Hana Bergerová, Michaela Klinderová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Správné držení těla.
Advertisements

Projekt Fakultní nemocnice u sv
Požadavky k získání známky
Fyzioterapie u SMA zásady cvičení osob s SMA poznatky z praxe
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
MEDITACE SAHADŽA JÓGY.
KLASIFIKACE DRŽENÍ TĚLA
Team Building Program, který jsme pro Vás připravili je složen z pohybových bloků, krátkých přednášek, relaxace a ochutnání zdravého, přesto chutného stravování.
Na Bělidle 7, Moravská Ostrava, Marta Pryszczová Oddělení hygieny dětí a dorostu Odbor hygieny dětí a dorostu Telefon:
a jeho využití u klientů po CMP
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
SPRÁVNÉ DRŽENÍ TĚLA Ideálního držení těla nohy jsou volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu byla.
Bugala SLOW - NATUR, s.r.o.: Úpolová systematika ve zdravotnictví - praktické příklady Martin Bugala.
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Návykové látky, závislosti
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
Neverbální komunikace
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Náročné životní situace, konflikty
Atletická průprava pro canicross
Jak správně sedět u počítače
Domácí násilí v praktické rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
PST 402 Časopisy pro psychoterapii Mgr. Barbora Petránková FSS MU Brno, PS 2013.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství PSYCHOSOMATIKA Psychosociální vlivy působící na vznik infarktu myokardu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Poznámky pro výuku Předmět: Autor: Škola: Téma: Název: Třída: Plánované cíle: Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu Interaktivní tabule.
VY_32_INOVACE_9C1 NEMOCI A JEJICH PREVENCE
Duševní zdraví a psychohygiena
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
Neverbální komunikace
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE TÉMATA JEDNOTLIVÝCH PŘEDNÁŠEK: – úvod do poradenské psychologie – poradenský proces, PSDG v PPS – poradenství.
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_03.
Která čísla označují správné držení těla?
Univerzita Karlova v Praze Fakulta tělesné výchovy a sportu Katedra gymnastiky Gymnastika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem,
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Iveta Votápková Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova Pilates.
Plavání ve zdravotně orientovaných pohybových programech Lekce č. 27 Irena Čechovská, červen 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Anotace Prezentaci slouží jako úvod do nové kapitoly: Svalová soustava
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Posilovací cvičení - břicho a hýždě
Znaky života člověka Průběh lidského života
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Ondřej Niedoba, Danuta Endrychová
Vyrovnávání se stresem
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE
Transpersonální psychologie
Kognitivní a postojové předpoklady pro práci s lidskou sexualitou
Náročné životní situace
Nevědomí.
Držení těla a pohybové činnosti v praxi
Tanečně – pohybová terapie
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Hana Bergerová, Michaela Klinderová Bioenergetika Hana Bergerová, Michaela Klinderová

Úvod do metody moderní psychoterapeutický směr, který slouží k nalezení nové kvality života Vyvinut pro potřeby dnešního západního člověka jakéhokoliv věku či zdatnosti Integruje západní i východní přístupy Zkušenosti se manifestují do těla (např. sebevědomí – různé držení těla) Negativní zážitky se mohou vyvinout v svalové bloky

Principy bioenergetiky Cíl: člověk bez psychických i fyzických blokád 2 roviny pomoci: tělesná cvičení psychoterapie → řešení psychických i zdravotních problémů Pozitivní vliv na fyzické zdraví (pohyb, psychosomatická onemocnění)

Vznik bioenergetiky Zakladatel – Alexander Lowen - Ps P-6886a Předchůdce – rakouský psychoanalytik Wilhelm Reich 1940 – 1954 – Reich Lowenovým učitelem 1942 – 1945 – Reich Lowenovým analytikem 1956 - * Institute for Bioenergetic Analysis (zakladatelé: A. Lowen J. C. Pierrakos W. B. Walding) Video na YOUTUBE 

Bioenergetická praxe 1. KONTAKT SMĚREM VEN I DOVNITŘ Kontakt směrem ven = kontakt se zemí Pružná kolena, volná ramena, vzpřímená páteř a kontakt s břichem Správný kontakt – stabilita, důvěra Kontakt směrem dovnitř Vcítění do sebe sama Tělo vnímáme díky různému sval. napětí a teplotě

2. VIBRACE 3. OSVOBOZENÍ DECHU Aktivování životní energie – může dojít k svalovému třesu a vibracím např. cvik „PROTŘESENÍ SE “ , HOUPÁNÍ, OBLOUK, OHNUTÍ 3. OSVOBOZENÍ DECHU Dech = most mezi tělem a duší

5. ZNOVUOBJEVENÍ SEXUALITY 4. EMOCE A VÝRAZ Pohybová cvičení + výrazová a emocionální cvičení (pomocí těla, mimiky nebo hlasu) Omezování emocí = omezování sebe sama 5. ZNOVUOBJEVENÍ SEXUALITY Potlačení citů vycházejících z břicha – problém uvolněně zacházet se sexualitou Uvolnění břicha, pánve, boků a hýždí – větší množství sexuální energie

Dýchání a jeho důležitost Nedostatek energie kvůli nesprávnému dýchání (povrchové a stažené) Nevědomé – výsledek chronického napětí (svaly brady, krku, ramen, hrudníku, zad, břicha a pánve) Důležitost dýchání např. u deprese

První a druhá přirozenost První přirozenost = stav, kdy je osoba osvobozena od strukturovaných postojů a chronického napětí Traumata z dětství a dospívání vznik vzorce chování = druhá přirozenost Druhá přirozenost = postoje, které nejsou přirozené, ale natolik se staly součástí osobnosti, že mu připadají přirozené

Základní cvik Luk – pocit spojení, integrace a ukotvení Ukáže se, kde jsou bloky Části těla v dokonalé rovnováze Energeticky nabitý postoj

Špatné verze zákl. cviku

Obranné mechanismy znázorněné jako soustředné kruhy Cíl: dostat se k srdci Slabina pouze verbálních terapií – zaměření jen na vrchní vrstvu

Terapeut Sami podstupují terapii Základní předpoklady: teorie osobnosti přenos a odpor cit pro tělo

Trocha té české bioenergetické reality … Kolik stojí 1 hodina bioenergetické terapie? 500 -1500 Kč Existuje výcvik v bioenergetice? S JOHNEM HAWKENEM Cesta Transformace – okolo 20 000 za 4 cykly – sebezkušenostní výcvik Česká asociace pro psychoterapii zaměřenou na tělo – 4,5 roku, 570 hodin, pouhých 168 000 Kč – nejen bioenergetický přístup HAPPY WINTER – A co tělo, co by chtělo? 8700Kč – workshop – 8 hodin – ochutnávka + bioenergetické cvičení

Výzkumy Lilienfeld, S. O., Fowler, K. A., Lohr, J. M., & Lynn, S. J. (2005). Pseudoscience, nonscience, and nonsense in clinical psychology: Dangers and remedies. In R. Norcross, J. C., Koocher, G., & Garofalo, A. (2006). Discredited psychological treatments and tests: A Delphi poll. Professional Psychology, 37(5), 515-522.

Röhricht, F., & Priebe, S. (2006). Effect of body-oriented psychological therapy on negative symptoms in schizophrenia: a randomized controlled trial. Psychological Medicine, 36(5), 669. Röhricht, F. (2009). Body oriented psychotherapy. The state of the art in empirical research and evidence-based practice: A clinical perspective. Body, Movement and Dance in Psychotherapy, 4(2), 135-156.

Seznam použité literatury SCHWARZ, Aljoscha A.; SCHWEPPE, Ronald P. Bioenergetika : Cvičení proti stresu. 1. vydání. Praha : Alternativa, 1995. 127 s. ISBN 80-85993-88-0. HOFFMANN, Richard; GUDAT, U. Bioenergetická cvičení. 1. vyd. Praha : Portál, 2003. 96 s. ISBN 80-7178-756-6. LOWEN, Alexander. Bioenergetika : Terapie duše pomocí práce s tělem. Vyd. 2. Praha : Portál, 2009. 273 s. ISBN 978-80-7367-189-1.

Děkuji za pozornost