Projektové řízení – Project Management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ekolabeling.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Projektový management
Projektový management- úvod do problematiky
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Facility management ČSN EN
Analýza a popis pracovního místa
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Proces řízení projektu
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
6. Koncepce řízení projektů
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Semestrální práce z předmětu Projektový management
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Struktura personální směrnice
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Proces řízení rizik.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
6. Koncepce řízení projektů
2. Životní cyklus a procesy projektu
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Metodika řízení projektů
Personální plán pro podnikatelský plán
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Životní cyklus projektu a fáze projektu Martin Cupal Podnikatelský záměr a projektový management.
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management a řízení hotelu
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Transkript prezentace:

Projektové řízení – Project Management Úloha v řízení změn

Projektové řízení – úloha v řízení změn Řízení podniků přechází od funkčního pojetí k řízení procesů Funkcionální organizační struktury …Útvarové Maticové organizační struktury významně vzrůstá role manažerů, kteří zastávají úlohu a úkoly projektových manažerů

Projektové řízení – úloha v řízení změn přechod na formy zákaznicky orientovaných společností… vznik a využívání managementu hodnotových inovací přechod na formy procesně řízených společností … využívání projektového managementu při zavádění či změně procesů změny v prostředí klasicky řízených firem …zadávání komplexních úkolů – projektů

Projektové řízení – úloha v řízení změn IV. rostoucí počet firem, například specializovaně poradenských ..nabízejí projekty _implementaci technologických celků dle zadání zákazníka; Projekty na bázi Project Management MS Office V. v rámci globalizace, v prostředí mezinárodních společností různých druhů a zaměření, kde Project Management je již firemním standardem.

Projektový management – komplexní pojetí Projektový management je složitý komplex problematiky oblasti řízení, který nelze zjednodušit pouhou koncentrací na technické zvládnutí ovládání programů pro řízení projektů1). [1] Svozilová,A. Projektový management. Praha: Grada Publishing,a.s.,2006. Dotisk 2007

Projektový management – komplexní pojetí Obecný obsah aktivity, které souvisí jednak s řízením předmětu, služby, komunikace, která má realizací projektu vzniknout, s řízením nákladů a ekonomických požadavků na efektivitu i při značné míře neurčitosti, která projekt provází, a možnosti působení obtížně předvídatelných rizikových vlivů v průběhu trvání projektu. budování mezilidských vztahů, inspirování a motivace členů projektového týmu spolu s efektivním řízením případných konfliktů

Projektový management – komplexní pojetí zdůrazňuje nutnost toho, aby při tvorbě projektů byla komplexně pojata a propracována implikace tvrdých i měkkých prvků řízení projektů schéma

Projektový management – komplexní pojetí oblast potřebné odbornosti odpovědných manažerů projektu je velmi široká a komplexní Z hlediska času se v průběhu života projektu vyskytuje celá řada specializovaných činností, jejichž zvládnutí je předpokladem úspěšného ukončení projektu.

Fáze životního cyklu projektu : příprava Transformace potřeb a požadavků zadavatele do definovaného předmětu projektu Vytváření odhadů, předpokladů a jejich přenos do časových plánů, finančních rozkladů a metodických postupů, optimalizace těchto plánů, Vyjednávání o přidělení zdrojů a zpracování podkladů a projektových dokumentů pro jejich schválení, Obsazování projektových rolí, vyhledávání vhodných pracovníků pro splnění specifických úkolů v rámci projektu, obsazení specifických profesí Přidělování úkolů a jejich koordinace v rámci projektového týmu

Fáze životního cyklu projektu : realizace Vedení a motivování členů projektového týmu Vytváření prostředí pro vytvoření požadované kvality – návrhu a prosazení postupů řízení kvality, pozornosti k výkonu jednotlivců a průběhu plnění zadaných úkolů, školení Kontrola průběhu plnění projektových plánů, zjišťování souladu skutečného plnění – postupu projektu s předpoklady plánů, Monitorování potencionálně působících rizikových vlivů, volba a iniciace obranných opatření Spouštění akcí, které mají korigovat nežádoucí odchylky od projektových plánů,

Fáze životního cyklu projektu : ukončení projektu Zajištění předání výstupů projektu jeho zadavateli (… zákazník či vlastní podnik… pobočka či majitel….centrální orgán řízení) Vypořádání projektových agend – event. závěrečná fakturace, sestavení závěrečných a hodnotících interních dokumentů o průběhu projektu, uvolnění členů projektového týmu a hodnocení jejich individuálních výkonů a vypořádání všech majetkových a provozních záležitostí a uzavření účetních agend. (Není zmíněno event. zabezpečení vlastnických práv a podmínek využívání autorských práv k patentům a licencím, využitým v projektu).

Projektový management - terminologie Definice pojmu projekt Dle normy ISO 10006 „Směrnice jakosti v managementu projektu“ je projekt jedinečný proces sestávající z řady koordinovaných a řízených činností s daty zahájení a ukončení, prováděný pro dosažení předem stanoveného cíle, který vyhovuje specifickým požadavkům, včetně omezení daných časem, náklady a zdroji.

Projektový management - terminologie Norma definuje, jaké procesy a v jaké kvalitě by měly být na projektech organizovány. V tomto kontextu je dobré zmínit i to, že existují všeobecně uznávané standardy v oblasti projektového řízení: IPMA (International Project Management Association - EU) a PMI (Project Management Institute – USA).

Projektový management - certifikace Každý z těchto standardů má i svůj proces certifikace. Je tedy možné získat v této oblasti příslušné vzdělání, zakončené certifikací s mezinárodní platností. Velice důležité je to, že v rámci certifikace je sledována i praxe uchazeče. V ČR tuto certifikaci garantuje certifikační orgán IPMA při Společnosti pro projektové řízení.

Efektivní řízení projektu Projekt má právě jeden začátek a jeden konec. Nemělo by se tedy stát, že není jasné kdy daný projekt vlastně začal a zda-li již případně neskončil. Projekt sestává z řady kroků,v rámci nichž vznikají jednotlivé produkty (vývojové činnosti) a rovněž je i o činnostech řízení projektu jako celku. Tyto dvě věci rozlišujme, protože pro ně většinou potřebujeme lidi s různými charakterovými vlastnostmi! Schéma

Efektivní řízení projektu Efektivní řízení projektu vyžaduje neustálou koordinaci toho, CO má být vytvořeno, KDY to má být vytvořeno a ZA KOLIK to má být vytvořeno. Tyto tři pohledy definují tzv. „trojimperativ projektu".