Studijní obory: Učební obory: Hotelnictví a cestovní ruch Kuchař - číšník Gastronomické služby Cukrář Obchodně podnikatelská činnost Řezník – uzenář Nástavbové.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

Kariérové poradenství
Vlastní hodnocení školy
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Vlastní hodnocení Základní školy Chýnov, okres Tábor Zvolená oblast: Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Cesta k modernímu vzdělávání
Vlastní hodnocení školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Vlastní evaluace školy Autoevaluace z pohledu Gymnázia a SOŠPg Liberec, Jeronýmova 425/27.
Gymnázium, základní škola a mateřská škola Mánesova Sokolov
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Zpracoval: Ing. Petr Hajný, ředitel školy
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vlastní hodnocení školy
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Projekt Mapa školy Jihlava,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
dotazníkové šetření KLIMA ŠKOLY
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Transkript prezentace:

Studijní obory: Učební obory: Hotelnictví a cestovní ruch Kuchař - číšník Gastronomické služby Cukrář Obchodně podnikatelská činnost Řezník – uzenář Nástavbové studium: Podnikání

Autoevaluace od roku 2005, třetí období podklady, používané nástroje: pedagogická dokumentace ankety a dotazníky žákům, učitelům, rodičům - Mapa školy rozhovory s žáky, učiteli a rodiči, širší veřejností výstupy z vlastní kontrolní a hospitační činnosti písemné podklady (posudky, hodnocení, inspekční zprávy, záznamy kontrol, návštěv, auditů,vyhodnocení projektů školy apod.) vnitřní statistické ukazatele (tj. počty uchazečů o studium a úspěšnost v přijímacím řízení, studijní výsledky žáků, výsledky testů Vektor apod.) vnější statistické ukazatele, zejména demografické faktory, problematika zaměstnanosti spádové oblasti apod. SWOT analýza informace získané z regionálních či jiných medií

dotazníkové šetření Mapa školy Výhody komplexní pohled na klima školy ( po oblastech dle vyhlášky) opakované použití umožňuje srovnání, stanovení posunu porovnání s obdobnými školami výsledky zpracovány do grafů – snadnější orientace Nevýhody finanční náročnost použitelné pouze pro teoretickou výuku, klima OV se odráží jen okrajově

Peer Review Předpoklady úspěchu 1)vhodné spárování škol 2)volba pracovních týmů (zástupci teorie, odborného výcviku, domova mládeže, vedení školy) 2)volba oblastí pro hodnocení - zvážit reálnost hodnocení, časové možnosti, úskalí nepřistoupit na hodnocení konkrétní osoby 3)vhodně použité nástroje, vypovídající, ale nenáročné na zpracování 4)příjemná přátelská pracovní atmosféra 5)oboustranná výměna – větší vstřícnost, otevřenost, ochota spolupracovat

Volba partnera stejné odborné zaměření školy podobný historický vývoj srovnatelný počet i struktura žáků součástí školy i domov mládeže dostatečné vzdálené školy – jiný kraj – nehrozí konkurence

Polička 22. – Oblasti hodnocení: 1)Materiálně technické vybavení teorie i odborného výcviku a efektivita využívání materiálně technických podmínek 2)Nabídka aktivit pro volný čas žáků na domově mládeže

Prohlídka areálu školy

Horky nad Jizerou 30. – Zvolené oblasti kvality: 1)Průběh a kvalita vzdělávacího procesu na škole 2)Podpora výchovné práce na škole – prevence sociálně patologických jevů, formování profesní hrdosti, soulad nabízených volnočasových aktivit se zájmy žáků

Využité zdroje informací před návštěvou: výroční zprávy školy internetové stránky školy školní časopis školní vzdělávací programy ová korespondence se členy týmu v průběhu návštěvy: prohlídka areálu školy pozorování chodu školy – Den řemesel, náslechy v hodinách dotazníkové šetření rozhovory s výchovným poradcem, metodikem prevence sociálně- patologických jevů, vychovateli, učiteli i žáky

Dotazníkové šetření zaměřeno na průběh a kvalitu vzdělávacího procesu v 7 třídách dle návrhu hodnocené školy, osloveno 93 žáků zadávali jsme v průběhu návštěvy, součástí 10 – 15 minutové náslechy v hodinách vyhodnocení, zpětná vazba obecné závěry – snaha nezranit, nepoškodit hodnocené kolegy souhrnné procentuelní vyhodnocení sledovaných oblastí vybrané postřehy z navštívených hodin

odpovědi Souhrn 98 žáků Souhrn v % 1a) rozhodně ano3939,8 b)spíše ano4950,0 c)nevím7 7.1 d)spíše ne3 3,1 e)rozhodně ne0 2a) rozhodně ano b) spíše ano4444,9 c) nevím1111,2 d) spíše ne1010,2 e) rozhodně ne11,0 3a) rozhodně ano3737,8 b) spíše ano3535,7 c) nevím1414,3 d) spíše ne1212,2 e) rozhodně ne0 ukázka způsobu vyhodnocení

Podpora výchovné práce na škole inspirace řadou zajímavých akcí v oblasti výchovné práce ve škole i na domově mládeže výměna zkušeností a navázání kontaktů např. preventistů sociálněpatologických jevů, vychovatelů postřehy z průběhu projektového dne – Dne řemesel, klady a zápory projektového vyučování

Závěry z procesu Peer Review (Co nám aktivita přinesla?) nezávislý vnější pohled na zvolenou oblast chodu školy výměnu zkušeností z různých oblastí života školy řadu inspirujících námětů pro zkvalitnění vlastní práce zkoušku dalších evaluačních nástrojů nová partnerství pokračování spolupráce odreagování od každodenního shonu