Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel Zlín,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Zápisy právních vztahů k nemovitostem
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů Krajský úřad Zlínského kraje odbor.
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Změny právních předpisů s účinností od
SVNIT Přednáška M. Horáková
Matrika Věra Graplová, DiS.
Porada krajských úřadů, magistrátů měst Brna, Ostravy a Plzně a Magistrátu hl. m. Prahy Praha, 11. června 2012.
Rodná čísla Novelizace zákonů Datové schránky
Občanské průkazy k Porada konaná dne
Zprostředkování kontaktu I N F O R M A C E O POSTUPU PŘI VYŘIZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ O ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU (na základě § 8b zákona č. 133/2000 Sb.)
Ing. Jaroslav Holý Služba sledování změn.
Porada krajských úřadů, magistrátů měst Brna, Ostravy a Plzně a Magistrátu hl. m. Prahy Praha, 11. června 2012.
ZÁKLADNÍ REGISTRY A JEJICH PRAKTICKÉ VYUŽITÍ
Nabytí státního občanství Pozbytí státního občanství Krajské úřady Adresa místa trvalého pobytu Adresa pro doručování písemností Ohlašovny Rozvod; neplatnost;
Evidence obyvatel.
Dopady spuštění základních registrů na subjekty územní samosprávy
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Žádost rozhodnutí odvolání
Matrika Bc. Jan Podloučka.
SVNIT Přednáška M. Horáková
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
Základní registry ve veřejné správě
Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel (činnost ohlašovny) zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
JUDr. Jana Jurníková, Ph.D.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Bc. Jan Podloučka.  Základní registry  Zapisovatelé do ISEO   Práce s CzechPOINTem ◦ Ohlašovna – trvalý pobyt ◦ Ohlašovna – doručovací.
Žádost Adam Blajer,1.ročník VSRR. - žádost je nejčastěji používaná písemnost. - žádost musí mít náležitosti podání podle § 37 odst. 2 zák. č. 500/2004.
Správa místních poplatků
ZÁKLADNÍ REGISTR OBYVATEL ODBOR SPRÁVNÍCH ČINNOSTÍ, PROSINEC 2008
Vnitřní správa M. Horáková 1..
Evidence obyvatel podle z.č. 133/2000 Sb., v plat. znění.
OBLAST VYDÁVÁNÍ POVOLENÍ. Povolování obchodu s vojenským materiálem upravuje § 6 až 13 zákona č. 38/1994 Sb. § 6 - vydává se právnické osobě se sídlem.
Matriky M. Horáková.
Cestovní pasy vydávané zastupitelskými úřady Ukrajiny od
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Základní registr obyvatel - ROB. Evidované subjekty státní občané ČR cizinci, kterým bylo vydáno povolení k trvalému pobytu na území ČR nebo povolení.
1 SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR Ing. Rychtářová Miluše vedoucí Správního odboru Nový Bor 5. ledna 2016.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Evidence obyvatel a trvalý pobyt Zpracoval: KrÚ JMK duben 2011.
Hlášení změny místa trvalého pobytu a vedení správního řízení na úseku ohlašovny Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský úřad.
1 Informace o postupu ohlašoven při zápisu údajů do ISEO.
Základní registry Karel Žák Základní registry - praxe Přístup přes datovou schránku Určeno především.
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce:
Určeno pro:  žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor:
Veřejnoprávní smlouvy
Zprostředkování kontaktu
Název školy: Základní škola Městec Králové
SPRÁVNÍ ODBOR MĚSTSKÉHO ÚŘADU NOVÝ BOR
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Matriky M. Horáková.
Tel , Problematika zaměstnávání zahraničních pracovníků z pohledu inspektorátu práce Mgr. Dagmar Lahresová.
Zprostředkování kontaktu
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Novinky v předškolním vzdělávání
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Transkript prezentace:

Výkon státní správy na úseku evidence obyvatel Zlín, 31.5.2013 Andrea Polehlová Odbor právní a Krajský živnostenský úřad

1. Zápis údaje o místu trvalého pobytu 2. Adresa pro doručování 3 1. Zápis údaje o místu trvalého pobytu 2. Adresa pro doručování 3. Poskytování údajů z ISEO 4. Zrušení údaje o místu trvalého pobytu 5. Zákaz pobytu

1. Zápis údaje o místu trvalého pobytu Informační systém evidence obyvatel (ISEO) obsahuje údaje o: státních občanech ČR osobách, které pozbyly státní občanství ČR cizincích, kteří jsou matkou, otcem, manželem, registrovaným partnerem, dítětem občana) Ohlašovna údaje o místu trvalého pobytu do ISEO zapisuje prostřednictvím aplikace CzechPOINT@office. Editace údajů – bezodkladně, nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o vzniku nebo změně skutečnosti související se zapsaným údajem dozví.

1.1 Změna místa trvalého pobytu Zapisuje ohlašovna podle nového místa trvalého pobytu. Místo trvalého pobytu = objekt, který je označen číslem popisným nebo evidenčním, popř. orientačním a který je určen pro bydlení, ubytování nebo individuální rekreaci. Podmínky pro přihlášení: vyplnění přihlašovacího lístku občanem předložení občanského průkazu/cestovního pasu doložení vlastnictví objektu nebo oprávněnosti jeho užívání anebo úředně ověřeného souhlasu oprávněné osoby zaplacení správního poplatku

Postup: kontrola správnosti údajů v přihlašovacím lístku podle předložených dokladů; je-li všechno v pořádku, pak vybrání správního poplatku ve výši 50 Kč /položka 2 písm. d) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích/. oddělení vyznačené části OP (část A) vydání potvrzení o změní místa trvalého pobytu editace údajů v ISEO

zaslání kopie potvrzení ORP, který vydal OP na předcházející adrese oznámení změny v počtu přihlášených osob vlastníku objektu (do 15 dnů od zaevidování změny; v rozsahu jméno, příjmení, datum narození)

Zjištění nedostatků v předkládaných dokladech nebo rozporů uváděných údajů s údaji v základním registru obyvatel nebo ISEO: výzva k odstranění nedostatků (stanovení lhůty, minimálně 15 dnů) nedostatky/rozpory jsou odstraněny – změna trvalého pobytu při neodstranění nedostatků/rozporů – vydání rozhodnutí o nezaevidování změny trvalého pobytu

1.2 Ukončení pobytu v cizině Pokud se občan nemá kam přihlásit, ohlašovna zapíše jako adresu místa trvalého pobytu sídlo ohlašovny podle posledního místa trvalého pobytu v ČR sídlo ohlašovny podle posledního hlášeného pobytu podle zvláštních právních předpisů sídlo ohlašovny podle místa narození, u narozených v cizině adresa zvláštní matriky

1.3 Zrušení místa trvalého pobytu Zapisuje ohlašovna podle místa zrušeného trvalého pobytu, a to na základě pravomocného rozhodnutí správního orgánu o zrušení údaje o místu trvalého pobytu dle § 12 zákona o evidenci obyvatel. Nové místo trvalého pobytu = sídlo ohlašovny Počátek změny nového místa trvalého pobytu = datum nabytí právní moci rozhodnutí Při editaci využít funkcionalitu „zrušení“ – automaticky dojde ke zneplatnění občanského průkazu

2. Adresa pro doručování Ohlášení doručovací adresy (včetně změn a zrušení) – ohlašovna podle místa trvalého pobytu občana, na základě jeho žádosti. Žádost listinná podoba – úředně ověřený podpis nebo podepsání před pracovníkem ohlašovny datová zpráva – podepsána uznávaným elektronickým podpisem nebo dodaná prostřednictvím datové schránky Platnost doručovací adresy: den podání žádosti den uvedený v žádosti (pozdější datum)

3. Poskytování údajů z ISEO Žádost obyvatele staršího 15 let v listinné podobě opatřená úředně ověřeným podpisem nebo podepsaná před pracovníkem ohlašovny osobně podaná Obyvatel mladší 15 let, občan zbavený/omezený způsobilosti k právním úkonům – žádost podává zákonný zástupce nebo opatrovník. Žadatel musí prokázat svou totožnost a jeho identifikační údaje se zapisují na žádost o poskytnutí údajů.

Žádost musí obsahovat údaje o obyvateli, o kterém mají být údaje poskytnuty, v rozsahu nezbytném pro jeho jednoznačnou identifikaci: jméno/jména, příjmení, rodné příjmení rodné číslo/datum narození číslo elektronicky čitelného identifikačního dokladu/číslo jiného dokladu vydaného podle zvláštního právního předpisu adresa místa pobytu

Žadateli se poskytují údaje k jeho osobě a k osobě blízké, a to písemně, v rozsahu údajů vedených v ISEO. Neposkytuje se záznam o poskytnutí údajů, nelze-li ho zpřístupnit, a údaje o osvojeném dítěti (ty poskytuje pouze ministerstvo). Osoba blízká – otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner. O poskytnutí údajů se provede záznam v ISEO (datum a hodina výdeje, komu byly poskytnuty). Záznam o poskytnutí údajů – na žádost obyvatele, za období 2 let zpětně.

4. Zrušení údaje o místu trvalého pobytu z moci úřední /§ 12 odst. 1 písm. a) a b)/ na návrh vlastníka objektu nebo oprávněné osoby /§ 12 odst. 1 písm. c)/ Je vedeno správní řízení podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (SŘ). Výsledkem řízení je vydání usnesení (v případě zastavení řízení podle § 66 SŘ) nebo rozhodnutí.

5. Zákaz pobytu Zákaz pobytu – nová sankce za přestupek (od 15.1.2013). Údaj o zákazu pobytu, místu zákazu a době jeho trvání se zapisuje do ISEO. Správní orgán, který sankci uloží, je povinen o tom neprodleně vyrozumět obecní úřad obce, na jejímž území má pachatel trvalý pobyt. Žádost o udělení povolení ke krátkodobému pobytu na území obce, jíž se týká zákaz pobytu – rozhoduje obecní úřad podle místa trvalého pobytu nebo hlášeného pobytu pachatele. Rozhodnuto musí být bezodkladně, nejpozději do 5 pracovních dnů, a to udělením povolení nebo rozhodnutím o zamítnutí žádosti.

Další kontakty: Olga Štěrbová, tel. 577 043 564, olga Další kontakty: Olga Štěrbová, tel. 577 043 564, olga.sterbova@kr-zlinsky.cz Mgr. Renata Junáková, tel. 577 043 563, renata.junakova@kr-zlinsky.cz

Děkuji za pozornost. Andrea Polehlová Odbor právní a Krajský živnostenský úřad 577 043 562, andrea.polehlova@kr-zlinsky.cz