Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Seznamuje žáka s předpoklady pro různá povolání. Druh učebního.
Advertisements

Seřaď obrazce podle velikosti
Hospodářská úprava lesa Přírůst stromů a porostů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
P Ř I R O Z E N É S U Š E N Í Ř E Z I V A
Jehličnaté a listnaté stromy DUM 16/1
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Stromy.
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Nahosemenné rostliny VY_32_INOVACE_009 – 1. sada, Př Přírodopis
Autor výukového materiálu:
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm.
Násobilka 3 VY_32_INOVACE_086, 5. sada, M ANOTACE
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Vliv makroskopické stavby dřeva na hustotu dřeva.
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Zlomky Matematika VY_32_INOVACE_100 – 5.sada, M Anotace
Léčivé rostliny VY_32_INOVACE_332, 17. sada, SP Svět práce, 6. ročník
Tundry a polární oblasti
Stavba dřeva Svět práce, 7. ročník VY_32_INOVACE_335, 17. sada, SP
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Tajga, smíšené a listnaté lesy
Ochrana dřeva – impregnace
Co jste na předchozích obrázcích viděli? KRAJINU LES STROMY.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s významem, strukturou, využitím a druhy lesa Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – rozpoznání.
ANOTACE PREZENTACE SEZNAMUJE S SESTROJENÍM GRAFU KVADRATICKÉ FUNKCE Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žák sestrojí graf kvadratické funkce dle.
Technické kreslení Svět práce, 7. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XVI _ ČJS, DUM 6
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Rostliny nahosemenné Přírodopis VY_32_INOVACE_213, 11. sada, Př
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s trávící soustavou, její funkcí a základním.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:
Půda Svět práce, 6. ročník VY_32_INOVACE_322, 17. sada, SP ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s s jednotlivými geologickými.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Druhy čar VY_32_INOVACE_382, 20.sada, M2 Matematika ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
VY_32_INOVACE_ sada, Přírodověda
Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s postupem řešení slovních úloh o pohybu.
Krytosemenné rostliny
Křížovka – les Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Stanovení hustoty a velikostní struktury populace stromů v lužním lese
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s charakteristikou, vzhledem a využitím lípy srdčité. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupyŽák se seznámí s lípou.
 Les lze vymezit jako životní společenství rostlinných a živočišných organismů, které žijí v určitých podmínkách lesního prostředí, s nímž tvoří určitý.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Lesy a jejich význam Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_17_LESY A JEJICH VÝZNAM_HULEJOVÁ Člověk.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pila „KATR“. Řez kmenem stromu Dřívější pily – skanzen Veselý kopec.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_PRVOUKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Ekosystém les Stromy Přírodověda 4. ročník
vlastnosti a využití dřeva
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Přírodní společenstva v České republice
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Společenstva lesů - stromy
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Biota ČR - Prezentace s výkladem
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Prvouka pro 2. tř. Stromy v lese III/2 18.
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
Ing. Tauber René , Výzkum a poradenství v lesnictví
VY_52_INOVACE_02_ Ekosystém park - rostliny
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_03_Les_stromy
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s pěstováním lesů, produkčními dřevinami, obnovou porostů, výchovou porostů, rozdělením a postupem těžby, sušením dřeva. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy Žáci získají základní přehled o pěstování a údržbě lesů. Pro koho je materiál určen pro žáky 7. ročníku ZŠ Autor Mgr. Bc. Martina Špačková Datum vzniku Vzdělávací oblastČlověk a svět práce Pěstování lesů, těžba dřeva. Svět práce, 7. ročník VY_32_INOVACE_334, 17. sada, SP

Pěstování lesů Cílevědomá činnost člověka, zaměřená na obnovu a výchovu hospodářského lesa, který dává nejvyšší možné množství jakostního dřeva. Současně zachovává i zlepšuje úrodnost půdy, má příznivý vliv vodoochranný, klimatický a zdravotní. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Produkční dřeviny - smrk - jasan - borovice - jilm - jedle - habr - modřín - lípa - buk - topol - dub - javor Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Obnova porostů Přirozená obnova porostů – opadávání semen pod mateřský strom nebo náletem semen na okolní volnou plochu Umělá obnova porostů – uskutečňována člověkem s cílem v co nejkratší době znovu zalesnit plochu po těžbě dřeva – výrazně převládá nad umělou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Výchova porostů - veškerá péče, věnovaná porostům, od založení až do mýtní zralosti. Ve výchově porostů se vedle přírodního výběru uplatňuje i výběr umělý: zdravotní výběr – odstraňování poškozených, nemocných, odumírajících stromů výběr druhový – odstraňování biologicky a ekonomicky méněcenných stromů výběr jakostní – podpora růstu kvalitních jedinců Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Rozdělení těžby: Úmyslná – řádná – těžba v porostech nad 80 roků mimořádná – těžba na zvláštní povolení Nahodilá – odstraňování polomů, vývratů, souší aj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Postup těžby Vyznačování těžby – provádí lesník, vyznačuje jednotlivé stromy Kácení stromů – provádí dřevorubec, používá řetězovou pilu Odvětvování – ořezávání větví a vrcholu stromu Měření vytěžené hmoty – délka surového kmene a střední průměr bez kůry Odvoz dřeva – pomocí odvozních souprav Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Sušení dřeva Přirozené sušení – poskládané podle určitých pravidel, schne vlivem proudění okolního vzduchu. Doba sušení je závislá na dřevině, tloušťce řeziva, vlhkosti, teplotě, rychlosti proudícího vzduchu (měsíce až léta). Umělé sušení řeziva – v teplovzdušných komorových sušárnách, doba sušení trvá od cca 21 hodin do 39 hodin. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Špačková Martina

Otázky Proč se lesy pěstují a jaký mají význam? Vyjmenuj alespoň 5 produkčních dřevin. Jaká může být obnova porostů? Co znamená výchova porostů? Jak se postupuje při těžbě dřeva? Jak se suší dřevo? Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie

Škára, Ivan. Materiály a technologie – dřevo. Brno: Pdf MU 1996 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie Použité zdroje: