textu vynecháváme 1 řádek

Text dopisu Jednoduché řádkování Mezi odstavci vynecháváme 1 prázdný řádek Šířka levého i pravého okraje je vždy stejná (25 mm) Zarovnání nejčastěji do bloku

Pozdrav Mezi posledním řádkem textu a pozdravem vynechat 1 řádek Pozdrav považujeme za další odstavec Píšeme od levé svislice Podpis Píšeme pod vlastnoruční podpis Titul, jméno, příjmení Funkce pracovníka Podlouhlé razítko umístíme nad vlastnoruční podpis

Přílohy Vynecháme 2 – 4 řádky (jméno a příjmení) Píšeme od levé svislice Přílohy (napsat tučně) Pod nadpis přílohy uvedeme výčet příloh (nezvýrazňujeme) Za nadpisem přílohy (tučně) není dvojtečka, na konci řádku není žádná interpunkce

Doplňující údaje V zápatí stránky Údaje o registraci podnikatelského subjektu v obchodním rejstříku či jiné evidenci včetně spisové značky, bankovního spojení, IČ a DIČ

Stylizace a pravopis písemností Funkční styly:prostě sdělovací umělecký publicistický odborný vědecký odborný prakticky odborný styl obchodní s. administrativně právní

Obchodní styl Ustálená slovní zásoba Ustálená pojmenování a obraty Nevhodná slova citová, expresivní,… Nejčastější slohové neobratnosti Použití slova z jiného funk. stylu Volba nepřesného, nevýstižného výrazu Opakování předložek u některých v. členů Nelogické vazby

Zásady stylizace obchodního dopisu Píšeme vždy o jedné věci Neopomeneme nic podstatného Píšeme za podnik – sloveso, zájmeno v 1. os.mn.č. (my) Adresáta oslovujeme 2. osobou mn. čísla (vy) Tón dopisu přirozený, zdvořilý Kratší, srozumitelné věty Gramatická a interpunkční správnost Pozor na používání citových slov Používání synonym

Závěrečné procvičování Přiřaď k sobě dvojice (významově stejné) merkantilnívelikost atypickýobchodní expreseznamení transformacevýraz aktualizovatpřijmout signálzákonodárný formátprůmyslový industriálníústředna centrálasamosprávný autonomnídonucovací prostředek sankceneobvyklý legislativní přeměna procesrozvaha akceptovatučinit časovým bilancejednání

Použité zdroje Obrázky č.1 - AUTOR NEUVEDEN. google.com [online]. [cit ]. Dostupný na www: /nazory.aspx?c=A110617_152903_ln_nazory_glu Text FLEISCHMANNOVÁ, Emílie. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2005, 151 s. ISBN