PROJEKT „Žijeme společně - zavedení bezbariérové dopravy v krajském městě Jihlava“ Žadatel : Dopravní podnik města Jihlavy, a.s. Brtnická 1002/23, 586.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Ing. Stanislava Správková
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Název projektu: „Aby byl domov domovem I“ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.3.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Aby byl domov domovem I“ realizovaném.
BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Evropský sociální fond v kontextu politiky soudržnosti Ing. Světlana Navarová, vedoucí oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV.
Samospráva venkovských obcí v komplexu veřejné správy.
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Společný regionální operační program (SROP) GRANTOVÁ SCHÉMATA KARLOVARSKÉHO KRAJE Aktuální stav průběhu 1. kola výzvy.
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Michal Pluta Česká spořitelna, a.s. IX / 2008
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
Společný regionální operační program Obchodní akademie, Česká Lípa, nám. Osvobození 422, příspěvková organizace.
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
VÝROČNÍ KONFERENCE,,Operační program Rybářství příležitost pro produkční rybáře“
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Název projektu: „Výstavba pavilonu E v MŠ Pod Hájem„ Registrační číslo projektu: CZ.1.15/3.2.00/ SEZNAMTE SE S PROJEKTEM „Výstavba pavilonu E v.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Republikový výbor pro prevenci kriminality 26. května Zpráva o stavu romské menšiny Metodika naplňování Strategie romské integrace 3.Dotace.
Jednodušší cesta k dotacím v novém programovém období Místní akční skupina Rakovnicko.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Sociální podnikání v Praze
Chytrý Jihomoravský kraj ?
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Obecná východiska.
Informace o projektech v IDS JMK
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ 11. jednání Řídicího výboru IPRÚ
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Jaromír Jech Svaz měst a obcí ČR
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

PROJEKT „Žijeme společně - zavedení bezbariérové dopravy v krajském městě Jihlava“ Žadatel : Dopravní podnik města Jihlavy, a.s. Brtnická 1002/23, Jihlava Tel.: , Fax:

Financováno : SROP, priorita 2, opatření 2.1, podopatření Rozvoj dopravní obslužnosti v regionech. Začátek realizace: květen 2005 Ukončení realizace: červen 2006 Celkové uznatelné náklady: 102,8 mil. Kč Příspěvek EU : 47,6 mil. Kč (46,3%)

Z ČEHO PROJEKT VYCHÁZEL:  Svoboda pohybu je základním předpokladem pro přístup k dalším svobodám – vzdělání, lékařská péče, pracovní zařazení, kultura apod.  Doprava patří proto mezi základní sociální práva občana  Přístupnost dopravy pro občany s omezenými možnostmi pohybu zvyšuje jejich začlenění do společnosti  Zvýšení zaměstnatelnosti těchto osob a uplatnění na trhu práce  Všeobecné stárnutí populace zvyšuje podíl této skupiny občanů – v Jihlavě žije 7 % lidí se zdravotním postižením 24 % lidí starších 60 let ( s tendencí růstu) 3 % dětí předškolního věku ( také maminky s kočárky ) 0,2 % těhotných žen

VŠEOBECNÝ CÍL: Zavedením systému trvale udržitelného rozvoje v oblasti sociální:  Vytvořit podmínky pro volný a nezávislý pohyb všech občanů města.  Vytvořit podmínky pro jejich integraci do běžného života  Přispět k vyrovnání příležitostí zejména pro občany s omezenou schopnosti pohybu a orientace. Zavedením specifického vozového parku (12 nízkopodlažních autobusů a 3 nízkopodlažních trolejbusů) dojde ke zvýšení mobility obyvatel, zejména znevýhodněných skupin. Nový technický park, díky své konstrukci motorů, také významným způsobem přispěje ke zlepšení životního prostředí v krajském městě Jihlava.

SPECIFICKÝ CÍL: Zavést bezbariérovou přepravo osob prostřednictvím MHD  Zajištění pravidelného provozu bezbariérových vozů na všech linkách MHD dle regulérního jízdníno řádu  Zvýšení zájmu obyvatel města o MHD  Zvýšení mobility osob s omezenou možností pohybu  Zlepšení podmínek pro sociální integraci znevýhodněných skupin obyvatel  Zlepšení životního prostředí ve městě Pořízením nového specifického vozového parku bylo dosaženo zajištění bezbariérové přepravy MHD v krajském městě Jihlava z více jak 54% ve špičce.

Cíl projektuMěřitelná hodnota indikátoru Absolutní hodnota indikátoru  Zvýšení počtu přepravených osob prostřednictvím veřejné dopravy (MHD) %5,1  Počet nově zřízených pracovních míst osoby7  Nákup speciálních hromadných dopravních prostředků (pro handicapované, školní autobusy apod.) ks15  Instalace moderních informačních systémů pro cestující ks15 MĚŘITELNÉ CÍLE :

PARTNEŘI PROJEKTU:  Krajská rada zdravotně postižených (součinnost při provádění průzkumů poptávky po bezbariérové dopravě, odborné poradenství a akvizice nové služby)  Centrum zdravotně postižených (odborné konzultace o potřebách vozíčkářů a starých občanů, aktivní podíl na publicitě bezbariérové MHD ve městě)  Město Jihlava (přímá účast na akvizici služby, finanční podíl na vlastní realizaci, následné aktivity zvyšující účinek této služby – bezbariérové sjezdy z chodníků, vstupy do budov apod.)

Výstupy a výsledky projektu  Zvýšení mobility obyvatel (zejména osob s omezenou možností pohybu a orientace)  Zvýšení zájmu občanů o veřejnou přepravu zvýšením její kvality  Zlepšení životního prostředí ve městě  Zvýšení zaměstnatelnosti osob s omezenou možností pohybu a orientace a zlepšení tak jejich sociálního postavení ve společnosti  Zvýšení počtu přepravených osob prostřednictvím MHD  Vytvoření 7 nových pracovních míst a udržení stávajících  Zavedení informačního sytému MHD v krajském městě

Dopady projektu  Vytvoření podmínek pro trvale udržitelný rozvoj v oblasti sociální  Vytvoření podmínek pro sociální integraci hendikepovaných občanů do normálního života  Zvýšení zaměstnatelnosti osob s omezenou možností pohybu a orientace  Zlepšení sociálního postavení hendikepovaných občanů ve společnosti  Snížení nezaměstnanosti a posílení ekonomiky regionu

PŘÍPRAVA ŽÁDOSTI : 1.Záměr a jeho projednání se zřizovatelem (město Jihlava jako 100% vlastník DP muselo celou záležitost projednat a schválit na zastupitelstvu, protože se finančně podílelo na vlastní realizaci) 2.Výběr poradce pro zpracování žádosti (při výběru jsme se řídili především kvalitou a komlexností služeb, zkušenostmi a referencemi a přístupem pracovníků k našim potřebám, cena za zpracování nebyla prioritou) 3.Výběr vhodného dotačního titulu ve spolupráci s poradcem (vzhledem k zaměření projektu nebyla tato fáze problémem, protože bylo v rámci SROP přímo určeno opatření k financování tohoto typu aktivit) 4.Analýza poptávky ve spolupráci s poradcem a partnery ( využili jsme dostupná statistická data, kterých nebylo mnoho a proto jsme provedli i další vlastní šetření)

Administrativní proces : 1.V I. kole žádost nebyla podpořena (sekretariát programu požadoval detailnější vysvětlení potřebnosti bezbariérové dopravy ve městě, proto jsme provedli ještě další místní šetření mezi občany a návštěvníky města) 2.V II. kole byla žádost podpořena, ale menší částkou, než která byla požadována (v rámci druhého kola byly zbývající alokované finance rozděleny mezi dva předložené projekty) 3.Problémy s podpisem Rozhodnutí a Podmínek (snížení podpory zmátlo monitorovací systémy a bylo vydáno neplatné rozhodnutí s původní požadovanou výší, oprava trvala několik měsíců a komplikovala dodržení harmonogramu) 4.Platba a následná kontrola (toto proběhlo již bez problémů, peníze jsme obdrželi v poměrně krátké lhůtě a kontrola realizace neshledala žádné nedostatky, monitorovací ukazatele byly splněny)

Další plány rozvoje společnosti : 1.Ve spolupráci s poradcem připravíme žádost na II. Etapu (v rámci druhé etapy bychom chtěli doplnit vozový park tak, aby byla bezbariérová přeprava zajištěna 100% na všech spojích) 2.V ROP (opět je zde opatření, které podporuje rozvoj dopravní obslužnosti v kraji včetně nákupu specifických vozů)

Děkuji za pozornost Ing. Zdeňka Škarková