Romská ženská skupina MANUSHE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Informační gramotnost na středních školách
Sociologické problémy soudobé společnosti SEMINÁŘ POŽADAVKY K ZÁPOČTU
Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
ECVET v Programu celoživotního učení
Základní lidská práva.
Děti se učí kvůli budoucnosti, ne kvůli známkám! Analýza dotazníkového šetření projektu Pohoda.
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Lokální ekonomika základ rozvoje. Kdo vyřeší náš problém Udělám to sám Dejte mi lidi, já to udělám Ať si to udělají sami.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
1 Opatření 1.1 JPD3 Rozšíření a zvýšení adresnosti aktivní politiky zaměstnanosti Úřad práce hl.m. Prahy 19.října 2004.
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Velké infrastruktury pro výzkum, vývoj a inovace
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF ÚVOD DO PROBLEMATIKY Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
základního vzdělávání s ohledem na rovný přístup ke vzdělávání
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
Multikulturní vzdělávání v rámci NNO
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Ostrava, květen 2012 Oddělení politiky sociálního začleňování (901)
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Integrace romské komunity v Moravskoslezském.
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Seminář EU a my „50+“ Zlínský kraj Zlín,
Strategie vývoje České ženské lobby (ČŽL) Selma Muhič Dizdarevič Katedra studií občanské společnosti Fakulta humanitních studií UK pro Fórum 50%
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR Děti vězněných rodičů „Barevný svět dětí“ Program je finančně podpořen ze sbírkového projektu Pomozte dětem a Nadací O2.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
KONTAKT BOHUMÍN – metodika komunitního centra a soc
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
ECPCP- European Confederation of Primary Care Paediatricians Organizace, která vznikla zánikem organizace SEPA- Societé européenne de pédiatrie ambulatiore.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Národní tematická síť F NTS F – národní tematická sít F Ing. Václav Götz 19.listopadu 2007.
Mgr. František Bublan Formy a perspektivy dobrovolnické služby z pohledu neziskové organizace.
Česká asociace adiktologů
„Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje.
Firemní školky – praktický návod JAK NA TO
Představuje pilotní projekt s názvem POLIS. ... je sociálně preventivní pilotní projekt... zkušební doba 18 měsíců... spolufinancován Evropským sociálním.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Co je program Mládež v akci?. Komunitární program Evropské unie na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Evropská směrnice INSPIRE Ing. Pavla Tryhubová Katedra mapování a kartografie ČVUT v Praze, Fakulta stavební.
7.ročník programu Co je nového ve III.fázi Make a Connection v ČR & výběrové řízení 2008.
SOCIÁLNÍ DOPADY FINANČNÍ NEGRAMOTNOSTI U HANDICAPOVANÝCH OBČANŮ Mgr. Olga Rosenbergerová předsedkyně Asociace TRIGON místopředsedkyně pro projekty a fondy.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Sociální patologie SCPT SCPA
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
The Calimera Project is funded under the European Commission, IST Programme The Calimera Project is funded under the European Commission,
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Inkluze a integrace v ČR v kontextu nerovností v celém vzdělávacím systému Jana Straková ÚVRV, PedF UK
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
VYBRANÉ PROBLEMATIKY DNEŠNÍHO ŠKOLSTVÍ
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Transkript prezentace:

Romská ženská skupina MANUSHE SLOVO 21, z.s. sekce Romská ženská skupina MANUSHE

Slovo 21, z. s. boj proti rasismu a xenofobii Založeno v roce 1999 v Praze. Cíle: boj proti rasismu a xenofobii pomoci chránit a respektovat lidská práva budování tolerance vůči minoritám, podpora vzdělávání a integrace menšin v ČR. Founders of Slovo 21 were Czechs, Roma and immigrants living in the country. Since 1999, the organization has realized a number of educational, cultural, media, public awareness and other projects, especially Roma projects and projects aiming at integration of immigrants. One of the most known projects that Slovo 21 has been realizing since 1999 is the Roma World Festival Khamoro.

Romská ženská skupina Manushe Založena na podzim roku 2000 jako sekce Slova 21, z. s. Zakladatelky: romské a neromské aktivistky Členství: dnes více než 190 žen a mužů z celé ČR Členskou organizací v české ženské Lobby a také v Evropské ženské Lobby To date, Manushe has over 170 members in 36 places within the Czech Republic. It is worth stressing out that Manushe also include male members as without support of fathers, brothers, husbands….Romani women can hardly strengten their position in a family, a community and a society.

Důvod založení skupiny Manushe vícenásobná diskriminace vůči romským ženám (jako ženy, jako Romky a uvnitř komunity) nedostatek jakýchkoli projektů / programů, které by přispívaly k posílení postavení romských žen Přitom romské ženy mohou být zprostředkovateli změny (vychovávají děti, starají se o domácnost, síťují rodinu navenek) The main reason for Manushe’s establishment was the fact that Romani women have been three-times discriminated against – – as women, as members of an ethnic minority towards which the majority of the society has a negative attitude, and as female members of the Roma community. Along with this, Romani women issues have been on the margin of the interest of the Roma non-governmental sector in the Czech Republic due to the traditional stereotype according to which a woman is seen only as a mother, a spouse, and a daughter and gender equality is very often understood as an attack on Roma traditional values and habits.

Hlavní cíle a motto Motto: „Edukace, sebevědomí, emancipace“ vzdělaná, nezávislá, emancipovaná a sebevědomá romská žena, schopná vyjádřit své potřeby a požadavky a bojovat za ně aktivní zapojení romských žen a dívek do společnosti (participace) Our work primarily contributes to the empowerment of Romani women in their community and in Czech society and all our activities are focused on full respect of women’s rights – from equal access to education and labor market, participation in public and political life - to fighting against discrimination, domestic violence, etc.).

Cílová skupina romské ženy romské rodiny celé romské komunity The main target group is Romani women regardless of their age and socio-economic status. But indirectly, target groups are also their families and their community. With the knowledge and self-confidence these women could have an important positive influence on their mothers, fathers, relatives and neighbors, in short the entire community.

V roce 2014 cena Roma spirit

Politický výcvik pro romské ženy ženy získaly dovednosti pro účast v aktivní politice a participaci ve společnosti první kolo v roce 2006 (společně s Athinganoi), druhé kolo v letech 2010/2011 (s Forem 50%) – celkem 18 žen, z toho 75% aktivních politicky nebo občansky k projektu byl natočen dokumentární film „ŽENYvPOLI„ v prosinci 2014 byl ukončen třetí ročník, absolvovalo 10 romských vysokoškolaček Aim: support of activism and active participation in the society The project started in 2006, the second round was implemented in 2010/2011, and we plan the third round in 2013. Short term impact: more Romani women, who obtain skills for participation in politics,. Long term impact: more Romani women in Czech politics. Outcomes: 18 Romani women completed political training, a documentary film “Women (Re)present” was produced.

Výsledek činnosti – příklad 1: projekt Mami, tati já chci do školy Projekt vznikl na popud členů Manushe, kteří předškol. Vzdělávání dětí identifikovali jako problém již v roce 2011 ti se nyní podílejí na jeho realizaci v regionech – připravují workshopy pro rodiče předškolních dětí smyslem je motivovat romské rodiče pečovat o vzdělávání svých dětí (předškolní příprava, neumísťovat do praktických škol, bránit právo dítěte na kvalitní vzdělávání) mnozí rodiče neznají rozdíl mezi školou běžného proudu a školou praktickou nebo speciální, jiní zas potřebují „postrčit“ a cítit, že je někdo v jejich snaze podporuje Krátký dokument k projektu: https://www.youtube.com/watch?v=jDX0_xyQYM8 series of workshops for Romani parents and children in the regions. The aim is to motivate Roma parents not to send their children to special/practical schools and to care about the quality of children´ education. Along with discussion with parents and children, this video is produced aiming to motivate children as well.

Vznikl song a hudební klip NEBUĎ DILINO Vznikl song a hudební klip NEBUĎ DILINO! – také na YouTube (přes 147 tis.shlédnutí)

Výsledek činnosti – příklad 2: realizace Výzkumu o postavení romských žen V roce 2014 ve spolupráci s Fakultou humanitních studií UK Dotazníkové šetření mezi 600 Romkami z celé ČR + fokusní diskusní skupiny z 60 Romkami Členky Manushe se podílely na všech etapách projektu (formulování otázek dotazníku, provedení dotazníkového šetření, vedení fokusních skupin) Výzkumná zpráva je ke stažení na webu Slova 21 series of workshops for Romani parents and children in the regions. The aim is to motivate Roma parents not to send their children to special/practical schools and to care about the quality of children´ education. Along with discussion with parents and children, this video is produced aiming to motivate children as well.

Výběr projektů, činností Posilování sebevědomí, sebepoznávání – projekt Ženy to umí (2000) a Zbořme zdi (od roku 2002) Národní konference 100 romských žen (2006) Manušňija – program na podporu zaměstnávání rom.žen (2009-2011) Mamografická kampaň mezi Romkami Women Can Do It, Let’s Break Down Walls Keci: Since 2001 The aim of the projects is to inform Romani women about human and women’s rights, to help them to increase self-confidence and self-respect and to motivate, especially young ones, to continue studying at secondary schools and universities.  

Letní školy

Děkuji za pozornost! Slovo 21, z. s. – Romská ženská skupina a Manushe Adresa: Štěpánská 1, 120 00 Praha 2, CZ Telefon: +420 222511434 E-mail: manushe@centrum.cz Web: www.slovo21.cz Facebook: Manushe