Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém."— Transkript prezentace:

1 Setkání s hejtmanem Most, 27.09. 2007

2 Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém kraji  Příznivé výsledky ve snižování míry nezaměstnanosti v Ústeckém kraji – tisková zpráva

3 Doprava v Ústeckém kraji

4 Řešení dopravy – souběhy tratí  Ústecký kraj patří k nejhustším sítím železničních tratí v České republice  Krajem prochází železniční koridor Děčín – Břeclav, po kterém je vedena doprava z Berlína do Prahy a do Budapešti  Současně s tím je v kraji vedena velmi hustá regionální železniční síť  Strategií kraje je provozovat dopravu v relacích s vyšší přepravní poptávkou….  … a současně s tím omezovat dopravu na úsecích, které nejsou efektivní a nevyužívané.

5 Řešení dopravy – souběhy tratí  Ústecký kraj je povinen řídit se platnou legislativou, která zakazuje vedení různých druhů dopravy na totožných úsecích –„… kraj musí přistoupit k takovému způsobu zajištění základní dopravní obslužnosti, který bude minimalizovat úhradu prokazatelné ztráty placené z rozpočtu kraje při zachování stejné míry dopravní obslužnosti“ –kraj má tedy ze zákona povinnost nakládat s prostředky daňových poplatníků maximálně šetrně a musí prostředky soustředit do dopravy, která je využívanější a efektivnější  Připravuje se proto změna v jízdním řádu od 09.12.2007, kterou dojde k omezení nebo zastavení provozu na některých tratích  Hlavní důvody pro změny v jízdním řádu: –nízké využívání těchto tratí (ekonomické důvody) –lepší organizace zabezpečení veřejné dopravní obslužnosti

6 Řešení dopravy – souběhy tratí  V trasách, kde vedle sebe vedou dva nebo více druhů dopravy, bude podporován pouze jeden druh (efektivnější)  Je vždy nutné zvážit, který z nich je rentabilnější a výhodnější pro cestující  Významnou roli hrají kvalitativní podmínky konkrétních druhů dopravy a reálná doba přepravy a její spolehlivost a plynulost  Ve většině případů je potvrzen páteřní smysl dopravy železniční –Jde o trasy Ústí nad Labem – Děčín, Ústí nad Labem – Lovosice, Lovosice – Litoměřice, Rumburk – Šluknov a Roudnice nad Labem – Straškov  V některých případech, kdy je železniční trať vedena nevhodně, je preferována doprava autobusová –Jedná se o trasy Děčín – Jílové u Děčína – Libouchec, Rumburk – Jiříkov, Lovosice – Třebenice – Libčeves. V jednom případě je dokonce preferována doprava tramvajová, a to v trase Most – Záluží – Litvínov.

7 Shrnutí dopravy v Ústeckém kraji  Ústecký kraj úpravou jízdního řádu reaguje na dlouhodobý trend snižování počtu cestujících na zmíněných tratích  Průměrná vytíženost spoje je 12,3 osob u vozu s maximální kapacitou 55 osob (trať Chomutov – Vejprty)  Průměrné stáří vozů Českých drah je zhruba 50 let, prostředky daňových poplatníků jsou tak neefektivně využívány (investice vysoce přesahují náklady na modernizaci vozového parku Českých drah)  Neobjednané vlakové spoje budou nahrazeny spoji autobusovými  Na některé železniční tratě plánuje Ústecký kraj vypsat v roce 2008 výběrová řízení - záměrem je porovnat nabídku Českých drah s jinými dopravci a vybrat kvalitativně a ekonomicky nejvhodnějšího dodavatele

8 Redukce na železnici je v kraji potřebná… Objednané kilometry v roce 2007 Celkové náklady kraje ročně (prokazatelná ztráta) Náklady na jeden kilometr Železnice7.781.751 km375.000.000 Kč 48,19 Kč Autobus17.370.410 km309.731.147 Kč 17,83 Kč


Stáhnout ppt "Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém."

Podobné prezentace


Reklamy Google