Personální agentury.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikání Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku. Podnikatelem.
Advertisements

Vzdělávání zaměstnanců v Centru pro podporu zaměstnanců
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
Miroslava Nebuželská, BVM Audit
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Kariérové poradenství
1 Představení APPS 2 KDO JSME APPS je nezávislou a dobrovolnou zájmovou organizací. Bezprostředním cílem je vytváření podmínek pro úspěšný.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Profil HR poradce a školitele
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Analýza a popis pracovního místa
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
AGENTURNÍ ZAMĚSTNÁVÁNÍ
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava – Vítkovice,příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 8. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_7.3.6.
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Poradenství ve službách zaměstnanosti v rámci celoživotního poradenství ČR Praha
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji - Klíčové aktivity projektu a jeho úloha v rámci současného vzdělávacího systému ČR přednáší.
Petra Tázlarová „personální poradenství“
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
Personální mamagement
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
MARKETINGOVÝ MIX.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
Katka Nedvědová Lenka Patočková
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Živnostenské podnikání a malé a střední podniky
Poradenství poskytované úřady práce.  Poradenství pro zaměstnavatele  Výběr uchazečů  Poskytování informací  Další  Poradenství pro nezaměstnané.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Řízení a plánování kariéry
Personální strategie mezinárodní firmy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Přijímání zaměstnanců
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Ing. Veronika Dostálková MBA
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Nábor a výběr zaměstnanců
Práce, hledání zaměstnání
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Volba povolání-ISTP 8.ročník VY_32_INOVACE_04.2/11
Kariérové poradenství a podnikavost
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Personální agentury

Obsah Jak a kde hledat práci? Personální agentury Personální agentury - velké, menší Zprostředkování zaměstnání Poskytovatelé personálních služeb Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS) Příklady personálních agentur

Jak a kde hledat práci? 3 zákl. možnosti: 1. personální agentury 2. nabídky práce na internetu ( např. Jobs, Hledám práci,…) 3. tištěná personální inzerce v odborném nebo denním tisku, teletext, rádio,… ( např. DNES - Zaměstnání, Hospodářské noviny – Kariéra ) Jiné možnosti jak získat práci: Úřad práce, kamarádi, rod.příslušníci

2. Personální agentury Personální agentury zprostředkovávají zaměstnání, práci nebo brigádu za komerčním účelem, tzn. pro konečného zaměstnavatele za úplatu neboli poplatek najde vhodné kandidáty pro daný pracovní post. Seznam personálních agentur na www.zamestnani.kvalitne.cz

Uchazeč by si měl vybírat pers. agenturu podle těchto pravidel: agentura musí nabízet pozici v regionu, kde chcete práci vykonávat agentura by měla nabízet pozice v oboru, ve kterém chcete zaměstnání najít solidní agentura by neměla za své služby od svých uchazečů brát poplatky (za registraci v agentuře, za uplatnění - nalezení pracovního místa) agentura by měla mít dobré reference (od uchazečů i zaměstnavatelů)

3. Velké personální agentury širší pracovní nabídka, od více zaměstnavatelů a ve větším počtu oborů. zkušenost profesionalita formálnější prostředí méně času na pohovor s kandidátem neosobní registrace na počítači velké množství uchazečů méně času přemýšlet nad jednotlivými kandidáty i požadavky klientů

Menší personální agentury individuálnější přístup k osobě uchazeče o zaměstnání přesnější specifikace představ uchazeče o budoucím zaměstnání i o potenciálním zaměstnavateli kandidát dostane větší prostor pro svou prezentaci a má možnost napravit i případný negativní první dojem svoje klienty - zaměstnavatele dobře znají, jsou mnohem více motivovaní najít těmto zaměstnavatelům vhodné kandidáty menší počet klientů menší profesionalita menší nabídka

4. Zprostředkování zaměstnání Zprostředkování zaměstnání je jednou z klasických forem služby poskytované na trhu práce a znamená komplexní službu, která zahrnuje vyhledání, výběr, testování uchazeče a jeho následné zprostředkování ke klientovi personální agentury. Nábor a výběr pracovníků Cílem náboru je získání odborně a profesně vhodných pracovníků v potřebném čase pro konkrétní pracoviště příslušné hospodářské organizace. Výběr pracovníků tedy spočívá v posouzení kvalifikačních a osobnostních předpokladů konkrétního pracovníka a jejich porovnání s nároky práce, kterou má vykonávat.

Analýza pracovního místa Nejen pro proces přijímání pracovníků, ale pro efektivní práci s lidskými zdroji je důležité podrobně popsat každé i nově vzniklé pracovní místo v podniku. Z těchto informací lze pak formulovat konkrétní specifické požadavky na dané místo, vymezit kvalifikační požadavky a žádoucí osobnostní charakteristiky a dovednosti pracovníka, který by měl pracovní funkci vykonávat. Metody výběru pracovníků Mezi základní metody výběru pracovníků, které personální agentura při své práci využívá, patří: personální anamnéza – životopis dotazník a výběrový rozhovor (interview). Podle potřeby lze doplnit tyto základní metody metodou testování způsobilosti (xpert testing). Testování způsobilosti v sobě zahrnuje testy odborné, psychologické a speciální. Odborné testy jsou vhodné pro posuzování odborných předpokladů pro výkon práce (vhodné pro manažery). Z psychologických testů se využívají například testy vědomostní, osobnostní či simulační hry, v nichž se simulují skutečné pracovní problémy (nástroje pro hodnocení – tzv.assessment centers). Z ostatních testů se pak nejvíce osvědčili testy manuální zručnosti, které pomáhají při výběru pracovníků do nejrůznějších výrobních odvětví.

5. Poskytovatelé personálních služeb Poskytovatelem personální služby může být jakákoliv právnická osoba, která se rozhodne provádět na českém trhu práce výdělečnou činnost. Poskytovatelé personálních služeb ve většině případů pracují s osobními, někdy i s citlivými daty. Podléhají tedy rovněž ustanovením Zákona 101/2000 Sb. Je nutné vlastnit živnostenská oprávnění, v případě zprostředkování zaměstnání i zvláštní povolení od Ministerstva práce a sociálních věcí a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Personální služby lze rozdělit do několika základních kategorií: Zprostředkování zaměstnání (různé formy testování-permanent placement) Temporary help - dočasné přidělování pracovníků (provádí se na základě povolení MPSV a jednotlivých živnostenských oprávnění) Outplacement (služba, jejímž cílem je poskytnout komplexní profesionální podporu společnosti a zaměstnancům před, během i po procesu organizačních změn spojených se snižováním počtu pracovníků) Outsourcing (převzetí kompletní odpovědnosti za ucelenou část aktivit společnosti zákazníka) Ostatní personální služby (provádí se na základě jednotlivých živnostenských oprávnění, nebo povolení MŠMT)

6. Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS) oficiálně vznikla v roce 2002. nezávislá a dobrovolná zájmová organizace profesní organizace personálních agentur a poradenských společností v oblasti poskytování personálních služeb Zakládající členové: Start, Adecco, Manpower, Index Plus Členové: Start, Adecco, Manpower, Index Plus, AYS, Grafton recruitments, Neumannpartners

Cíle: vytváření podmínek pro úspěšný rozvoj stabilního trhu pracovních sil v České Republice. Pro jeho dosažení APPS komunikuje s příslušnými institucemi i státními orgány. respektování práv a oprávněných zájmů jednotlivců i podnikajících subjektů, zejména práva na svobodnou volbu povolání a přípravu k němu, práva získávat prostředky pro své životní potřeby prací, práva na spravedlivou odměnu za práci, práva na uspokojivé pracovní podmínky a rovné zacházení se všemi zaměstnanci a práva na svobodné podnikání, nebo provozování jiné hospodářské činnosti. podpora profesního rozvoje svých členů propagace personálně - poradenské činnosti poskytování informační a poradenské služby svým členům, materiálů, pořádá ní společných akcí a konferencí omezení diskriminace na českém trhu

7. Příklady personálních agentur

Agentura Adecco vznik fúzí dvou významných personálních společností - ADIA a ECCO - v r. 1996 dnes ADECCO GROUP poskytuje svůj servis v 71 zemích světa zaměstnává 28 000 vlastních zaměstnanců v 5 800 pobočkách a denně umístí 650 000 uchazečů u 100 000 svých klientů za rok 2002 - čistý obrat ve výši 25,1 mld CHF, zisk činil 362 mil CHF. v České republice působí od r. 1992 dodával personál pro Výroční zasedání MMF a Světové banky v r. 2000 a summit NATO v r. 2002

Adecco ve světě

Adecco v ČR

Agentura START nabízí své služby v celoevropském měřítku již déle než 30 let 2. největší agentura poskytující služby v oblasti lidských zdrojů v Nizozemí a působí v 11 zemích Evropy. START ČR byl prvním pokuse nizozemského Startu o založení mezinárodní aktivity a to v roce 1991 formou společného projektu mezi československou a nizozemskou vládou. poskytovatel kvalitních služeb, i pro specifické skupiny na trhu práce, jako jsou starší nebo postižení lidé

Agentura INDEX plus kořeny v největší slov. personální agentuře NOSLUŠ rok založení 1991 úzké zaměření na studentskou pracovní sílu Partneři: Ahold, AISA, Amasia, Baumax ČR, Bonton, Cesaro, Čechofracht, Česká pojišťovna, Česká spořitelna, ČMSS, Český Telecom, ČSAD, ČSL, Davay, Delvita, Elektrolux, Ferona, Fischer, Gillette Czech, Globus, Group 4 Securitas, GTS, Henkel, Hornbach, IBM ČR, IKEA, Kaufland, Komerční pojišťovna, Makro, Mediatel, Metro, Ministerstvo kultury, Nestlé, Odkolek, Papirius, Pražské pivovary, PVT, Raab Karcher Securiton, RadioMobil, Rendl, ROSSMANN, Schwarzkopf, STEM/MARK, Tabák, Tesco, The Prague Post, Tchibo Praha, Unilever ČR, WAP

Děkujeme za pozornost