VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Cena v pojetí marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_62_INOVACE_16_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_MARKETINGOVÝ.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÝ MIX.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS – 2. ukazatel úrovně ekonomiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Životní cyklus výrobku
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
OBAL VÝROBKU Obal je u některých výrobků jejich nedílnou součástí je u některých výrobků jejich nedílnou součástí slouží především k ochraně výrobku.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Stanovení ceny v marketingu
Životní cyklus výrobku
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Podnikatelské koncepce
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II

PRODUKT II Autor: Ing. Hana Motyčková EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: produkt a jeho vrstvy, obal, značka výrobku, ochranná známka, životnost výrobku Anotace: Prezentace na rozšíření základních informací o produktu, o jeho vrstvách, komponentech vlastního produktu, procesu vývoje nového produktu a životním cyklu produktu. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba.

EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Produkt a jeho vrstvy představuje základní přínos produktu jeho spotřebiteli obal, design, kvalita, funkčnost, značka 2. úroveň instalace, záruka, servis, leasing 3. úroveň vlastní výrobek jádro rozšířený výrobek

EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Produkt a jeho vrstvy produkt je tvořen 3 úrovněmi (základní, 2. úroveň, 3. úroveň) každá zvyšuje hodnotu pro konečného zákazníka kvalita produktu hlavní nástroj budování pozice na trhu způsobilost produktu plnit své funkce zahrnuje životnost, spolehlivost, výkon i nároky na údržbu

Komponenty vlastního produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Komponenty vlastního produktu obal důležitá (nedílná) součást výrobku slouží k ochraně výrobku a napomáhá jeho prodeji (etiketa – identifikuje výrobek) inovace v průměru každé 3 roky, „oči kupují“ spotřebitelský obal a manipulační obal funkce obalu: ochranná, propagační, informační, rozlišovací, manipulační, ekologická

Komponenty vlastního produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Komponenty vlastního produktu značka výrobku je označením, pod kterým se výrobek nebo služba prodává je názvem, znakem, symbolem - identifikace výrobku nebo služby odlišuje výrobek od podobného výrobku na trhu – konkurence hodnota značky je tím vyšší, čím vyšší je povědomí zákazníka o výrobku nebo službě

Komponenty vlastního produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Komponenty vlastního produktu míra hodnoty značky dána ochotou zákazníka zaplatit za značku více peněz značka zapamatovatelná, krátká odlišovací schopnost tvarem, originalitou může být graficky vyjádřena logem vlastnosti značky diferenciace – jedinečná relevantnost – musí odpovídat významu výrobku prestiž – název evokující luxus znalost – zavedená značka

Komponenty vlastního produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Komponenty vlastního produktu ochranná známka jakékoliv označení, které je způsobilé odlišit výrobky nebo služby jednoho subjektu od druhého nejstarší logo Poldiny Huti 1893 kresba slona – zapsána 1896 (guma na mazání) – KOH-I-NOOR HARDTMUTH známka – slovní, obrazová, kombinovaná, trojrozměrná

Komponenty vlastního produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Komponenty vlastního produktu označení schopná zápisu do rejstříku ochranných známek - graficky znázornitelná, schopná rozlišit výrobky pocházející od různých subjektů funkce ochranné známky rozlišovací ochranná monopolizační propagační

Proces vývoje nového produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Proces vývoje nového produktu skládá se z 5 kroků: výběr námětu podnikatelská analýza – N na vývoj, výrobu, předpokládaný prodej, zisk, stanovení minimálního prodeje - zajištění návratnosti vložených finančních prostředků rozvoj výrobku – prototyp, testy testování na trhu – vybrány prodejny, u vybraného vzorku zákazníků

Proces vývoje nového produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Proces vývoje nového produktu výroba (komercializace) – firma má dostatek informací, kdy, kde a jak uvede výrobek na trh jedná se o první fázi životnosti výrobku

Životní cyklus produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Životní cyklus produktu každý výrobek má svoji životnost – doba, po kterou se nabízí zákazníkům a ti jej kupují skládá se ze 4 fází: uvedení výrobku – výrobek je novinkou, poptávka po něm nízká, příjmy z prodeje malé, zisk téměř nulový, velké prostředky na propagaci, 2 – 3 % zákazníků kupují (inovátoři)

Životní cyklus produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Životní cyklus produktu růst výrobku – prodejci, zákazníci již dostatek informací o výrobku, roste poptávka, výnosy převyšují náklady, zisk, 20 % zákazníků (osvojitelé) začínají nakupovat, objevuje se konkurence – podpora reklamní činnosti, inovace zralost – nejdelší období, poptávka je na maximu, vysoké zisky, dochází ke stabilizaci, silná konkurence, výrobek kupují téměř všichni zákazníci – kupující většina

Životní cyklus produktu EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Životní cyklus produktu úpadek – trh je přesycen, výrobek je na sestupu, poptávka klesá, zisky se snižují, náklady na skladování rostou, přilákání posledních kupujících slevami (opozdilci – věrní zákazníci nebo již čekají na slevy), výrobek stáhnout z trhu a přijít s inovovaným nebo novým výrobkem

EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 OPAKOVÁNÍ Je rozdíl mezi značkou a ochrannou známkou? Jaké jsou fáze životního cyklu výrobku? Co je EAN? Jaké funkce plní obal? Jak se člení potraviny?

EKO VY_32_INOVACE_EKO_14 Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., 2008. ISBN 978-80-7402-002-5. Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1999. ISBN 80-7079-527-1. Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.