Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt VODA, VODA.... Znečištění našich vod Zpracovaly :
Advertisements

Znečištění moří, nadměrný rybolov
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Chemické zatížení krajiny
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečišťování vodních zdrojů.
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Kyselý déšť.
vypracovala: Vendula skalová
Druhy vod.
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Ekologické problémy Společenské problémy
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
Voda a vzduch = základ života
Kontaminace (znečištění) vody
Voda Co o ní víme?.
Voda.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Ohrožování základních složek biosféry
Světový oceán.
Voda a vzduch.
VODA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Abiotické faktory prostředí
video: obří vlny, korálové útesy, Panamský průplav, Suezský průplav
Pavel Koutný VOŠ a SPŠE Olomouc
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
HYDROSFÉRA VODA NA ZEMI.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Stavba a složení atmosféry. Globální oteplování.
OCEÁNY.
Světový oceán Mgr. Petr Králík.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
její znečištění a důsledky
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie Datum vytvoření15.11.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – podpovrchovou – vodou v atmosféře – vodou v živých organismech.
K oběhu vody dochází hlavně díky sluneční energii. Voda se vypařuje z oceánů, vodních toků a nádrží, ze zemského povrchu a z rostlin. Droboučké kapičky.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Hydrosféra = vodní obal Země, který je tvořen vodou – povrchovou – jezera, bažiny, rašeliniště, slatiniště – rybníky, přehradní nádrže – podpovrchovou.
Vlastnosti a pohyby mořské vody
Znečištění půdy ZŠ Strossmayerovo nám.4, Praha 7 9. ročník ZŠ
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
VY_32_INOVACE_09_19_Salinita vody
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
VODA.
Environmentální problémy
VY_52_INOVACE_Hydrosféra-učební text
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Oceány.
Transkript prezentace:

Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová Mořská voda Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová 8.A

Slaná nebo mořská voda je voda z moře, oceánu nebo slaného jezera, která obsahuje chemické látky způsobující její slanost (salinitu), rozdílnou hustotu a například i rozdílnou teplotu mrznutí než u sladké vody. Slaná voda na Zemi obsahuje mnoho chemických látek, ale pouze malá část je zde zastoupena výrazněji. Je to hlavně chlorid sodný, sírany, uhličitany a jiné soli (které všechny dohromady tvoří mořskou sůl), a také plyny jako dusík, kyslík. Složení mořské vody (podle objemu) na Zemi Látka %  % Kyslík 85,84 Síra 0,091 Vodík 10,82 Vápník 0,04 Chlór 1,94 Draslík Sodík 1,08 Brom 0,0067 Hořčík 0,1292 Uhlík 0,0028

O mořské vodě… Planeta Země je označována jako modrá planeta. Není divu, když si uvědomíte,že 71 % jejího povrchu (oblast 360 700 000 km2) je pokryto oceány s průměrnou hloubkou 3 800 m. V některých částech světa může moře dosahovat hloubku až 11 000 m.

Slanost vody (Salinita) Voda je slaná tehdy, obsahuje-li tři až pět procent soli. Světová moře a oceány mají obvykle slanost tři a půl procenta. To znamená, že v jednom litru mořské vody je rozpuštěno pětatřicet gramů různých solí (především chloridu sodného) a taková voda není pitná. Slanost různých moří je rozdílná. Mořem s nejčerstvější (tedy nejméně slanou) vodou je Baltské moře, naopak nejslanější vodu má moře Rudé, kam řekami přitéká jen malé množství sladké vody a horký vzduch zvyšuje výpar. Slanou vodu můžeme najít i ve vnitrozemí: některá jezera obsahují větší procento solí než moře.

Znečištění moří …. Znečištění moří je jedním z významných dopadů lidské činnosti na Zemi. Nejedná se jen o ropné znečištění, které vzniká při haváriích tankerů či během nelegálního vypouštění jejich nádrží na otevřeném moři. Ačkoli jsou ropné skvrny velice viditelné, celkově je toto znečištění zcela zanedbatelné ve srovnání se znečištěním, které přináší ostatní zdroje. Jedná se například o odpadní vody domácností, průmyslové odpadní vody, úniky ze skládek, městské a průmyslové odpady, nejrůznější havárie a výbuchy zařízení chemického průmyslu a úniky toxických látek, vypouštění odpadů přímo do moře, výrobu ropných produktů, dobývání nerostných surovin, zemědělská hnojiva a pesticidy, odpady tepelných elektráren či radioaktivní odpady. Znečištění pocházející z pevniny se podle odhadů podílí zhruba 44 procenty na celkovém znečištění oceánů a znečištění pocházející z atmosféry zhruba 33 procenty. Pro srovnání – znečištění způsobené mořskou dopravou se na celkovém znečištění podílí jen 12 procenty.

…Obrázky některých mořských tvorů…

Znečištěné oblasti

Důsledek znečišťování moří: Je třeba,aby naše zacházení s oceány prošlo zásadní změnou, protože dřív nebo později se k nám nečistoty vypouštěné do moří vrátí v jiné formě. Ať už v podobě potravy nebo vzduchu. Znečištění může působit na rovnováhu atmosféry a může zesílit efekt skleníkových plynů a globálního oteplování. Už dnes má nedostatek čisté vody 40 států na světě. Znečištěná voda může způsobit i přenos infekcí a nakažlivých chorob!

KONEC! 