Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK260 Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Beroun Jméno autora: Ing. Lenka Jindráková Třída/ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 13. února 2014

2 Obchodní korespondence
Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence Tematická oblast: Test z reklamace Předmět: Písemná a elektronická komunikace Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Žáci vypracují správné odpovědi, které si vybírají z více možností. Samostatná práce, pak její kontrola a rozbor jsou určeny k opakování a upevnění získaných znalostí a jejich praktických dovedností při tvorbě reklamace. Slouží k přípra-vě praktické odborné zkoušky. Klíčová slova: Reklamace, odpovědi, adresa, odběratel, dodavatel, odvolací údaje, pozdrav Druh učebního materiálu: Materiál je určen pro dataprojektor, popř. interaktivní tabuli

3 REKLAMACE A JEHO ROZBOR
KONTROLNÍ TEST REKLAMACE A JEHO ROZBOR

4 1. Při psaní reklamace vyplňujete odvolací údaje Váš dopis zn
1. Při psaní reklamace vyplňujete odvolací údaje Váš dopis zn. a Ze dne: a) Ne b) Určitě ano c) Ano

5 2. Ve kterém obchodním dopise podnikatelé vytýkají vady materiálu:
a) Objednávka b) Urgence c) Reklamace

6 3 . V jakém pořadí podle údajů adresy oslovujeme v reklamaci:
a) Podle funkce, titulu, příjmení, vážení dodavatelé b) Podle příjmení, vážení dodavatelé, titulu, funkce c) Podle titulu, příjmení, vážení dodavatelé, funkce

7 4. Reklamaci a odpověď na ni posíláme vždy doporučeně:
a) Ano b) Ne c) Podle délky dopisu

8 5. Jak správně oslovíte vedoucího farmy Karla Bílého v reklamaci:
a) Vážený pane Bílý, b) Vážený p vedoucí, c) Vážený pane vedoucí,

9 6. Jak je správně napsaná Věc v reklamaci: a) Reklamace umělých květin b) Reklamace umělých květin c) Reklamace na umělé květiny

10 7. Správně napsaná jedna příloha v reklamaci je takto: a) 1 příloha b) 1. Příloha c) Příloha

11 8. Závěr reklamace je správně napsán: a) S pozdravem
8. Závěr reklamace je správně napsán: a) S pozdravem. b) S pozdravem c) S pozdravem

12 9. Text dopisu v reklamaci se dělí nejčastěji do:
a) 2 odstavců b) 4 odstavců c) 6 odstavců

13 10. Text dopisu reklamace podle normy ČSN 01 6910 píšeme písmem:
a) Times New Romans č. 11 b) Times New Romans č. 12 c) Times New Romans č. 14

14 11. Napište nejčastější úvod k reklamaci.
12. Doplňte větu v reklamaci: Věříme, že ... 13. Jak ukončíte reklamaci?

15 14. Určete v reklamaci Vašeho dopisu správné slovní vyjádření: a) Chtěli bychom Vás požádat …... b) Chceme Vás požádat …… c) Chtěli bysme Vás požádat ……..

16 15. Určete ve Vaší urgenci správné slovní vyjádření:
a) Věříme, že v brzké době napravíte chyby, které jste nám způsobili. b) Doufáme, že chybu brzo napravíte. c) Děkujeme za kladné vyjádření.

17 16. Najděte gramatické a typografické chyby v tomto textu urgence, opravte všechny a odůvodněte: Podle obědnávky č jste Nám měly dodat 20ledna t.r. materiál pro hnojivo obohacený o myneráli,který je zchválen pro ekologycké zeměděství-množství 200Kg.

18 17. Kdo je odběratelem písemnosti, když firma Biofarma, a. s
17. Kdo je odběratelem písemnosti, když firma Biofarma, a. s. reklamuje u Zemědělského družstva Mír, s. r. o. krmivo, které bylo závadné. a) a. s. b) s. r. o. c) v. d.

19 18. Kdo je adresátem reklamace, když víte, že výrobní družstvo Tiba, v
18. Kdo je adresátem reklamace, když víte, že výrobní družstvo Tiba, v. o. s. vytýká Moravolenu Šumperk, a. s., že zásilka nebyla kompletní. a) v. d. b) v. o. s. c) a. s.

20 19. Píše se odpověď na reklamaci doporučeně:
a) Ne b) Spíše ne c) Ano

21 b) E-mail c) Vyřizuje/linka
20. Které odvolací údaje se nepíší při reklamaci v předtisku s vodorovnými odvolacími údaji: a) Váš dopis zn. /Ze dne b) c) Vyřizuje/linka

22 21. K reklamaci přikládáme kopii objednávky a reklamačního listu , přílohy jsou správně napsány takto: a) Přílohy 2 b) 2 přílohy c) 2přílohy

23 22. Dopis podepisuje ředitel firmy Jan Kasl takto:
a) Jan Kasl ředitel b) Jan Kasl ředitel firmy c) Jan Kasl Ředitel

24 23. Dopis podepisuje vedoucí odbytu takto:

25 24. V dopise se nezmiňujeme o příloze a k dopisu přikládáme Katalog barev: a) Příloha b) 1 příloha c) Katalog barev

26 25. O jakou nabídku se jedná, když potřebu- jete změnu barvy z bílé na černou:
a) Nabídka vyžádaná b) Nabídka nevyžádaná c) Úprava nabídky

27 26. O jakou nabídku se jedná, jestliže odběratel zaslal dodavateli poptávku: a) Nabídka vyžádaná b) Nabídka nevyžádaná c) Úprava nabídky

28 VÝSLEDKY TESTU 1. a 2. c 3. a 4. a 5. c 6. a 7. c 8. b 9. b

29 10. b 11. Vždy jsme si vážili ….. 12. Věříme, že chybu napravíte a …. 13. S pozdravem 14. b 15. a 16. Podle objednávky č. 25/2014 jste nám měli dodat 20. ledna t. r. materiál pro hnojivo obohacený o minerály, který je schválen pro ekologické zeměděství - množství 200 kg.

30 17. a 18. c 19. c 20. b 21. b 22. a 23. c 24. c 25. c 26. a

31 POUŽITÉ ZDROJE Materiál je dílem autorky učebních osnov odpovídajících ŠVP. Citováno dne 13. února 2014


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám"

Podobné prezentace


Reklamy Google