Střední odborné učiliště, Liběchov Autoevaluace školy
Osnova autoevaluvace 1.Úvod 2.Hodnocení vývoje SOU Liběchov 3.Vzdělávací nabídka školy 4.Odpovědnost ředitele školy 5.Personální stav 6.Vývoj hospodaření školy 7.PO a BOZP 8.Spolupráce se sociálními partnery 9.Zapojení do programů a grantů 10.Volnočasové aktivity 11.Hodnocení školy žáky 12.Sebehodnocení výkonu ředitele 13.Závěr
1. Úvod Školský zákon ukládá provést autoevaluaci školy - provedeme systematickou analýzu - uvádíme klady a zápory jednotlivých činností SOU - uveřejňujeme korekci pro další rozvoj Právní vymezení: Zákon č. 561/2004sb. §12 Vyhláška MŠMT ČR 15/2005 Sb.§8, 9 Na zpracování se podíleli pedagogičtí pracovníci školy, žáci, provozní pracovníci
2. Hodnocení vývoje SOU Vyučované obory ve školním roce 2008/ H/001 Zahradník H/018 Prodavač – květiny E/002 Opravářské práce E/008 Květinářské práce – Květinářské a aranžérské práce E/001 Kuchařské práce Pro školní rok 2009/2010 Opravář zemědělských strojů Praktická škola dvouletá
3. Vzdělávací nabídka školy Stávající učební osnovy; AJ/NJ a jeho rozšíření do oborů typu E; Řidičský průkaz typ T a B; Svářečský průkaz; Aranžování a vazba květin i jako mimoškolní činnost; Výtvarný a keramický kroužek;
4. Odpovědnost ředitele SOU Základem výkonu funkce ředitele SOU Liběchov, je zodpovědnost za komplexní řízení všech úseků činnosti školy v souladu s platnou legislativou. Základní úseky činnosti školy: 1. Výuka teorie- zástupce ředitele pro TeV 3. Odborný výcvik- zástupce ředitele pro OV 4. Domov mládeže- vedoucí vychovatelka 5. Školní jídelna- podléhá ekonomovi školy 6. Provozní pracovníci - podléhají ekonomovi školy
5. Personální stav Počet pracovníků: Pedagogové: 29; prům. věk 41,2 Provozní pracovníci : 14; prům.věk 53,6 Vzdělávání pedagogů: Studium VŠ, DVPP, studium speciální pedagogiky Další školení v oblastech výchovy a vzdělávání
6. Hospodaření školy Tvorba nových záměrů -obnova koncepce výroby produktů na školní zahradě; -dílenské opravy aut a zemědělských strojů; -sadovnické realizace; -aranžérské výzdoby interiérů; -poskytnutí ubytovacích prostor internátů veřejnosti;
7. PO a BOZP Kvalita1 – nová závěrečná zkouška; EDIE – program pro mládež; Průběžné revize, školení pracovníků; 2x ročně nácvik evakuace školy; 8. Sociální partneři MÚ Liběchov, MÚ Želízy, ÚP Mělník, CHKO Kokořínsko, smluvní pracoviště odborného výcviku; 9. Zapojení do projektů a grantů
10. Volnočasové aktivity žáků Sportovní dny za účasti Policie ČR a Hasičů; Tradiční výstavy ; Poznávací zájezdy – Holandsko, Německo; Kroužky: výtvarný, počítačový,sportovní, jazykový, aranžování květin; Návštěvy divadel a kina; Na základě anonymních dotazníků 11. Hodnocení školy žáky
12. Závěr Silné stránky školy HrozbyPříležitostí Slabé stránky školy
Silné stránky školy Pozitivní klima školy Jídelna Domov mládeže Kuchyň Dobrá dopravní obslužnost Málo žáků ve třídách, možnost individuálníh o přístupu
Slabé stránky školy Malé finanční zdroje na údržbu Nevhodná skladba aprobace Škola nedisponuje tělocvičnou Nedostatečné využití prostor školy
Příležitosti Rozmanitá nabídka vzdělávání Podpora sociálně slabých žáků Blízkost hlavního města Celoživotní vzdělávání
Hrozby Malý zájem podnikatelů o spolupráci se školami Nezájem společnosti o nematuritní zemědělské obory Lepší uplatnění pedagogických pracovníků v jiných oblastech Zvyšování drogové závislosti žáků
Děkuji za pozornost