Fakulta managementu a ekonomiky Prostorový vzor finanční alokace dopravních projektů kohezní politiky jako faktor regionálního rozvoje doc. RNDr. Oldřich.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Regionální dimenze sítě TEN-T
Advertisements

Strukturální fondy jako zdroj financí pro komunální investice
PROGRAMY PODPORY VÝSTAVBY ZE STRANY EVROPSKÉ UNIE Autor: Jiří Vaněk Vyučující: Ing. Martin Čásenský, CSc. Management podniku 2013/2014 České vysoké učení.
Budoucí kohezní politika EU
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
Fakulta managementu a ekonomiky INFRASTRUKTURA JAKO PODMÍNKA EKONOMICKÉ PROSPERITY REGIONU RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Chci čerpat evropské fondy i v dalších letech Praha září, 2010 Radomír Špok Institut pro evropskou politiku
 Fond soudržnosti  Evropský fond pro regionální rozvoj  EU a životní prostředí  Operační program Životní prostředí  Prioritní osy OP Životní prostředí.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Evropské fondy a Česká republika v období 2007–2013: náš pohled Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj Investice do vaší budoucnosti Praha,
Praha (blízké) budoucnosti: věda, výzkum a inovace Co Praha nabízí a nabídne?
Případová studie k možnému využití ITI a k diskuzi o roli měst po roce 2013 Praha, Řízení rozvoje Hradecko-pardubické aglomerace ve vztahu.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Možnosti spojení PPP a fondů EU v sektoru dopravy Ing. Olga Pokorná Ministerstvo dopravy, Odbor mezinárodních vztahů a EU Konference PPP 2004.
Budoucnost strukturálních fondů Plzeň |Arnost Marks
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Celostátní síť pro venkov
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Strategická průmyslová zóna Holešov Konference Nová adresa pro Vaše podnikání Karel Machotka ředitel sekce podnikání Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR.
Public Private Partnership – PPP 2004 Možnosti získání příspěvků z fondů EU při realizaci PPP projektů v ČR  Ing. Olga Pokorná (Ministerstvo dopravy ČR)
Jednání RHMP, Evropský sociální fond Evropský fond pro regionální rozvoj Praha a fondy EU Praha a fondy EU 7. výzva OPPK Ing. Milan Richter.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
1 Inovace 2007 Týden výzkumu, vývoje a inovací Operační programy na období Doc. Ing. Karel Šperlink, CSc.prosinec 2007.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Společná budoucnost Evropy a jejich měst Městská dimenze jako jedna z priorit kohezní politiky Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu.
Krajský úřad Karlovarského kraje
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Regionální operační program NUTS II Severozápad 2007 – 2013 veřejné projednání
Základní informace k aktuálnímu stavu finančních prostředků Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004.
1 Fondy Evropské unie. 2 Stav čerpání z fondů EU ČR má k dispozici na programové období z fondů Evropské unie 26,7 miliardy eur. V přepočtu.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Fakulta managementu a ekonomiky
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Silnice nebo železnice
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Strukturální fondy EU a priority MŠMT Ondřej Liška ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Evropské fondy a budoucnost obcí a měst Městská a územní dimenze politiky soudržnosti Oldřich Vlasák Místopředseda Evropského parlamentu Místopředseda.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Podpora obcí s rozšířenou působností z ROP Střední Morava v programovém období Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
SEMINÁŘ K VYHLÁŠENÉ VÝZVĚ 02/2007 REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU STŘEDNÍ MORAVA Olomouc Zlín Uherské Hradiště 18.
PLNĚNÍ CÍLŮ SRR A VYHODNOCENÍ DOPADŮ KOHEZNÍ POLITIKY NA REGIONÁLNÍ ROZVOJ Hodnocení příspěvku OP k plnění cílů SRR v kontextu regionálních rozdílů a.
Cvičení 10: SÍDELNÍ SYSTÉMY V PRAXI
Regionální politika Mgr. Oldřich Hájek.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost globální granty Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor regionálního rozvoje/odd. evropských dotací.
oddělení absorpční kapacity Odboru strategického rozvoje kraje
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Strategie a změny přístupu EU k podpoře rozvoje dopravní infrastruktury po roce 2020 Petr Zahradník Připraveno pro vystoupení na konferenci Střední Morava.
Transkript prezentace:

Fakulta managementu a ekonomiky Prostorový vzor finanční alokace dopravních projektů kohezní politiky jako faktor regionálního rozvoje doc. RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.

Doprava a rozvoj regionů Renta Vzdálenost od centra A – Mléko a zahrady B – Palivové dříví C – ObilovinyD – Pastviny 1 – Rentové křivky 2 – Přeložení rentových křivek Hranice jednotlivých typů využití Dopravní náklady – klíčový faktor tradičních lokalizačních teorií Globalizace konec prostoru? Nová ekonomická geografie – nový zájem o dopravní náklady Zdroj: Puga (2002) Zdroj: Dicken (2003) Zdroj: von Thünen(1826)

Dopravní infrastruktura jako faktor rozvoje - Automobilový průmysl České republiky Zdroj: FaME UTB Zlín

Dopravní infrastruktura - Předmět veřejné podpory Finanční alokace operačních programů České republiky v období Finanční alokace dopravní prioritní osy na alokované částce ROP v období

Prostorový vzor dopravních projektů OP Doprava – absolutní výše podpory

Prostorový vzor dopravních projektů OP Doprava – výše podpory v přepočtu na obyvatele

Podpora z ROP Střední Morava v prioritní ose 1 do konce roku 2010 Prostorový vzor dopravních projektů ROP Střední Morava – duální pohled

Dopravní infrastruktura - Budoucnost v novém programovém období Dopravní infrastruktura: - Nutná podmínka rozvoje - Existence chybějících úseků dopravní infrastruktury a vnitrokrajských disparit - Dopravní infrastruktura jako priorita i v programovém období Klíčem zvyšování kvality dopravní sítě nadregionálního významu

DĚKUJI ZA POZORNOST