Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Sloveso BÝT – minulý čas
Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji. výuky cizích jazyků Šablona číslo: VY_22_1_36.
Sloveso BÝT – přítomný čas
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Pavlína Hůrková Datum: Název: VY_22_INOVACE_1.2.7.
Přítomný čas průběhový Present Continuous
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_425_Budoucí čas AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
BÝT (kladný a záporný oznamovací způsob)
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tázací dovětky- Question Tags
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
gramatika BÝT - otázka VY_22_INOVACE_41
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_13 Název materiálu: Vazba „be going to“ Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Předmět a očekávaný výstup
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Časování slovesa BÝT (to be)
Záporné otázky.
Future – going to Budoucí čas – vyjádřený pomocí vazby „going to“
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_431_Přítomný čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Přítomný čas průběhový
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_668_PŘÍTOMNÝ_ČAS_PRŮBĚHOVÝ_ZÁPOR TÉMA:
Časování slovesa „to be“ - být
Vazba „going to“ 7.ročník (k učebnici Projekt 3)
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7g_3 Téma: Sloveso to be - hra Číslo.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_07_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:přítomné časy.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová Long form I am you are he is she is it is we are you are they.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj6_09
Sloveso být – přítomný čas
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj7_73
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Autor: Bc. Lucie Ševčíková Datum: Název: VY_22_INOVACE_2.2.1 AJ6,7g_21
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj89_82
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENE3OV
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Transkript prezentace:

Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No Výkladová prezentace

Tvoření otázky se slovesem TO BE tvoří se tzv. inverzí – obrácením pořadí nejprve dáme sloveso, poté zájmeno/podmět sloveso bude stát na prvním místě ve větě, popř. za tázacím slovem Příklady: Are you at home? Where are they? Is she a teacher? What is it? Věty přečtěte a přeložte. Pokuste se na otázky odpovědět celou větou, v níž opět změníte pořádek slov.

Zápor u slovesa TO BE Tvoří se přidáním záporky not za sloveso Tvary se pak velmi často stahují Stažené tvary se používají častěji I am not You are not – you arn´t He is not – he isn´t She is not – she isn´t It is not – it isn´t We are not – we arn´t They are not – they arn´t Pečlivě přečtěte záporné stažené i nestažené tvary.

Otázka s nestaženými tvary v záporu Při užití celého tvaru v otázce zůstává záporka not až za tvarem zájmena/podmětu Are you not? Are we not? Are they not?

Odpovědi s YES/NO Neopakujeme celou větu, ale použijeme pouze zájmeno a odpovídající tvar slovesa Pořadí je stejné jako u oznamovací věty Are you a teacher? Yes, I am. No, I am not. Are they at home? Yes, they are. No, they aren´t.

Příklady vět They aren´t at school. Are you happy? Yes, I am. Are we in London? No, we arn´t. I am not at home. We are not perfect. Is he a student. Yes, he is. Věty přečtěte a přeložte.