Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr"— Transkript prezentace:

1 Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr. Lenka Honusová Russová Ostrava

2  Obsah příspěvku: Role OSPOD jako koordinátora případu dítěte, kterému je poskytována sociálně-právní ochrana (ukotveno v zákoně) Subjekty spolupráce v systému NRP Cíl spolupráce – nejlepší zájem dítěte Kompetence jednotlivých subjektů Motivace ke spolupráci

3 Role orgánu SPOD v systému spolupráce
Role koordinační = role řídící X role organizační (role moci, zodpovědnosti, informačního kanálu) orgán SPOD zodpovídá za průběh poskytování SPO vytváří ve spolupráci s ostatními subjekty IPOD vyhodnocuje situaci dítěte navštěvuje dítě v rodinném prostředí, škole, ústavu……….. zastupuje dítě v soudním jednání - nutná znalost případu, dostatek informací od ostatních subjektů!

4 Subjekty spolupráce: Soudy – rozhodují o osudu dítěte, jsou nezávislé (rozdílné postupy jednotl. soudů, soudců) - partnerský přístup pomáhá! Doprovázející organizace (DO)– klíčová spolupráce s OSPOD u dětí v NRP Pěstoun, osvojitel, pěstoun na přechodnou dobu (P) Biologický rodič/rodina (BR) Školská zařízení (školy, ústavní zařízení) Lékaři Policie (PČR) Nestátní neziskové organizace (NNO) Dobrovolnické organizace (Dobr) A další…………………

5 SPOD Soud DO Školy NNO Dobr. Lékař PČR BR P Subjekty spolupráce

6 CO pomáhá při vzájemné spolupráci ???
Vymezení kompetencí jednotlivých subjektů, znalost těchto kompetencí (v Ostravě velmi pozitivní vliv kampaně Dejme dětem rodinu – v rámci této kampaně pracovní setkání s doprovázející organizacemi) - nezasahování do kompetencí dalšího subjektu - jasné rozdělení úkolů v rámci IPOD - participace orgánu SPOD na jednotlivých cílech (např. dohoda o kontaktech) Vzájemný respekt, partnerský přístup Ochota naslouchat Osobní setkání (společná jednání, případové konference) Vzájemná výměna informací Motivace ke spolupráci - různá u jednotlivých subjektů – OSPOD (zájem vyřešit případ, nejlepší zájem dítěte, zohledňuje práva dítěte, rodičů, pěstounů), DO (podpora a pomoc pěstounovi, ale také obava o ztrátu případu, existenční hrozba), pěstoun (chránit dítě, nepřijít o dítě, rodič (snaha získat dítě zpět, často negativní nastavení vůči systému, jeho aktérům) Příklad dobré praxe spolupráce – OSPOD, DO, pěstoun, rodič (podrobněji ve workshopu)

7 CO nepomáhá?? Neochota spolupracovat Neznalost, nekompetentnost Nadřazený přístup Nejednotný přístup (klient vycítí!!! Riziko koalic!) Potřeba mít na paměti: Každý případ je individuální, neopakovatelný, jedinečný – podoba spolupráce se mění při každém konkrétním případu - V průběhu přehodnocovat nastavené cíle, být připraven přijímat změny

8 Spolupráce znamená společné úsilí zaměřené na dosažení prospěchu všech, kteří se na něm podílejí.
- v SPOD ctím nadřazenost prospěchu dítěte, jeho nejlepšího zájmu Spolupráce může vypadat takto:

9 Ale také takto: Vždy je to o lidech!!!

10 Děkuji za pozornost. Mgr. Lenka Honusová Russová
Mgr. Lenka Honusová Russová Sociální pracovnice OSPOD, Magistrát města Ostravy Agenda PP, PPPD, osvojení, tajemník komise SPOD


Stáhnout ppt "Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr"

Podobné prezentace


Reklamy Google