WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
NS-LEV 21 proti korupci JUDr. Mgr. Karel Horák http://
Boj proti korupci a lichvě
Vize 92. střediska Šípů. Chceme 92. středisko Šípů takové, pro které nic není problém. na které jsou jeho členové hrdí. které se nebojí zkusit něco nového.
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
Mechatronika v okresu Plzeň-sever (a nejen tam) Ing. Jiří Prantner, Klastr Mechatronika o.s., prezident Tel: Mail:
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
SADA č.22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.11
Česká republika – demokratický stát
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Moc zákonodárná VY_32_INOVACE_ 06 - Moc zákonodárná.
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Kontrola veřejné správy
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
SITUACE V ODPADECH Z POHLEDU SVAZU MĚST A OBCÍ ČR Bc. Marek Sýkora člen Komise životního prostředí Předsednictva Svazu měst a obcí České republiky XII.
Segmentace občanského chování občanů v ČR jako nástroj pro přesnější zacílení občanského vzdělávání.
Cena za podporu místní demokracie S o u t ě ž O LIDECH S LIDMI.
Alena Gajdůšková - senátorka Talent marketingových komunikací.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB. KOMUNITNÍ PLÁNOVÁNÍ metoda Komunitní plánování je metoda metoda – jak zpracovávat rozvojové materiály pro různé.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ministerstvo vnitra ČR Strategie vlády v boji proti korupci na období
Mikroekonomie I Veřejná volba Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
Implementácia Inspire v ČR Jiří Hradec. INSPIRE v ČR  Gestor transpozice: MŽP, pověřena CENIA  Spolupracuje:Ministerstvo informatiky (vnitra)  Vize.
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Fundraising. Funkce fundraisingu (FR) v organizaci Zdroje Jak na to… příklady.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
SWOT analýza David Kobza. Co analyzujeme S trenghts – silné stránky W eaknesses – slabé stránky O pportunities – příležitosti T hreats – hrozby  vnitřní.
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Petr Machala. Je přirozené hájit vždy své zájmy? Napište co nejvíce zájmů jednotlivých nátlakových skupin. podnikatelé důchodcifilmaři vědci lékaři učitelé.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Dovolte mi představit se…  Haken Roman, Ing.  ředitel Centra pro komunitní práci (CpKP) střední Morava/1996 – člen Rady vlády pro nestátní neziskové.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Příprava schůzky zájmového útvaru Seminární práce z předmětu Metodiky zájmových činností I.
Marketingové aktivity sdružení České dědictví UNESCO.
Právní řád ČR 7.ročník. Proč potřebujeme právo Lidé žijí ve společnosti a vstupují mezi sebou do vzájemných vztahů. Většinou se chováme podle toho, co.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
9. Stát, politický systém, demokracie 10. Nástroje veřejné politiky Prameny: Dvořáková, Vladimíra – Kunc, Jiří Demokracie a ústavnost. Praha: Karolinum.
Strategický plán města Vodňany Setkání představitelů partnerských měst na téma plánování rozvoje Vodňany
Je to horší než si myslíme? Adriana Krnáčová Několik poznámek k míře korupce v ČR.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Marketingový plán podniku
Piráti do Parlamentu Krajský plán pro rok 2017 Piráti na Vysočině
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Komunikace jako nástroj propagace dodržování zákonů
Strategie regionu, obce
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
rrgtoaerhgdghofhgahgarg
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Jakub Kovář, projekt Křehká šance II,
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

WATCHDOG Cesta pro aktivní občany LOKÁLNÍ Tomáš Kramár

WATCHDOG INSTITUCIONALIZACE NEDŮVĚRY POZITIVNÍ MOTIVACE DOBROVOLNOST LOKÁLNÍ WATCHDOG: PROFESIONÁLNÍ OBČAN: ODPOVĚDNÝ ČLEN KOMUNITY

HLÍDÁ, KONTROLUJE VYMÁHÁ, VYNUCUJE ETIKU PRÁVO CHYBA V ZÁKONĚ – PUBLIC ADVOCACY LOBBYING ŠPATNÝ VÝKLAD ZÁKONA – POSOUVÁNÍ HRANIC SELHÁNÍ STÁTU VE VYMÁHÁNÍ PRÁVA NE VŠE ŠPATNÉ JE A MÁ BÝT ZAKÁZANÉ, NĚCO SE PROSTĚ NEDĚLÁ JEDINEČNOST WATCHDOGOVÉ KONTROLY PROČ VEŘEJNÍ FUNKCIONÁŘI NEDODRŽUJÍ / PORUŠUJÍ NEZNALOST ŠLENDRIÁN KORUPCE WATCHDOG

PŘÍČINY DŮVODY MOTIVY POLICIE NEUMÍ VYŠETŘIT DŮSLEDKY JAKO DŮKAZ KAUZA = KDO + CO + KOMU + JAK PACHATEL NEZNÁMÝ? ŠKODU MĚSTU NEBOLI NÁM VŠEM PŘIBLIŽNĚ TAKTO… VYMÁHÁME ODPOVĚDNOST WATCHDOG

PŘÍČINY DŮVODY MOTIVY POLICIE NEUMÍ VYŠETŘIT MUSÍME HO ZMĚNIT KAMPAŇ = KDO + CO + KOMU + JAK MY NUTÍME ZMĚNU KDO ROZHODUJE NÁTLAKEM STRATEGICKY A DLOUHO JEDNÁ SE O CHYBU V SYSTÉMU? WATCHDOG

STRATEGIE  „ACT ON“ ANALÝZA MÍSTO „SWOT“  STRATEGICKÉ OTÁZKY  ZNALOST PROSTŘEDÍ  WATCHDOGOVÉ NÁSTROJE  KOMBINACE PŘÍSTUPŮ WATCHDOG

WATCHDOG S TRENGHTS W EAKNESSES O PPORTUNITIES T HREATS A DVANATGES C HALLENGES T HREATS O PPORTUNITIES N EXT STEP

WATCHDOG CO CHCEME? KDO JSME? CO JE ZA PROBLÉM? JAKÁ JE NAŠE VIZE ZMĚNY? NA CO SE BUDEME SOUSTŘEDIT? KDO MÁ MOC TO ZMĚNIT? CO JE VE HŘE? JAK SE ROZHODUJE O ZMĚNÁCH? KDO JSOU NAŠE CÍLOVÉ SKUPINY? CO JE REÁLNÉ? JAKÉ JSOU NAŠE KAPACITY? JAKÉ JE NAŠE VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ? ČEHO JE MOŽNÉ DOSÁHNOUT? JAK ZAČNEME? JAK BUDEME VYVÍJET VLIV NA CÍLOVÉ SKUPINY? JAK BUDEME CHRÁNIT ČLENY NAŠÍ SKUPINY? JAKÝ JE NÁŠ PLÁN PRÁCE? MÁME VŠE, CO POTŘEBUJEME? JAKÝ JE NÁŠ NÁHRADNÍ PLÁN?

WATCHDOG ANALÝZA PROSTŘEDÍ S KÝM A PROTI KOMU? KDO NÁM MŮŽE POMOCT? KDO MŮŽE NÁŠ ZÁMĚR OHROZIT?

WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST

WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST STRANICKÁ NESTRANICKÁ SFÉRA SAMOZŘEJMÁ NESAMOZŘEJMÁ SFÉRA

WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST SOUDY ÚOHS OMBUDSMAN STÁT.ZASTUP. POLICIE ČR KOMORY ČIŽP, HYGIENA ÚOOÚ VLÁDA MINISTERSTVA. KRAJE PARLAMENT POL. STRANY SENÁTOR NKÚ POSLANEC EUÚSTAVNÍ+EVR.

WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST ODBORNÍCI AKTIVISTÉ DONOŘI CELEBRITY FIRMY ŠKOLY UNIVERZITY MÍSTNÍ NNO JINÁ NNO WATCHDOGY

WATCHDOG MÉDIAOPOZICE VEDENÍ MĚSTA VEŘEJNOST ODBORNÍCI AKTIVISTÉ DONOŘI CELEBRITY FIRMY ŠKOLY UNIVERZITY MÍSTNÍ NNO JINÁ NNO WATCHDOGY KOALIČNÍ POTENCIÁL

WATCHDOG KOMBINACE NÁTLAKOVÝCH METOD POLITICKÁ CESTA MEDIÁLNÍ CESTA PRÁVNÍ CESTA FYZICKÁ CESTA SPOLEČNÁ CESTA

WATCHDOG PRÁCE S INFORMACEMI ZDROJE, REŠERŠE, VÝZKUM INTERPRETACE A TVORBA INFORMACÍ KAŽDÉ PUBLIKUM POTŘEBUJE JINÉ SDĚLENÍ A JINÝ KANÁL Jaké informace potřebujeme? Kde jsou informace k dispozici? Kolik času a peněz potřebujeme k jejich sehnání? Co s nimi chceme dělat? Analýzy, srovnání, grafy, trendy… Příběhy, lidé, výpovědi… Zdůrazňování, zamlčování, ověřování… Říkáme, co chceme říct. Petice, otevřený dopis, osobní schůzka, nezvaná návštěva, demonstrace, letáky, inzerce, výstava atd. apod. + MÉDIA: CO V NICH NENÍ, TO NEEXISTUJE!