„Škola ve firmě – firma ve škole „ Spolupráce SSŠ Třinec a TŽ, a.s. ,,Za lepší školu“
HISTORIE SOUKROMÉ ŠKOLY TŘINEC Historie naší školy začíná v r. 1936, kdy vznikla Závodní učňovská škola v Třineckých železárnách. Připravovala učně ve čtyřech profesích – slévač, dřevomodelář, zámečník a elektrikář. Postupně s rozvojem podniku narůstala potřeba výuky dalších profesí, a to soustružník, ocelář, vysokopecař a valcíř. Rozhodnutím ministerstva hospodářství k 1. 9. 1993 získává škola, jako jedna z prvních v ČR, statut integrované střední školy, což znamenalo obohatit klasickou výuku výučních oborů o výhradně studijní obory středních odborných škol. Historický přelom je od 1.9.2009 vznikem SOUKROMÉ STŘEDNÍ ŠKOLY TŘINEC
HISTORIE SOUKROMÉ ŠKOLY TŘINEC Škola si uchovala postavení dominantního subjektu ve spádové oblasti širšího okolí Třinecka a Jablunkovska, zejména v učňovském školství. Celkový počet žáků k 1. 9. 2009 je 732 žáků Odborná teoretická výuka probíhá v moderně zařízených učebnách a laboratořích, kde se žáci připravují zvládnout teoretické základy stále složitější techniky ve spojení s výpočetní technikou a v rámci praktického vyučování nabývají žáci praktické dovednosti jednak v dílnách školy, ale zejména na pracovištích Třineckých Železáren a.s.
HISTORIE SOUKROMÉ ŠKOLY TŘINEC Tím, že na této škole je fungující Místní centrum celoživotního vzdělávání (MCCV), dochází zde k propojení aktivit ve spolupráci s klíčovými subjekty - sociálními partnery/zaměstnavateli, i ostatními veřejnými institucemi (MÚ, ÚP atd.).
Symbióza firmy a školy od roku 1936-2009 SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA TŘINEC
SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA TŘINEC
SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA TŘINEC
Autoevaluace na naší škole Autoevaluaci jsme na škole začali realizovat dříve, než vznikl legislativní požadavek. Učitelé naší školy autoevaluaci nechápou jako nutné zlo,(ne všichni) ale jako užitečnou aktivitu, i když přináší práci navíc. Pociťujeme nedostatek volně dostupných a profesionálně zpracovaných nástrojů (dotazník atd.), které bychom mohli použít k autoevaluaci naší školy.
PROGRAM ŠKOLY soulad školního programu s RVP variabilita programu – dotace předmětů, volitelné předměty, projekty, kurzy, průřezová témata dokument - ŠVP
PODMÍNKY KE VZDĚLÁVÁNÍ vliv personálních podmínek na vzdělávání materiální, technické a hygienické podmínky vzdělávání – prostory, pomůcky, učebnice, technické prostředky kvalita pracovního prostředí školy efektivita využívání finančních zdrojů rozvoj ekonomických zdrojů (pro školu velmi důležité -projekty, )
Projektem jsme docílili: Modernizace didaktického a technického vybavení center pro další profesní vzdělávání Vybudovat síť modernizovaných vzdělávacích center pro CNC obrábění a svařování Tvorba modulárních programů dalšího profesního vzdělávání v oblastech svařování a obrábění na CNC strojích
Projektem jsme docílili: Projektem,, EQUAL,, jsme docílili: a) Program podpory aktivizace vlastních schopností pro uchazeče o zaměstnání obtížně uplatitelných na trhu práce b) Souběh rekvalifikace a studia učebního oboru 21-55-H/502- Slévárenská výroba c) Rekvalifikace 23 absolventů ÚP a zpracování učebního plánu dálkové formy studia 21-55-H/502 – Slévárenská výroba
Projektem jsme docílili: Projektem,, METUD,, jsme docílili: METUD – metoda udržitelnosti aktivní spolupráce při RLZ ve strojírenských oborech – potřeba trhu práce -20 partnerů, realizováno 12 diagnosticko aktivačních programů pro 180 účastníků, 8 rekvalifikačních kurzů obráběč kovu a CNCstroje pro 46účastníků, zaměstnavatelé nabídli 38 volných míst, z toho 18 vytvořených
Projektem jsme docílili: Projektemjsme ,, Rozvoj dalšího vzdělávání na středních a vyšších odborných školách Moravskoslezského kraje jsme docílili Zahájení realizace nově připravených programů dalšího vzdělávání dle zaměření partnerských škol a pilotní ověření systému uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informačního učení.
PRŮBĚH VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ podpora vytváření cílových kompetencí ŠVP kvalita jednotlivých oblastí vzdělávání – tzn. příprava, zajištění, organizace, metody, formy, hodnocení, motivace, komunikace, klima vyváženost struktury hodin (vztah k věku žáků a k cílům výuky) návaznost učiva rozmanitost vyučovacích postupů (styly učení) podporujících vytváření žádoucích vzdělávacích způsobilostí žáků účelnost použití metod výuky vzhledem k cíli a tématu vyučování
PRŮBĚH VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ využívání metod samostatné práce žáků individuální přístup k výuce efektivita využívání učebnic, pomůcek a didaktické technika prostor pro individuální nebo skupinové aktivity uplatnění kooperativní techniky učení využití vstupních motivačních metod motivace v průběhu výuky
VÝSLEDKY VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ zvládání očekávaných výstupů používání náročnějších myšlenkových dovedností (aplikace, analýza, syntéza, kritické hodnocení) dovednost spolupracovat dovednost komunikovat pracovní dovednosti nízký počet neúspěšných a trestaných žáků
PODPORA ŠKOLY ŽÁKŮM, SPOLUPRÁCE S RODIČI, VZÁJEMNÉ VZTAHY kvalita činností výchovného poradce ve vztahu k potřebám školy, žáků a rodičů přístup pracovníků školy, žáků a rodičů k potřebným informacím poskytování potřebných informací zákonným zástupcům žáků kvalita spolupráce rodičů se školou a využívání jejich námětů a připomínek
ŘÍZENÍ ŠKOLY koncepčnost řídících činností ve škole - jejich zřetelná strategie míra spoluúčasti pracovníků školy na činnostech spojených s řízením školy účelnost rozvrhu hodin kvalita a efektivita školního řádu vztah systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků k dalšímu rozvoji školy a k realizovanému vzdělávacímu programu
Talent regionu Společná regionální a integrující akce významných regionálních firem, škol a Moravskoslezského kraje Nejtalentovanější žáci a studenti ZŠ a SŠ, kteří dosahují mimořádných výsledků v matematických, fyzikálních a chemických olympiádách a ostatních vybraných soutěžích technického zaměření, jsou slavnostně oceněni čelnými představiteli firem Cíl: Zvýšit význam studia technických oborů Podchytit talentované žáky a studenty v regionu a ocenit ty nejlepší
ÚROVEŇ VÝSLEDKŮ PRÁCE ŠKOLY zřetelnost zkvalitňování výsledků vzdělávání propojení zpětné vazby s dalším rozvojem školy prezentace školy na veřejnosti a odezva zapojení školy do vzdělávacích projektů a aktivit organizace vystoupení, koncertů, výstav… účast žáků na soutěžích, olympiádách, přehlídkách… účast žáků a rodičů na akcích školy
Koncepce rozvoje školy . Koncepce je vypracována na zřetelně vymezené časové období Na analýze se podílelo více spolupracovníků, případně je výsledkem průzkumu Koncepce má jasnou vizi a k ní jasně formulované cíle Stanovené cíle jsou reálné a vycházejí z analýzy stavu a potřeb školy Koncepce obsahuje strategii k dosažení cílů Je stanoven časový harmonogram plnění cílů a dílčích úkolů
,,Za lepší školu“ Důležité je, aby učební den splňoval svůj cíl a učni si odnesli mnoho vědomostí a dovedností do budoucího povolání a odcházeli s pocitem spokojenosti. Učni částečně vidí v učiteli svůj vzor. Chceme navázat na dřívější zkušenosti s výukou učňů v TŽ a.s.a připravit motivačně adaptační program pro žáky závěrečných ročníků SSŠ Třinec. Cílem programu je motivovat žáky ke studiu, usnadnit jejich pracovní zařazení po ukončení studia a adaptovat je na pracovní a sociální podmínky ve firmě.
Přínosy spolupráce Pro žáky a rodiče Pomoc při volbě povolání Finanční pomoc Perspektiva zaměstnání Pro školu Propojení teoretické přípravy s praktickými požadavky Podpora talentovaných žáků a studentů Pro TŽ, a. s. Podpora hutních ,strojních elektro oborů Zvýšení povědomí o hutnictví a perspektivě technických oborů Získání vysoce kvalifikovaných zaměstnanců
Třinecké železárny a. s. Prosperující společnost na dosah ruky
UČEBNA BOZ A POŽARNÍ OCHRANY
SOUČASNÝ PROJEKT V BOZ ŽÁKŮ
Žádané obory a profese : HUTNÍ Hutní obory nabízené školou: 4leté obory ukončené maturitní zkouškou Hutník operátor 3leté obory ukončené závěrečnou zkouškou Hutník
Žádané obory a profese : STROJNÍ Strojní obory nabízené školou: 4leté obory ukončené maturitní zkouškou Mechanik strojů a zařízení 3leté obory ukončené závěrečnou zkouškou Zámečnické práce a údržba Obráběč kovů Zámečník
Žádané obory a profese : ELEKTRO Elektro obory nabízené školou: 4leté obory ukončené maturitní zkouškou Automatizační technika Mechanik elektronik Mechanik silnoproudých zařízení
Komplexní výuka žáků
Odborné stáže, exkurze a letní brigády
Kontakt a další informace www.trz.cz www.sostrinec.cz
SOUKROMÁ STŘEDNÍ ŠKOLA TŘINEC Ing.Jan Franek