N á vrh JIM: Zpr á va z tematických pracovn í ch skupin Vl á da Česk é republiky a Světov á banka 27. ú nora 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopad daňových reforem na vztah zaměstnavatel – zaměstnanec.
Advertisements

Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Určeno pro: žáky 2.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Ekonomika Téma: Centrální banka Jméno.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Rozpočtové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Ing. Jan Bartoš Listopad 2010 Hodnocení smluv o poskytování služeb Liberecké informatické fórum.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Due diligence Lucie Hladká Postup při právní prověrce  Organizace času a (ostatní) práce  Revize dostupných relevantních přípravných dokumentů.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Plán činnosti ministerstva zdravotnictví Praha,
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Virtuální kolega Attavena, o.p.s. Prezentace projektu a návrh implementace jeho nabídky: do systému vzdělávání.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Standardy funkčního programu prevence a kontroly infekcí
Mise BLOM Návrhy efektivního prosazování v záležitostech nad provinčního zájmu Soudržnost a spolupráce v prosazování Prosazovatelná nařízení Společné stanovování.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Procesní management v oddělení logistiky
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Integrace VISION a VIS Mail do NS-VIS – VIS Mail fáze II projekt spolufinancovaný z ročního programu Fond pro vnější hranice (FVH)
Název vzdělávacího materiálu
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Téma 11: Finanční plánování
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Název projektu: Moderní škola
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Katedra finančního práva a národního hospodářství
Důvodová zpráva a RIA 1. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Děti jsou naše budoucnost
Blanka Valdecká, TOO ČMKOS, Seminář pro SIBP
Školní poradenské pracoviště
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Kódování studijních programů
RIA a důvodová zpráva 31. října 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Fond pro bilaterální vztahy První otevřená výzva
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Zákon o statusu veřejné prospěšnosti.
Transkript prezentace:

N á vrh JIM: Zpr á va z tematických pracovn í ch skupin Vl á da Česk é republiky a Světov á banka 27. ú nora 2009

Ú vod

Kontext pro projekt JIM:Kontext pro projekt JIM: –Tlak na výnosy (výběr daní) v prostředí globální finanční krize Klíčové důvody pro vytvoření JIMu:Klíčové důvody pro vytvoření JIMu: –zvýšit efektivitu a účinnost –snížení nákladů na compliance Sled:Sled: –V úvodní fázi je třeba rozvinou organizační strukturu a obchodní procesy –Strategie HR, harmonizace legislativy, bude následovat IT

TWG 1: Zefektivněn í obchodn í ch procesů Hlavn í ot á zky Způsoby pro dosažen í efektivity a ú činnosti:Způsoby pro dosažen í efektivity a ú činnosti: –modernizace, harmonizace a centralizace procesů –použ í v á n í zvl áš tn í ch prostředků pro ř í zen í compliance (poskytov á n í, audit a vym á h á n í ) –harmonizace legislativu spr á vy výběru dan í –nab í dnout efektivn í možnosti předkl á d á n í a ú hrady –vyžadovat v prvn í f á zi pouze takov é ú daje, kter é se maj í zpracov á vat N á vrh obchodn í ch procesů mus í být založen na těchto hlavn í ch c í l í ch a kl í čových konceptech modern í spr á vy dan íN á vrh obchodn í ch procesů mus í být založen na těchto hlavn í ch c í l í ch a kl í čových konceptech modern í spr á vy dan í

TWG 1: Zefektivněn í obchodn í ch procesů Doporučen í Vytvořit pro JIM model standardn í ch obchodn í ch procesů s n á sleduj í c í mi charakteristikami: -možnost aplikovat t é měř v š echny prvky dan í -může pokrýt vět š inu st á vaj í c í ch procesů -může se st á t z á kladem pro celkovou sadu detailn í ch obchodn í ch procesů, kter é je třeba navrhnout -může se st á t výchoz í m vstupem pro nový IT syst é m

TWG 2: Funkčn í organizace Hlavn í ot á zky Ú vodn í diagnostika byla dokončena pro n á sleduj í c í :Ú vodn í diagnostika byla dokončena pro n á sleduj í c í : -Segmentace klientsk é b á ze pro daně, cla, zdravotn í a soci á ln í poji š těn í -Region á ln í rozdělen í daňových poplatn í ků a přispěvatelů -St á vaj í c í rozvržen í st á vaj í c í ch prostředků -St á vaj í c í organizačn í struktura a pl á ny na změnu

TWG 2: Funkčn í organizace Doporučen í Vytvořit v prvn í f á zi velký daňový ú řadVytvořit v prvn í f á zi velký daňový ú řad Pos í lit segmentaci pl á tců daně u malých a středn í ch pl á tců daněPos í lit segmentaci pl á tců daně u malých a středn í ch pl á tců daně Ihned se rozhodnout o spojen í kl í čových funkc í výběru dan í u spr á vy cel a spr á vy dan íIhned se rozhodnout o spojen í kl í čových funkc í výběru dan í u spr á vy cel a spr á vy dan í Upravit pl á n kr á tkodobých kroků pro spojen í daňov é spr á vy a výběru soci á ln í ho poji š těn íUpravit pl á n kr á tkodobých kroků pro spojen í daňov é spr á vy a výběru soci á ln í ho poji š těn í

TWG 3: Ř í zen í lidských zdrojů Hlavn í ot á zky Pro zaměstn á v á n í nen í k dispozici ž á dn á společn á legislativa Ž á dný společný koncept HR funkc í Rozd í ly ve š kolen í, kompetenc í ch a mzdových tarifech Person á l VZP na z á kladě kompetenčn í ch profilů, ostatn í nejsou Převod person á lu pro výběr z zdravotn í poji š ťovny a spr á vy soci á ln í ho zabezpečen í bude vyžadovat pob í dky tak, aby je JIM upoutal Infrastruktura š kolen í existuje ve v š ech ú řadech, nicm é ně je třeba ji přeorientovat na JIM

TWG 3: Ř í zen í lidských zdrojů Doporučen í Identifikovat person á l přidělený k funkc í m výběru v provozovn á ch spr á vy soci á ln í ch zabezpečen í a zdravotn í ch poji š ťoven Identifikovat ot á zky týkaj í c í se rozd í lů v podm í nk á ch zaměstn á v á n í a tak umožnit integraci funkc í do JIMu Studijn í cesty členů TWG 3 do př í slu š ných zem í v roce 2009

TWG 4: Harmonizace pr á va Hlavn í ot á zky TWG4 z á vis í na vstupu od ostatn í ch TWGTWG4 z á vis í na vstupu od ostatn í ch TWG Nicm é ně pro mnoh é z á kony je vyžadov á na změna:Nicm é ně pro mnoh é z á kony je vyžadov á na změna: –Zejm é na soci á ln í poji š těn í a zdravotn í poji š těn í –Tak é spr á va dan í, daň z př í jmu a ostatn í z á kony Byl dokončen č á stečný seznam z á konů, kter é je třeba změnitByl dokončen č á stečný seznam z á konů, kter é je třeba změnit N á vrh legislativn í b á ze pro spr á vu dan í je třeba revidovat v kontextu JIMuN á vrh legislativn í b á ze pro spr á vu dan í je třeba revidovat v kontextu JIMu

TWG 4: Harmonizace pr á va Doporučen í Kr á tkodobě: Harmonizace z á kladu pro zdravotn í poji š těn í, soci á ln í poji š těn í a daně z př í jmů Připravit zpr á vu popisuj í c í pr á vn í r á mec pro JIM N á vrh z á kona stanovuj í c í kl í čov é odpovědnosti, strukturu kontroly, organizačn í strukturu a předložit každ é TWG Revize n á vrhu z á kona o registraci jednotlivců Přijet í n á vrhu z á kona o spr á vě dan í pro sladěn í s nastaveným pl á nem pro JIM TWG 4: sledovat ve š ker á n á vrhy legislativy vytvořen é čtyřmi ú řady a zajistit tak konsistenci s JIMem

TWG 6: Integrace soci á ln í ho zabezpečen í a zdravotn í ho poji š těn í Hlavn í ot á zky I Potřeba smluv o ú rovni služeb mezi JIMem a ČSSZ/zdravotn í mi poji š ťovnamiPotřeba smluv o ú rovni služeb mezi JIMem a ČSSZ/zdravotn í mi poji š ťovnami Divergentn í zhodnocen í soci á ln í ho zabezpečen í, zdravotn í ho poji š těn í a daně z př í jmuDivergentn í zhodnocen í soci á ln í ho zabezpečen í, zdravotn í ho poji š těn í a daně z př í jmu Různ é pen á le za zpožděn í při předložen í a pozdn í platbyRůzn é pen á le za zpožděn í při předložen í a pozdn í platby Pr á vn í dopady na sd í len í ú dajůPr á vn í dopady na sd í len í ú dajů Implikace mezin á rodn í ch a EU pr á vn í ch povinnost íImplikace mezin á rodn í ch a EU pr á vn í ch povinnost í Divergentn í požadavky na registrace ČSSZ a zdravotn í ch poji š ťovenDivergentn í požadavky na registrace ČSSZ a zdravotn í ch poji š ťoven Komplexn í role ČSSZ týkaj í c í se kontaktů zaměstnavatele pro př í spěvky v nemocnosti a pracovn í ú razKomplexn í role ČSSZ týkaj í c í se kontaktů zaměstnavatele pro př í spěvky v nemocnosti a pracovn í ú raz

TWG 6: Integrace soci á ln í ho zabezpečen í a zdravotn í ho poji š těn í Hlavn í ot á zky II Implikace pro obchodn í strategie zdravotn í ch poji š ťoven:Implikace pro obchodn í strategie zdravotn í ch poji š ťoven: –Výběr –Pen á le –Individualizace Kdo bude přij í mat st á tn í př í spěvky za zdravotn í poji š těn í pro občany, kteř í nejsou zaměstn á ni?Kdo bude přij í mat st á tn í př í spěvky za zdravotn í poji š těn í pro občany, kteř í nejsou zaměstn á ni? ČSSZ/zdravotn í poji š ťovny - nutn á značn á organizačn í a technick á restrukturalizace n á sledovně po implementaci JIMuČSSZ/zdravotn í poji š ťovny - nutn á značn á organizačn í a technick á restrukturalizace n á sledovně po implementaci JIMu Syst é m redistribuce zdravotn í ch př í spěvkůSyst é m redistribuce zdravotn í ch př í spěvků Je třeba se zaměřit na st á vaj í c í syst é m ú čtů soci á ln í ho zabezpečen í a zdravotn í ho poji š těn íJe třeba se zaměřit na st á vaj í c í syst é m ú čtů soci á ln í ho zabezpečen í a zdravotn í ho poji š těn í

TWG 6: Integrace soci á ln í ho zabezpečen í a zdravotn í ho poji š těn í Doporučen í Prozat í mn í spolupr á ce mezi institucemi zaveden á ve vybraných regionech / okresech ( ú koly sd í len í ú dajů, opatřen í pro shromažďov á n í kombinovaných ú dajů, společn é inspekčn í týmy ČSSZ/zdravotn í ch poji š ťoven/F Ú, a vz á jemn é propojen í datab á z í ČSSZ - zdravotn í poji š ťovny - F Ú )Prozat í mn í spolupr á ce mezi institucemi zaveden á ve vybraných regionech / okresech ( ú koly sd í len í ú dajů, opatřen í pro shromažďov á n í kombinovaných ú dajů, společn é inspekčn í týmy ČSSZ/zdravotn í ch poji š ťoven/F Ú, a vz á jemn é propojen í datab á z í ČSSZ - zdravotn í poji š ťovny - F Ú ) Detailn í obchodn í požadavky budou definov á ny každou ú častnickou instituc í (dle funkce převeden é do JIMu)Detailn í obchodn í požadavky budou definov á ny každou ú častnickou instituc í (dle funkce převeden é do JIMu) Sled: Po spojen í dan í a cel implementovat do kapacity JIMu jednotliv á ponaučen í z procesuSled: Po spojen í dan í a cel implementovat do kapacity JIMu jednotliv á ponaučen í z procesu

TWG 7: Integrace dan í a cel Hlavn í ot á zky Hlavn í princip stanoven í funkc í, kter é se maj í zahrnout do JIMu: zda daň/poplatek vznik á jako důsledek funkce Role výběru cel v EU zemi s nulovými vněj ší mi pozemn í mi hranicemi Legislativa EU se nezabýv á sama o sobě t í m, který ú řad prov á d í určitou činnost Jak je tedy třeba se postavit k nekl í čovými funkc í m ve výběru dan í a cel? Ú vahy zaměřen é na rozdělen í organizac í vyvol á vaj í velk é množstv í ot á zek týkaj í c í ch se n á kladů, možných synergi í, efektivity, apod. Funkce/ ú koly, kter é jsou prov á děny na podporu / jm é nem politiky jin é ho ú řadu by měly být zv á ženy jako kandid á t pro převeden í do takov é hoto ú řadu

TWG 7: Integrace dan í a cel Doporučen í V r á mci JIMu Mimo r á mec JIM Daně Cla Vyměřov á n í Vym á h á n í (včetně vym á h á n í n á rodků mimo JIM) Mobiln í dohled Š etřen í Ileg á ln í zaměstn á v á n í Pr á va du š evn í ho vlastnictv í Bezpečnostn í funkce Kontrola dotac í Finančn í kontrola Kontrola cenotvorby St á tn í loterijn í dozor, hazard

TWG 8: Změnový management Hlavn í ot á zky Ř í zen í projektu Vnitřn í komunikace – –dotazn í ky pro průzkum mezi person á lem  n á vrh vhodn é strategie intern í komunikace Extern í komunikace – –Spu š těn í webov é str á nky pro JIM a rol í diskusn í ch f ó r – –Tiskov é zpr á vy a budouc í veřejn é eventy

TWG 8: Změnový management Doporučen í Pokračovat v kon á n í pravidelných schůz í mezi jednotlivými misemi Světov é bankyPokračovat v kon á n í pravidelných schůz í mezi jednotlivými misemi Světov é banky Ř í zen í projektu:Ř í zen í projektu: –Vynikaj í c í projektov á dokumentace, nicm é ně je třeba zrychlit volbu software pro projektov é ř í zen í –Upravit strukturu governance pro projekt: TWG 8 přidělen á k týmu projektov é ho ř í zen –Přijmout profesion á ln í tým pro ř í zen í projektu, na plný ú vazek Intern í komunikace:Intern í komunikace: –Vyvinout a zav é st průzkum mezi zaměstnanci –Přestavit výsledky průzkumu během n á sleduj í c í mise Světov é banky jako z á klad pro strategii intern í komunikace Extern í komunikace:Extern í komunikace: –Spustit webovou str á nku JIMu a ř í dit diskusn í f ó rum –Pracovat s tiskovým mluvč í m MF na vyd á n í tiskov é zpr á vy –Pracovat se stranami, kter é jsou zainteresov á ny v soukrom é m sektoru

Shrnut í : Poč á tečn í kroky směrem k JIMu Rozhodnutí o spojení klíčových funkcí výběru daní a cel je prvním krokem směrem k JIMuRozhodnutí o spojení klíčových funkcí výběru daní a cel je prvním krokem směrem k JIMu Vytvoření velkého úřadu pro plátce daní pro zabezpečení výběru a spustit pilotní programy společné complianceVytvoření velkého úřadu pro plátce daní pro zabezpečení výběru a spustit pilotní programy společné compliance Vytvořit jednotné IČ pro plátce daně / poplatníkaVytvořit jednotné IČ pro plátce daně / poplatníka Navrhnout zákony k harmonizaci základu pro daně a poplatky/příspěvkyNavrhnout zákony k harmonizaci základu pro daně a poplatky/příspěvky Plán na centralizovaný systém zpracování údajůPlán na centralizovaný systém zpracování údajů