Fakulta managementu a ekonomiky Prostorový vzor finanční alokace dopravních projektů kohezní politiky jako faktor regionálního rozvoje doc. RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Doprava a rozvoj regionů Renta Vzdálenost od centra A – Mléko a zahrady B – Palivové dříví C – ObilovinyD – Pastviny 1 – Rentové křivky 2 – Přeložení rentových křivek Hranice jednotlivých typů využití Dopravní náklady – klíčový faktor tradičních lokalizačních teorií Globalizace konec prostoru? Nová ekonomická geografie – nový zájem o dopravní náklady Zdroj: Puga (2002) Zdroj: Dicken (2003) Zdroj: von Thünen(1826)
Dopravní infrastruktura jako faktor rozvoje - Automobilový průmysl České republiky Zdroj: FaME UTB Zlín
Dopravní infrastruktura - Předmět veřejné podpory Finanční alokace operačních programů České republiky v období Finanční alokace dopravní prioritní osy na alokované částce ROP v období
Prostorový vzor dopravních projektů OP Doprava – absolutní výše podpory
Prostorový vzor dopravních projektů OP Doprava – výše podpory v přepočtu na obyvatele
Podpora z ROP Střední Morava v prioritní ose 1 do konce roku 2010 Prostorový vzor dopravních projektů ROP Střední Morava – duální pohled
Dopravní infrastruktura - Budoucnost v novém programovém období Dopravní infrastruktura: - Nutná podmínka rozvoje - Existence chybějících úseků dopravní infrastruktury a vnitrokrajských disparit - Dopravní infrastruktura jako priorita i v programovém období Klíčem zvyšování kvality dopravní sítě nadregionálního významu
DĚKUJI ZA POZORNOST