Krajská hospodářská komora Zlínského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
14. září Jihočeská hospodářská komora (JHK) byla založena JHK je sdružení podnikatelů, které působí nezávisle na politických stranách,
Programová konference ČSSD Michal Hašek Předseda Asociace krajů ČR a hejtman Jihomoravského kraje , Hradec Králové Silné, samostatné a spravedlivé.
POHLED PODNIKATELSKÉ SFÉRY NA SOUČASNOU SITUACI V OBLASTI ŘEMESEL
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Krajská pobočka Úřadu práce ČR ve Zlíně
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
„Vzdělávejte se pro růst
Setkání pracovníků kontaktních míst pro podnikatele MPO, Praha Kontaktní místa Hospodářské komory České republiky.
Volnočasové projekty a EU financování
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Asociace výzkumných organizací Asociace výzkumných organizací – činnost a poskytované služby Ing. Václav Neumajer výkonný předseda Asociace výzkumných.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
1 HK ČR, Praha SPOLUPRÁCE SE VZDĚLAVATELI Z POHLEDU ZAMĚSTNAVATELŮ Kurikulum S Praha.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
Výzkum, vývoj a inovace v ČR Výzkum, vývoj a inovace v ČR Seminář Ochrana průmyslového vlastnictví Praha, 6. června 2007.
Země živitelka 2009 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Tisková konference
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Silnice nebo železnice
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Regionální politika Oldřich Hájek. Nástroje regionální politiky Makroekonomické nástroje Makroekonomické nástroje Jsou omezené ostatními cíly hospodářství.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Posilování přeshraniční spolupráce v období MVDr. Stanislav Mišák náměstek hejtmana Zlínského kraje Konference , Zlín.
VYHLÁŠENÍ 1. VÝZVY POPRVÉ V ČESKÉ REPUBLICE Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava 2007 – 2013 Tisková konference – Zlín
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Regionální hospodářská komora Zlínského kraje Projekty přeshraniční spolupráce Kroměříž
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Tisková konference ČMKOS
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
REGIONÁLNÍ VEŘEJNÝ ZÁJEM
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Tisková konference ČMKOS
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Ing. Radislav Kusák ČSAD Uherské Hradiště a.s. 25. září 2014

Hospodářská komora České republiky Jediná podnikatelská reprezentace zřízená zákonem č. 301/1992 Sb. o Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky. Je zastoupena ve všech krajích ČR. Sdružuje téměř 14 000 členů (právnických i fyzických osob) organizovaných v 60 regionálních a 81 oborových asociací. Posláním HK ČR je vytvářet příležitosti pro podnikání, prosazovat a podporovat opatření, která přispívají k rozvoji podnikání v ČR, a tím i k celkové ekonomické stabilitě státu.

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Vznikla sloučením tří okresních hospodářských komor v Uherském Hradišti, Vsetíně a Zlíně k 1. 1. 2013 V současné době zastupuje téměř 400 podnikatelských subjektů Zlínského kraje, z toho 12 jsou firmy přímo podnikající v dopravě

Priority: Krajská hospodářská komora Zlínského kraje proexportní podpora KCVT - specializuje se zejména na Rusko, Ukrajinu a země SNS. Jako jediná komora v České republice má kontaktní kancelář v Moskvě. podpora technického vzdělávání – spolupráce s firmami, podpora středních odborných škol (účast na soutěžích, pořádání exkurzí), Den řemesel, spolupráce se Zlínským krajem, Národní soustava kvalifikací moderování mezi firmami a institucemi – zastoupení v poradních sborech Zlínského kraje, připomínkování strategických dokumentů

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Sektor doprava je jednou z důležitých oblastí národního hospodářství, která ovlivňuje prakticky všechny oblasti veřejného i soukromého života a podnikatelské sféry. Jedná se o sektor finančně velmi náročný, na druhou stranu jde o sektor, který výrazně přispívá do příjmové stránky veřejných rozpočtů. Jde o sektor, který je nutnou podmínkou pro zvyšování konkurenceschopnosti České republiky. Doprava a spoje se podílí na tvorbě HDP zhruba 10 %. V dopravě pracuje zhruba 250 tis. zaměstnanců v rámci celé ČR, ve Zlínském kraji 8,6 tis. (4,3 % z celkového počtu zaměstnanců). Zdroj: ČSÚ

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Objem investičních finančních prostředků vložených do infrastruktury klesá již šestým rokem, v roce 2013 byl nejnižší od roku 2001. V roce 2014 činí rozpočet SFDI 71 mld. Kč, v loňském roce to bylo 65 mld. Kč Příznivá zpráva: na rok 2015 se plánuje rozpočet SFDI pro potřeby dopravy celkem 94 mld. Kč, pro potřebu silniční dopravy 46,6 mld. Kč.

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Při KHK ZK funguje již téměř deset let Dopravní sekce. Jejími členy jsou významné firmy Zlínského kraje, jak dopravní, tak výrobní. V rámci této sekce jsou diskutována např. tato témata: investiční a neinvestiční akce na silnicích I., II. a III. třídy ve Zlínském kraji obnova vozového parku v autobusové dopravě dopraví obslužnost Zlínského kraje vývoj nákladů a výnosů ve veřejné dopravě železniční a autobusové ve Zlínském kraji, vzájemná spolupráce s veřejnou správou bezpečnost dopravy ve Zlínském kraji

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Význam dopravy pro Zlínský kraj: Dopravní společnosti jako zaměstnavatel Kvalitní dopravní infrastruktura je nezbytná pro bezproblémové zásobování zpracovatelských firem Kvalitní dopravní infrastruktura je důležitá při získávání nových zakázek Kvalitní dopravní infrastruktura je důležitá pro podporu exportu Kvalitní dopravní infrastruktura je důležitá pro rozvoj cestovního ruchu Všechny výše uvedené body jsou důležité pro celkový rozvoj kraje a zaměstnanost v kraji.

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Pohled podnikatelů v dopravě na některé problémy v dopravě obecně Zákon o veřejných zakázkách, který paradoxně brání tomu, k čemu je určen – vysoutěžení nejlepší nabídky (např. vítězem je firma bez zaměstnanců nebo náležitých zkušeností) Rozhodování ÚOHS - zdravý rozum by měl stát nad striktním výkladem zákona (věčný spor: má prioritu duch nebo litera zákona?) Stále větší zpoplatňování silniční dopravy, které by mělo vést k jejímu omezení (už dnes je zpoplatnění takové, že dopravce zpět do rozpočtu odvádí více než 30 celkových nákladů a sil. doprava tak generuje do SR více než 110 mld. Kč/rok) Preferenci některých druhů dopravy před jinými – podnikatelský sektor si je moc dobře vědom výhod a nevýhod jednotlivých druhů přepravy a podle toho se rozhoduje

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Doprava nepotřebuje Tendenční a lživých pohled na silniční dopravu, populismus typu Kamion opět zabíjel Nekoncepčnost na MD, která plyne i z doby životnosti ministra dopravy (s ministrem zdravotnictví nejrizikovější post ve vládě) - 1,3 roku Průplav Labe – Odra - Dunaj Nekvalitně provedené stavby, které není možné reklamovat (kvalita jinde v Evropě) Peníze na investice?

Krajská hospodářská komora Zlínského kraje Doprava ve ZK potřebuje Intenzivně pracovat na přípravě projektů, které budou mít šanci uspět v čerpání peněz z IROP Vedle přípravy výstavby R49 zintenzivnit práce na R55 V oblasti dopravní obslužnosti optimalizovat jízdní řády i s důsledkem rušení některých málo využívaných autobusových nebo vlakových spojů nebo linek Zahájit elektrifikaci a zkapacitnění vybraných tratí, zejména Otrokovice – Zlín – Vizovice

DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Radislav Kusák ČSAD Uherské Hradiště a.s.