Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
I. Dálkový přístup k postupům řešení životních situací Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele.
Informativní schůzka k programu 1M Praha
Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
KONEC ŠPINAVÉHO FINANCOVÁNÍ POLITICKÝCH STRAN Návrh novely o financování politických stran STRANA ZELENÝCH.
Odbor právní a Krajský živnostenský úřad
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Finanční nástroje pro podporu stanic Lenka Tomášková AOPK ČR, Sekce ochrany přírody a krajiny, odbor zvláštní ochrany přírody Praha,
Financování sociálních služeb
DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Projektový tým Svaz měst a obcí ČR Ostrava, 04. listopadu 2013.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát CALL CENTRA NA PRAHU ROKU 2014 Petr Kůta
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
1 Daň z nemovitostí a místní poplatky jako finanční zdroj obcí a měst Alena Holmes Zdeňka Jirásková Odbor – Majetkové daně, daň silniční, poplatky a oceňování.
Pronájem, výpůjčka majetku pořízeného z dotace Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Majetkové narovnání Stručný přehled. Kontaktní údaje: tel.: , Jak je dnes financována naše církev? o Vlastní zdroje.
Aktuálně připravované novelizace zákonů o územních samosprávných celcích a zákona o svobodném přístupu k informacím Ing. Marie Kostruhová Ředitelka.
Základní informace o projektu Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Právo na informace o životním prostředí.
Alena Paulová.  Předpis č. 420/2004 Sb.  Obsah  § 1 – předmět úpravy  § 2 – předmět přezkoumání  § 3 – hlediska přezkoumání  Postup při přezkoumání.
Ing. Jaroslav Holý Služba sledování změn.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
Ochrana osobních údajů při poskytování informací
Základní registry veřejné správy
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Řízení a kontrola hospodaření v ekonomických agendách
Základní registr obyvatel
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
 zastupitelstvo,  rada,  hejtman  ředitel krajského úřadu.
Osobní údaje při registraci domén Praha září 2007 Mgr. Martina Šnajderová, DiS. Úřad pro ochranu osobních údajů.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
GENDEROVÉ ROZPOČTOVÁNÍ OBCÍ JAK ZAČÍT? Jana Žehrová, ČZU Praha.
Porada tajemníků obcí s rozšířenou působností Benešov, Brno Aktuální informace k legislativním návrhům zákonů o ÚSC a dalším.
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím Krajský úřad Zlínského kraje Odbor právní a Krajský živnostenský.
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Současnost a vize Integrovaného registru znečišťování životního prostředí Úsek informační podpory, oddělení IRZ/CO.
Zjednodušení orientace na portálech veřejné správy Jaroslav Svoboda - Ministerstvo vnitra ČR Iva Zelenková - Ministerstvo informatiky ČR Konference ISSS,
Evidence obyvatel Zderaz – Metodické školení.
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Evidence přestupků Mgr. Radka Paulová ředitelka Rejstřík trestů Soudní Praha 4 Ing. Jan Ladin ředitel Odbor informatiky Ministerstvo spravedlnosti.
Rozpočtové hospodaření obcí  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Postup při uveřejňování smluv prostřednictvím formuláře
Informace ze sociální oblasti
Obecná část rozpočtového práva II
Novela zákona o obcích.
Registr smluv v kontextu zákona o zadávání veřejných zakázek
Porada ODK se zástupci orgánů veřejné správy
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
PODPORA SOCIÁLNĚ-PRÁVNÍ OCHRANY DĚTÍ NA KRAJSKÉM ÚŘADĚ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE II Metodické setkání na téma „Standardy kvality sociálně-právní ochrany na.
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
GDPR a budoucí redakční praxe
Mikroregion Bystřicko - CSS
Transkript prezentace:

Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi Zveřejňování smluv Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi

Obsah Legislativní úprava Schvalování smluv Zveřejňování smluv Postup při zveřejňování Náročnost procesu, náklady Statistika Shrnutí Dotazy

1 LEGISLATIVNÍ ÚPRAVA Právo na informace: Listina základních práv a svobod zákon č. 128/2000 Sb., o obcích § 103 odst. 4: Starosta odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce. zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

2 LEGISLATIVNÍ ÚPRAVA Omezení práva na informace: Utajované skutečnosti podle zvláštních právních předpisů Ochrana osobních a citlivých údajů

3 SCHVALOVÁNÍ SMLUV Kuřim: Veškeré smlouvy jsou předloženy ke schválení radě města, příp. zastupitelstvu města. Výjimka: pověření odboru úřadu k rozhodování o uzavírání smluv (§ 102 odst. 2 písm. m) zákona o obcích)

4 ZVEŘEJŇOVÁNÍ SMLUV Po ustavení koalice a nového vedení radnice po komunálních volbách v roce 2010 došlo k zavedení opatření ke zvýšení transparentnosti, mj. k povinnosti zveřejňovat veškeré smlouvy na webu města. Na web byly vloženy všechny platné smlouvy města od roku 1996. Do nově uzavíraných smluv byla zároveň vložena podmínka, že druhá strana souhlasí se zveřejněním smlouvy.

5 ZVEŘEJŇOVÁNÍ SMLUV Pro lepší orientaci byl v roce 2011 zakoupen za cenu cca 12.000,- Kč nový modul na zveřejňování smluv – funguje v rámci redakčního systému webových stránek od společnosti As4u. Umožňuje rozdělení smluv do sekcí, vyhledávání dle subjektů smlouvy, ceny, roku uzavření apod.

6 ZVEŘEJŇOVÁNÍ SMLUV Typy smluv: Darovací Nájemní O dílo (investiční/neinvestiční) O poskytnutí dotace O spolupráci O uzavření smlouvy budoucí O zřízení věcného břemene O výpůjčce Kupní O poskytování služeb Ostatní

7 ZVEŘEJŇOVÁNÍ SMLUV Smlouvy, které se neliší obsahem, pouze subjekty, jsou do systému vloženy pouze jednou jako vzorová smlouva (pronájmy bytů, zahrádek, apod.).

8 ZVEŘEJŇOVÁNÍ SMLUV

POSTUP PŘI ZVEŘEJŇOVÁNÍ 9 POSTUP PŘI ZVEŘEJŇOVÁNÍ Schválení smlouvy v příslušném orgánu města Zaevidování smlouvy v centrální evidenci smluv Uzavření smlouvy Anonymizace osobních údajů Vložení na web

NÁROČNOST PROCESU, NÁKLADY 10 NÁROČNOST PROCESU, NÁKLADY Náklady na pořízení software: cca 12.000,- Kč Časová náročnost: Anonymizace osobních údajů na kopii smlouvy, její naskenování a odeslání informatikům zabere odpovědnému pracovníkovi cca 10 minut. Vložení na web trvá informatikovi cca 20 - 30 minut, kdy je informatik povinen vyplnit příslušná pole, aby bylo možné v systému smluv vyhledávat. Musí se tedy ve smlouvě zorientovat a vyhledat příslušné údaje. V součtu jde tedy o cca 30 – 40 minut.

11 STATISTIKA rok 2011 vloženo 113 smluv rok 2012 vloženo 109 smluv rok 2013 vloženo 180 smluv rok 2014 vloženo 124 smluv

12 SHRNUTÍ Jako každá nová věc přinesla ze začátku i tato povinnost nelibost u pracovníků radnice. Nicméně proces zveřejňování se po několika týdnech zaběhl a v současné době pracovníkům žádné problémy nečiní. Opatření přispívá ke zvýšení informovanosti a možnosti kontroly hospodaření s veřejnými prostředky ze strany občanů, zejména pokud jde o zadávání veřejných zakázek.

13 DOTAZY, ZÁVĚR Děkuji za pozornost. Mgr. Ing. Drago Sukalovský starosta Kuřimi tel.: 775 978 326 e-mail: sukalovsky@kurim.cz