AUTOEVALUACE Proč hodnotit? - ukládá nám to platná legislativa - ta ovšem jakoby zapomněla na časovou posloupnost zavádění RVP do českých škol - nejdřív.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Evaluace v mateřské škole
Přijímací řízení na střední školy
Přijímací řízení.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 
Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
Vlastní hodnocení školy
Song Presentations. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Autoevaluace z pohledu České školní inspekce
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Hodnocení škol a školských zařízení
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Proč je důležité studovat Principy
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.

Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Metodická podpora úprav RVP ZV
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
PYRAMIDA Práce a energie
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Soutěž pro dvě družstva
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Legislativa a ICT STRUČNÝ PŘEHLED PRÁVNÍCH PŘEDPISŮ neboli právní východiska pro ICTK.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Pedagogičtí pracovníci - VŠ
Úvaha o testování Jiří Bakončík.
První zkušenosti s evaluací
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

AUTOEVALUACE Proč hodnotit? - ukládá nám to platná legislativa - ta ovšem jakoby zapomněla na časovou posloupnost zavádění RVP do českých škol - nejdřív má být RVP, pak autoevaluace – jako východisko pro tvorbu ŠVP - proto my jsme trochu pozadu - zákon 561/ školský zákon - vyhláška MŠMT č.15/ protože je to zdravé - protože je to podstatné východisko pro tvorbu ŠVP - jen je třeba hodnotit poctivě a snést i zjištění, která třeba nejsou příjemná

AUTOEVALUACE Co hodnotit? - žádná legislativa neukládá - můžeme si svobodně zvolit, co budeme hodnotit - je mnoho námětů, nejlepší asi zatím vydala ČŠI - nedoporučuje se hodnotit všechno - lepší bude zvolit si pár oblastí a ty pak zhodnotit Jak hodnotit? - forma není stanovena - ani obsah není závazně určen - je pouze stanoveno, že škola vytvoří autoevaluační zprávu nejméně jednou za dva roky - první autoevaluaci je podle legislativy nutno projednat pedagogickou radou nejpozději v říjnu první zprávu je nutno vydat do října 2007 (lépe ale do června 2007) - čili – my máme skluz - kvůli časovému postupu zavádění RVP a úzké souvislosti autoevaluace s RVP to ale zjevně nevadí, protože si alespoň nezvykáme dělat věci povrchně, nýbrž se jim nejdříve snažíme přijít na kloub a pak je teprv dělat

AUTOEVALUACE Naše hodnocení... - navrhuji - vyzkoušet sebehodnocení formou skupinové práce - workshop a brainstorming - ohodnotíme následující výroky podle stupnice: nesouhlasím souhlasím - hodnocení bude anonymní, napíše se na nepodepsaný „hlasovací“ lístek - během práce na další otázce se zapíší výsledky předchozí otázky do počítače - počítač okamžitě body zhodnotí a vykreslí graf - po skončení pak určíme výstupy, které nám přehledná tabulka a grafy dovolí

AUTOEVALUACE otázka č. 1 Naše škola dobře splňuje své poslání dané svou zřizovací listinou – zajišťuje vzdělání v uměleckých oborech.

AUTOEVALUACE otázka č. 2 Atmosféra školy je na dobré úrovni.

AUTOEVALUACE otázka č.3 Image školy na veřejnosti je na dostatečné úrovni.

AUTOEVALUACE otázka č.4 Naši učitelé jsou dostatečně kvalifikováni pro pedagogickou činnost.

AUTOEVALUACE otázka č. 5 Náš pedagogický sbor je stabilní.

AUTOEVALUACE otázka č.6 Naši učitelé jsou tvořiví.

AUTOEVALUACE otázka č. 7 Mezi našimi učiteli je dostatečně vyvíjena snaha po dalším sebevzdělávání (zvyšování kvalifikace, ale i doplňování a rozšiřování si svých dovedností a vědomostí).

AUTOEVALUACE otázka č. 8 Učitel naší školy dokáže ukázat žákovi, že sám umí to, co po žákovi chce.

AUTOEVALUACE otázka č. 9 Učitel naší školy vede žáka, aby sám hodnotil svůj výkon.

AUTOEVALUACE otázka č. 10 Učitel naší školy motivuje děti, aby do ZUŠ chodily rády a aby měly rády učitele.

AUTOEVALUACE otázka č. 11 Učitel naší školy respektuje individuální zvláštnosti vývoje svých žáků.

AUTOEVALUACE otázka č. 12 Učitel naší školy dodržuje pravidla, která sám stanovil (je důsledný, dochvilný, spravedlivý...).

AUTOEVALUACE otázka č. 13 Učitelé naší školy naší školy dokáží mezi sebou komunikovat o odborných i jiných problémech.

AUTOEVALUACE otázka č. 14 Učitelé naší školy naší školy mezi sebou spolupracují při vytváření image školy na veřejnosti, případně jej sami aktivně vytvářejí.

AUTOEVALUACE otázka č. 15 Učitelé naší školy dokáže respektovat výsledky práce svých kolegů.

AUTOEVALUACE otázka č. 16 Žák naší školy vystupuje kultivovaně (v každodenní komunikaci).

AUTOEVALUACE otázka č. 17 Žák naší školy projevuje snahu po sebevzdělávání.

AUTOEVALUACE otázka č. 18 Žák naší školy si dokáže vytvořit názor na umění a dokáže tento postoj vyjádřit.

AUTOEVALUACE otázka č. 19 Žák naší školy se věnuje umění i po skončení docházky do ZUŠ (profesionálně, „amatérsky“, či pasivně). - amatérsky neznamená špatně!

AUTOEVALUACE otázka č. 20 Naše škola poskytuje v dostatečné míře standardní motivační výstupy (koncerty, výstavy a vystoupení pro rodiče...).

AUTOEVALUACE otázka č. 21 Naše škola poskytuje v dostatečné míře nadstandardní motivační výstupy (soutěže, komorní hra, souborová hra, workshopy, plenéry, videa, výrobu CD, DVD...).

AUTOEVALUACE otázka č. 22 Výuka v naší škole je materiálně zajištěna na dostatečné úrovni.

AUTOEVALUACE otázka č. 23 Pokud není materiální vybavení školy zajištěno dostatečně – je vyvíjena viditelná snaha po materiálním zajištění výuky (vezměte, prosím, v úvahu i finanční možnosti školy).

AUTOEVALUACE otázka č. 24 Škola dostatečně spolupracuje s rodiči a ostatní veřejností.

AUTOEVALUACE otázka č. 25 Škola je vedena dobře.

AUTOEVALUACE otázka č. 26 Škola je vedena průhledně.

AUTOEVALUACE otázka č. 27 Je poskytován dostatečný servis informací ze strany vedení školy k učitelům (informace o školení, o změnách v legislativě, o vnitřních předpisech...).

AUTOEVALUACE otázka č. 28 Kontrolní činnost ve škole je vedena dostatečně.

AUTOEVALUACE K čemu to celé bylo...? - kritéria pro hodnocení při hospitacích - srovnání s výsledky dalších autoevaluačních workshopů - aktuální výsledky - doplnění otázek o další nápady