☺ Ing. Marie Hůlová, CSc. ☺ KH po 13 – 16 st 14 – 15 ☺ Místnost 326, tf. 389 ☺ Využití znalostí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza experimentu pro robustní návrh
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Základy statistiky pro zabezpečování jakosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Lean Six Sigma MÚ Kopřivnice.
Řízení jakosti, standardy
Metoda QFD metoda plánování jakosti založená na principu maticového diagramu umožňuje transformaci požadavků zákazníků do navrhovaného produktu a procesu.
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 22. PŘEDNÁŠKA Logistika a jakost.
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
Zlepšování jakosti.
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Paretův diagram důležitý nástroj manažerského rozhodování, který umožňuje stanovit priority při řešení problémů s jakostí napomáhá oddělit podstatné faktory.
Hodnotový management Teorie rozhodování
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Efektivnost řídící práce
6 Nejčastější neshody při uplatňování ISO 9001
Řízení jakosti Číslo předmětu: Na cvičení je nutno nosit: - vlastní přezůvky, -kalkulačku se základní statistikou Cvičení budou v laboratoři.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
1 Etika, ISO 9001 a systémy managementu Ing. Miroslav Jedlička – ČSJ Ing. Petr Koten - ČSJ listopad 2014.
Michal Škop Softwarové zabezpečení průmyslového experimentu (DOE)
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Management kontinuity činností organizace
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Propojování metod kvality ve Zdravém městě Kopřivnice Propojení metod kvality.
Histogram OA a VOŠ Příbram
Plánování zajištění jakosti produktu dle ISO/IEC 9126 Princip a představení praktického řešení Robert Pergl Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně.
Metody a techniky v managementu kvality Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Systémy managementu jakosti
1.Management? 2.Management jakosti?
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
RNDr. Zdenek Kubíček Nemocnice Třinec
Six Sigma MÚ Kopřivnice.
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Paretův diagram Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D. prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
Komplexní produktivní údržba (TPM)
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
ŘÍZENÍ KVALITY STRUČNĚ Z HISTORIE 2. část V Praze – leden 2015 Zpracoval: Ing. Karel Kolář Mgr. Helena Mitwallyová 1.
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Ing. Zdeněk Blažek AGROTECH Firma AGROTECH je komplexním dodavatelem zboží a služeb v oblasti označování zboží. Dodáváme samolepící etikety, termotransferové.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém managementu jakosti
Souvislost ZM a MA21 s dalšími metodami kvality
Systém managementu jakosti 3
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Procesní řízení (management)
Transkript prezentace:

☺ Ing. Marie Hůlová, CSc. ☺ KH po 13 – 16 st 14 – 15 ☺ Místnost 326, tf ☺ Využití znalostí

☺Harmonogram 1. části o 1 ÚVOD, opakování *charakteristiky polohy a variability, Pareto o 2-5 Statistická regulace procesu, o 6 Statistické přejímky

☺ Zakončení pro distanční studenty o testy o min. 65, od 90 výborně o vypracovaný sešit

☺ Literatura skripta Hůlová-Jarošová: Statistické metody v MQES pracovní sešit – koupit normy materiály ČSJ – řada VDA, QS 9000 časopis Svět jakosti

STATISTICKÉ METODY SAMOZŘEJMÁ SOUČÁST MANAGEMENTU informace o produktech a o procesech – ISO 9001 filosofie six sigma zásada managementu kvality PŘÍNOSY mění data v informace dobrá informace z minima dat PŘEKÁŽKY obavy ze složitosti obavy z časové náročnosti NÁSTROJE - METODY popisná statistika - DOE - SPC – SP - Spolehlivost

ISO 9001 Prvek 8 – Měření, analýza a zlepšování Spokojenost zákazníka „ …zda organizace splnila jeho požadavky“ Monitorování a měření procesů „Tyto metody musí prokazovat schopnost procesů dosáhnout plánované výsledky“ Monitorování a měření produktu

8.4 Analýza údajů „…musí poskytnout informace týkající se: a) Spokojenosti zákazníka b) Shody s požadavky na produkt c) Znaků a trendů procesů a produktů… d) Dodavatelů

Management environmentu a BOZP Prvek monitorování a měření Analýzy naměřených hodnot Analýzy nehod, úrazů

STATISTICKÉ METODY SAMOZŘEJMÁ SOUČÁST MANAGEMENTU informace o produktech a o procesech filosofie six sigma zásada managementu kvality PŘÍNOSY mění data v informace dobrá informace z minima dat PŘEKÁŽKY obavy ze složitosti obavy z časové náročnosti NÁSTROJE - METODY popisná statistika - DOE - SPC – SP - Spolehlivost

ISO Zásady managementu kvality g) Přístup k rozhodování zakládající se na faktech „Efektivní rozhodnutí jsou založena na analýze údajů a informací“

STATISTICKÉ METODY SAMOZŘEJMÁ SOUČÁST MANAGEMENTU informace o produktech a o procesech filosofie six sigma zásada managementu kvality PŘÍNOSY mění data v informace dobrá informace z minima dat PŘEKÁŽKY obavy ze složitosti obavy z časové náročnosti NÁSTROJE - METODY popisná statistika - DOE - SPC – SP - Spolehlivost

99,399,499,599,799,7 99,299,299,298,999,7 99,699,599,599,498,9 99,599,299,299,299,6 99,099,199,698,699,9 99,699,398,999,099,3 99,5 99,299,499,399,0 99,299,299,599,699,4. 99,399,399,798,899,3

STATISTICKÉ METODY SAMOZŘEJMÁ SOUČÁST MANAGEMENTU informace o produktech a o procesech filosofie six sigma zásada managementu kvality PŘÍNOSY mění data v informace dobrá informace z minima dat PŘEKÁŽKY obavy ze složitosti obavy z časové náročnosti NÁSTROJE - METODY popisná statistika - DOE - SPC – SP - Spolehlivost

*Popisná statistika jednoduchá, srozumitelná informace o souboru dat charakteristiky souboru (poloha, variabilita, četnosti) grafické vyjádření Pareto analýza - objektivní stanovení priorit, informace pro vedení a tým Histogram - rychlá informace o výkonu procesu pro vlastníka procesu Krabicový graf

*SPC proces a produkt v souladu s požadavky zákazníka informace pro zákazníka o výkonu procesu objektivní lokalizace problému objektivní stanovení okamžiku nutného zásahu do procesu

*Statistické přejímky Úsporná kontrola Podklad pro hodnocení dodavatelů Kontrola vstupů Kontrola výstupů

DOE Design of Experiments Jak kombinovat vstupy pro dosažení nejlepšího výsledku Vstupy – 6M Výstup – odezva

Výstup MANMACHINEMATERIAL METHODMEASUREMENTMILIEU 6 M

Výroba pečiva Odezva – max. trvanlivost v hodinách Vstupy – vlivy na trvanlivost – faktory: Mouka, tuk, teplota v peci 1. Mouka A, B nebo C 2. Tuk I nebo II 3. Teplota t 1 = C nebo t 2 = C

A I II t1t1 t2t2 t1t1 t2t2

* DOE zlepšování procesu – produktu lepší alokace zdrojů objektivní informace o účinku změny jednotlivých faktorů procesu na jakost produktu optimální kombinace nastavení faktorů

*Spolehlivost optimální čas včasné údržby záruční lhůta

*Popisná statistika jednoduchá, srozumitelná informace o souboru dat charakteristiky souboru (poloha, variabilita, četnosti) grafické vyjádření Pareto analýza - objektivní stanovení priorit, informace pro vedení a tým Histogram - rychlá informace o výkonu procesu pro vlastníka procesu Krabicový graf

Pareto analýza Jednoduchá a frekventovaná "Ředitelská analýza" – rozhodování o prioritách Princip 20/80 JURAN: 5 až 20% příčin (stroj, operátor...) způsobí 80 až 95% zmetků, prostojů... První metoda, když v podniku začínáme Potřebujeme data - reklamace - zmetky - stížnosti Pracuje s četnostmi

Pareto analýza

NeshodaPočet Nedolisv boku//// Nedolis v rameni// Vyhnuté lano/ Zalisované číslo/////// Pořezání Formulář pro sběr dat Výstupní kontrola –

Souhrn neshod – únor 1998 NeshodaČetnostPořadí Nedolisv boku122. Nedolis v rameni24. Vyhnuté lano15. Zalisované číslo281. Pořezání73.

Neshody dle pořadí Zalisované číslo28 Nedolisv boku12 Pořezání7 Nedolis v rameni2 Vyhnuté lano1

Váhy – relativní význam Nebezpečnost Opravitelnost Možnost odhalení Prostoje Náklady

Ocenění závažnosti neshod Lehce odstranitelná1 Obtížně odstranitelná5 Neodstranitelná10

Ztráty z neshod Neshodačet.Kčcelkem Zalisované číslo Nedolisv boku Pořezání Nedolis v rameni Vyhnuté lano

Neshodačet.Kčztráta Nedolisv boku Zalisované číslo Pořezání Nedolis v rameni Vyhnuté lano Ztráty z neshod

Pareto analýza