Role zástupce za Českou republiku ve Výboru členských států ECHA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

VYBRANÉ KOMPETENCE CELNÍCH ORGÁNŮ V OBLASTI CHEMICKÝCH LÁTEK A SMĚSÍ
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Kontrola exportu vojenského materiálu a ručních zbraní pro civilní použití – role MZV.
Revize Nového přístupu
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
REACH ÚČINNOST – Ministerstvo životního prostředí
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
mimořádná Valná hromada SPŘ Praha 1 Zpráva komise k tvorbě Stanov SPŘ Složení komise: Ing. Jan Doležal Ing. Jaromír Pitaš Ing. Jaroslav Švec.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Dozorčí rady pracovišť AV ČR z pohledu právního setkání předsedů a místopředsedů DR 25. dubna 2007.
Veřejné projednání P olitiky územního rozvoje ČR 2008 a Vyhodnocení vlivů PÚR ČR 2008 na udržitelný rozvoj území (včetně Zprávy o uplatňování PÚR ČR 2006)
Nástroje územního plánování
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
RIP 3.5 – 1 „Technická instrukce o požadavcích na následné uživatele“ Ing. Alena Krejčová Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Program 1. pracovního semináře Financování internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod.
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Kontrola zboží dvojího použití - nové aspekty Ing. Svatopluk Leitgeb 10. listopadu 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
RIS JMK III Radim Kocourek Jihomoravské inovační centrum , Regionální inovační fórum, Praha.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Ochrana kritické infrastruktury
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
Registrace podle EMAS III
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Koncepce environmentální bezpečnosti
Zapojení MPO v chemické legislativě Konkurenceschopnost REACH Ing. Pavlína Kulhánková Praha, 18. května 2011 © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
1 M.Krčma Ircon, s.r.o. 24. května 2006, Brno Hodnocení životního cyklu a Life Cycle Thinking, vztah k EMAS.
Aktuální situace nejen v oblasti legislativy ÚNMZ
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Obnova vozového parku v České republice
Informace z Monitorovacího výboru OPPI dne 9. února 2007.
Oznamovací povinnost správních orgánů podle nařízení 764/2008 ProCoP setkání
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
Licenční správa říjen 2008 KONTROLA EXPORTU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ- SOUČASNÝ VÝVOJ PRÁVNÍ PŘEDPISY ES V OBLASTI KONTROLY VÝVOZU ZBOŽÍ DVOJÍHO POUŽITÍ A.
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
Národní inovační politika ČR na léta 2005–2010 F. Hronek, sekretariát Rady pro výzkum a vývoj Seminář „Inovační potenciál ČR a program EUREKA“
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Koncepce environmentální bezpečnosti a snižování rizika katastrof
Národní fytosanitární workshop EUPHRESCO / ERA-Net Příležitosti k mezinárodní spolupráci s EFSA v oblasti bezpečnosti potravin Ministerstvo zemědělství.
Seminář k ukončování projektů FS Státní fond životního prostředí ČR Praha,
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
EU legislativa v oblasti kontroly vývozu zboží dvojího použití Ing. Zora Ondrejčíková Licenční správa Oddělení mezinárodních kontrolních režimů 10. listopadu.
Prevence závažných havárií Ing. Libuše Sedláková 2006.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
[ 1 ] MUDr. Jana Mladá; Oddělení farmakovigilance Inspekce FV systému © 2011 Státní ústav kontrolu léčiv.
Proces komitologie Mgr. Ondřej Veselský Ředitel odboru Evropské unie a mezinárodního práva Ministerstvo vnitra.
Ústí nad Labem 4/2009 Ing. Jaromír Vachta
Sociální zabezpečení v EU
Česká inspekce životního prostředí
Interní postupy MAS Brdy
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Legislativní pravidla vlády II - věcný záměr, návrh zákona
Komise LRV a LRV 14. prosince 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Implementace SCLLD FRÝDLANTSKO 2030
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Transkript prezentace:

Role zástupce za Českou republiku ve Výboru členských států ECHA Ing. Erik Geuss ředitel sekce strategie a ekonomiky průmyslu © 2008 Ministerstvo průmyslu a obchodu

Zastoupení České republiky v orgánech ECHA ECHA Management Board (Správní rada), člen: Karel Bláha Member States Committee (Výbor členských států = VČS), člen: Erik Geuss Forum (Fórum), člen: Pavel Forint Committee for Risk Assessment (Výbor pro posuzování rizik), člen: Zdeněk Šmerhovský Committe for Socio-economic Analysis (Výbor pro socio-ekonomické analýzy), člen: Rút Bízková

Kandidátský seznam látek Do kandidátského seznamu látek vzbuzujících mimořádné obavy mohou být zahrnuty tyto látky látky, které splňují kritéria pro klasifikaci jako karcinogenní kategorie 1 nebo 2 podle směrnice 67/548/EHS látky, které splňují kritéria pro klasifikaci jako mutagenní kategorie 1 nebo 2 podle směrnice 67/548/EHS látky, které splňují kritéria pro klasifikaci jako toxické pro reprodukci kategorie 1 nebo 2 podle směrnice 67/548/EHS látky, které jsou perzistentní, bioakumulativní a toxické pro reprodukci podle kritérií stanovených v příloze XIII nařízení REACH

látky, které jsou vysoce perzistentní a vysoce bioakumulativní podle kritérií stanovených v příloze XIII tohoto nařízení látky - například látky s vlastnostmi vyvolávajícími narušení endokrinní činnosti nebo s perzistentními, bioakumulativními a toxickými vlastnostmi nebo s vysoce perzistentními a vysoce bioakumulativními vlastnostmi, které nesplňují kritéria písmen d) ani e) – pro které existuje vědecký důkaz o možných vážných účincích na lidské zdraví nebo životní prostředí, jež vzbuzují stejné obavy jako účinky jiných látek uvedených v písmenech a) až e), a které jsou identifikovány v jednotlivých případech postupem podle článku 59 nařízení REACH

Před rozhodnutím o zahrnutí látek do přílohy XIV ECHA při současném zohlednění stanoviska VČS doporučí prioritní látky, které do ní mají být zahrnuty. Priorita se obvykle přikládá látkám s PBT nebo vPvB vlastnostmi se širokým použitím nebo o vysokém objemu

Počet látek zahrnutých do přílohy XIV a data uvedená podle čl. 58 Počet látek zahrnutých do přílohy XIV a data uvedená podle čl. 58.1 rovněž zohlední schopnost ECHA zpracovat žádosti ve stanovené lhůtě. ECHA poprvé doporučí zahrnutí prioritních látek do přílohy XIV do 1. června 2009. Další doporučení ECHA budou následovat nejméně každý druhý rok s cílem zahrnout do přílohy XIV další látky.

1. zasedání Výboru členských států 26. – 27. února v Helsinkách Ve věcné části jednání byli členové VČS seznámeni s právním základem pro činnost výboru v rámci ECHA s plánem práce na rok 2008 a další léta se základními guidance dokumenty pro práci VČS s pracovními nástroji pro práci ve VČS s kompetencemi členů a možnostmi kooptace dalších s pracovními postupy s návrhem rozvrhu příštích jednání v roce 2008

Právní základ pro činnost Výboru členských států Článek 76.1.e) Výbor členských států (VČS) odpovídá za řešení možných rozdílných stanovisek k návrhům rozhodnutí předloženým agenturou nebo členskými státy podle hlavy VI (hodnocení) k návrhům na identifikaci látek vzbuzujících mimořádné obavy, které mají podléhat postupu povolování podle hlavy VII (povolování)

Článek 77.3 Výbory plní tyto úkoly vykonávají úkoly, které jsou jim svěřeny podle hlav VI až XI (VČS se týká hlava VI a VII) na žádost výkonného ředitele ECHA poskytují technickou a vědeckou podporu pro opatření ke zlepšení spolupráce mezi Společenstvím, jeho členskými státy, mezinárodními organizacemi a třetími zeměmi ve vědeckých a technických otázkách týkajících se bezpečnosti látek, jakož i aktivní účast na činnostech v oblasti technické pomoci a budování kapacit pro řádné řízení chemických látek v rozvojových zemích na žádost výkonného ředitele vypracovávají stanoviska k jiným aspektům týkajícím se bezpečnosti látek samotných nebo obsažených v přípravcích nebo v předmětech

Plán práce na rok 2008 a další léta hlavní úkoly VČS dokumentace k příloze XV- souhlas s identifikací látek vzbuzujících mimořádné obavy (SVHC) názor/stanovisko na doporučení prioritních látek pro zařazení do přílohy XIV (seznam látek, které budou předmětem autorizace) hodnocení dokumentace – návrhů rozhodnutí k návrhům na testování, návrhů rozhodnutí k vyhovění požadavkům na registrační dokumentaci při její kontrole názor/stanovisko k Akčnímu postupovému plánu EU (Community rolling action plan) hodnocení látek – návrhy rozhodnutí na vyžádání dalších informací o látkách testovací případy pro hodnocení dokumentace dokumenty podporující rozhodnutí

Základní dokumenty pro práci ve VČS Nařízení (ES) č. 1907/2006 – REACH Prováděcí instrukce (guidance) pro přípravu dokumentace podle přílohy XV Prováděcí instrukce pro hodnocení látek Prováděcí instrukce k posouzení chemické bezpečnosti včetně prováděcí instrukce k požadavkům na informace Další prováděcí instrukce

Pracovní nástroje pro práci ve VČS Distribuce dokumentů prostřednictvím CIRCA REACH informační technologie

Pracovní postupy VČS Pracovní skupiny Pracovní kontakty a spolupráce s ostatními výbory ECHA a Fórem Účast dalších účastníků procesu na jednáních Na jednání byl předložen návrh pravidel pro postup při jednání VČS (jednací řád), jehož součástí je prohlášení jednotlivých členů o závazcích, o vyloučení střetu zájmů, prohlášení členů VČS, jejich poradců, pozvaných expertů a pozorovatelů o důvěrnosti.

Rozhodovací proces v ECHA má tři stupně: nejsou-li připomínky z ČS – ECHA může udělat rozhodnutí jsou-li připomínky od ČS, musí se tím zabývat VČS; pokud dosáhne jednomyslného stanoviska, umožní to ECHA udělat rozhodnutí pokud VČS nedosáhne jednomyslného souhlasu, musí se tím zabývat EK, která udělá rozhodnutí na základě komitologického postupu

Role zástupce za Českou republiku ve Výboru členských států ECHA Prezentaci Role zástupce za Českou republiku ve Výboru členských států ECHA vytvořil Ing. Erik Geuss Ministerstvo průmyslu a obchodu Na Františku 32, Praha 1 www.mpo.cz