Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Management Ing. Jan Pivoňka.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Interní trénink Coca-Cola HBC.
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
Firemní kultura - změna motivační strategie
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
1 Ja “Zaměstnanec přichází kvůli firmě, ale odchází kvůli manažerovi“ Jak efektivně vzdělávat manažery Mgr. Petra Voráčová INC Consulting spol. s r.o.
marketingové poradenství
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
360° zpětná vazba Workshop
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
aneb Assessment Centre a Development Centre
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů Ing. Miloš Krejčí
Praktické cvičení Symptomy tlaku (stresu) (1) Prostudujte předložené symptomy tlaku Které z nich jste zaznamenali mezi zaměstnanci ve vaší společnosti?
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Společenská odpovědnost a školy
Assessment centrum.
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
JAK (SLEDOVAT), HODNOTIT A (PODPOROVAT) UČITELE
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp. Konference Motivace Ostrava 7/6/2001 Jaromír Odstrčil, CS Cabot Cíl: Popsat praktické užití 360° hodnocení v Cabotu Hl. Myšlenka: 360° zpětná vazbase může stát velmi účinným nástrojem rozvoje LZ Úvod: Když jsem přemýšlšl jakým způsobem začít své vystoupení, přinesl mi kolega“finančák” časopis CFO: Mám něco pro pro Tvou prezentaci”. Po chvíli jsem si uvědomil, že to může být ten správný start. Trofám si říci, že všichni věříme v úzkou soulislost mezi ŘLZ a hospodářskými výsledky firmy. Jde nám o nalezení co nejefektivnijšího spojení mezi ŘLZ a ekonomikou firmy.

Agenda Kde? Cabot Corporation Co? Hodnocení ze všech stran Proč? Firemní hodnoty a kultura Jak? 360°ZV v Cabot Corp. Výsledky po 4 letech Provázanost s dalšími personálními procesy Než přistoupím k popisu našich zkušeností dovolte mi abych ujasnil základní termín! Čemu tedy říkáme v CS Cabot 360°zpětná vazba?

Cabot Corporation Založena v r.1882 v Bostonu, USA Desítky výrobních závodů na 5 kontinentech Gumárenské saze - č.1 na světě Globalizace & Standardizace Neustálé zlepšování, společné hodnoty CS Cabot společný podnik založen v r.1991, vyrábí od r.1994 Ve společnosti Cabot si velmi dobře uvědomujeme, že následující výzvy v oblasti vedení lidí platí I pro nás.

360ti stupňová zpětná vazba v Cabot Corp. Hodnotí se “neměřitelné” pracovní chování Hodnocení - součásti sebehodnocení hodnocení nadřízenými hodnocení kolegy/interními zákazníky hodnocení podřízenými Formalizovaný proces - dotazníky Když jsem tento proces poprvé vysvětloval některým svým kolegům z vedení nemohl jsem si nepovšimnout rozpačitých projevů neverbální komunikace, které byly místy vzjádřeny I verbálně: Jsme snad v nějaké demokracii? Kde skončíme, když necháme zaměstnance mluvit do toho jak je firma řízena? Nebo také Hlavně si napoporvé nesmíme dát moc vysoké hodnocení abychom se v příštích letech mohli zlepšovat! Než se dostanu k vysvětlení JAK byl proces aplikován dovolte mi, abych pohovořil o tom KDE a PROČ byl vůbec aplikován

Proč proces 360°zpětné vazby ve společnosti Cabot? Podpůrný nástroj pro zavádění iniciativy “Vize a hodnoty korporace Cabot” Interní zákazníci měří míru aktivního přijetí hodnot zaměstnancem Hodnoty: čestnost, respekt, inovativnost, soutěživost Nechť zákazníci našich zaměstnanců a především vedoucích měří jak se tyto hodnoty v jejich práci projevují

Cíle iniciativy „Vize a hodnoty“ Změna firemní kultury vzhledem k novým tržním potřebám společnosti Pevný základ pro období nejistoty nutně přicházející v období transformace ze staré na novou organizační strukturu Dosažení zákaznické orientace zaměstnanců zajistí flexibilitu nové organizační struktury

Proces 360°ZV: Účastníci procesu Hodnocený Hodnotitelé Organizační podpora nezávislý vyhodnotitel personální útvar Facilitátoři kouč nadřízený

Proces 360°ZV: Role hodnoceného obdrží sadu nevyplněných dotazníků vybere si respondenty a rozdá jim dotazníky, a to všem bezprostředně nadřízeným vybraným spolupracovníkům vybraným/všem podřízeným vyplní sebehodnotící formulář a odešle jej po obdržení vyhodnocení stanovuje akční plán informuje o procesu svého přímého vedoucího

Proces 360°ZV: Klíčová role kouče Zná firemní kulturu i účastníky procesu Analyzuje s hodnoceným výsledky zpracované vyhodnotitelem Pomáhá hodnocenému identifikovat rozvojové potřeby Společně s hodnoceným připravuje akční plán Dlouhodobá spolupráce je přínosem

Proces 360°ZV: Práce s dotazníky Dotazníky obsahují dotazy na četnost výskytu žádoucího pracovního chování u hodnoceného zaměstnance otázky hodnotící jeho přístup k firemním hodnotám Hodnotitelé zasílají odpovědi externí poradenské společnosti, která je anonymně zpracovává Výsledky se zasílají kouči, který je prochází s hodnoceným a společně stanoví plán akcí “Majitel procesu” vlastní veškerou dokumentaci

Proces 360°ZV: Ochrana hodnotitelů a hodnocených nezávislý vyhodnotitel ochrana hodnotitelů (kolegové, podřízení) důvěra v utajení individuálních hodnocení znalost procesu znalost účelu hodnocení ochrana hodnocených důvěra v proces (ochrana osobních dat) znalost procesu a účelu vlastnictví

Reakce zaměstnanců Klíčové je vlastnictví procesu hodnoceným Počáteční nedůvěra Pozitivní reakce po setkání s koučem Různá míra překvapení z výsledků Pozorování vyšších úrovní v organizaci 360° ZV přijata za standardní nástroj ŘLZ Otázka nákladnosti procesu (čas, peníze) Vedoucí pracují na sebezlepšování Klíčové je vlastnictví procesu hodnoceným

Úspěchy Osobní rozvoj v “soft” cílech standardem Zvýšená míra sebereflexe u manažerů (“Všichni na sobě pracujeme”) Určité dlouhodobé změny v chování zjevné Lidé se více učí dávat a přijímat konstruktivní ZV (t.j. i kritiku) - podpora týmové práce Stálá podpora ze strany Top Managementu Firemní kultura

Návaznost na další procesy ŘLZ Výcvik a vzdělávání Stanovování cílů a hodnocení pracovního výkonu Odměňování Výběr zaměstnanců na vedoucí místa Plánování personálních rezerv

Závěr 360°ZV je účinný pracovní nástroj Může se stát neocenitelným nástrojem k sebezlepšování a tudíž konkurenční výhodou Značné nároky na přípravu a “čistotu procesu” Měření 360°ZV je běh na dlouhou trať Méně je někdy více Jednou snad takových nástrojů nebude potřeba protože lidé budou přesně vědět jak je ostatní vnímají lidé budou zcela přirozeně otevřeně a průběžně dávat druhým zpětnou vazbu nebude docházet ke kombinaci nedorozumění a pracovního přetížení Rád bych se té doby dožil. Prozatím si myslím, že 360°zpětná vazba je užitečným nástrojem.