* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA A OSTATNÍ NÁSTROJE HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_328.
Advertisements

„Pokud není uvedeno jinak, autorem obrázků a textů je
Charakteristika zásob
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Účtování prodeje materiálu
Mateřská a rodičovská dovolená
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně z příjmů fyzických osob - příklad Označení.
Hospodářská politika státu
ÚČTOVÁNÍ NA ROZVAHOVÝCH ÚČTECH
Hospodářský proces Potřeby, peníze
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
SOCIÁLNÍ POLITIKA – 3. nástroj hospodářské politiky – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
zboží Statek nebo služba určená ke směně na trhu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Daň z přidané hodnoty a její účtování
Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EKO163 Název školy Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jindra Germaničová. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
1 Registrační číslo projektuCZ. 1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_UCE_004 Název školy Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková.
ÚČETNÍ DOKLADY září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070103
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
DPH – daň z přidané hodnoty
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
Říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední.
* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová.
Příklady výměn Valuty Devizy Devizové účty blíže
Bankovní systém říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
MAGICKÝ ČTYŘÚHELNÍK květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060210
Nástroje makroekonomické politiky státu VY_32_INOVACE_
OPOTŘEBENÍ A ODPISOVÁNÍ DLOUHODOBÉHO MAJETKU
Dlouhodobý majetek Odpisy
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
OSOBNÍ (RODINNÉ) HOSPODAŘENÍ – ZÁKLADNÍ POJMY
Úvěrové služby bank říjen 2012VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana.
F ISKÁLNÍ POLITIKA Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. St ř ední škola hotelnictví.
DŮCHODOVÁ, CENOVÁ a ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA – 5. a 6. nástroj hospodářské politiky Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu.
ROZVAHA říjen 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070108
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
VNĚJŠÍ MĚNOVÁ POLITIKA – 4. nástroj hospodářské politiky – 2. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření:
HOSPODÁŘSKÝ CYKLUS květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060203
ODPISY DLOUHODOBÉHO MAJETKU ROVNOMĚRNÉ
Mikroekonomie I Platební bilance a obchodní bilance Ing. Vojtěch JindraIng. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)Katedra ekonomie (KE)
EVIDENCE PŘÍJMŮ A VÝDAJŮ
– soutěž PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_131.
* HOSPODAŘENÍ PODNIKU 2 Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. Střední škola hotelnictví.
* INFLACE květen 2013VY_32_INOVACE_EKO_ Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková.
MONETÁRNÍ POLITIKA květen 2013 VY_32_INOVACE_EKO_060215
Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. St ř ední škola hotelnictví a slu ž eb.
Zásoby Účtování o zboží
Zásoby Účtování výrobků
Majetek podniku a zdroje financování
Daňová evidence Pohledávky a závazky. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_10_02_měno vý kurz Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_16_Měna TEMA:Finanční gramotnost ČÍSLO.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_16 Název materiáluKurzovní.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_62_INOVACE_FG.9.r.09 EU OP VK Škola, adresaZŠ Smetanova 1509, Přelouč AutorMgr. Blanka Prokopová Období tvorby VMlistopad.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Příklady – zadání Jedete na dovolenou do Velké Británie. Chcete tedy hotovost 250 GBP. Kolik to bude stát českých korun? Chcete získat hotovost 1250€.
Transkript prezentace:

* ZAHRANIČNĚ OBCHODNÍ POLITIKA A OSTATNÍ NÁSTROJE HOSPODÁŘSKÉ POLITIKY – CVIČENÍ Autory materiálu a všech jeho č ástí, není-li uvedeno jinak, jsou Ing. Dana Gebauerová a Ing. Romana Venclíková. St ř ední škola hotelnictví a slu ž eb a Vyšší odborná škola, Opava, p ř ísp ě vková organizace. Vzd ě lávací materiál byl vytvo ř en v rámci OP VK 1.5 – EU peníze st ř edním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ únor 2014VY_32_INOVACE_EKO_060219

Příklad 1 Podnikatel si ve směnárně banky kupoval na služební cestu do Rakouska 500 EUR. Ve stejný den se vrátil a směnil valuty zpět na české koruny. Vypočítejte, kolik zaplatil za EUR a kolik dostal CZK při směně za EUR. Nákup valut 500 EUR Kurz: Výpočet: Prodej valut 500 EUR Kurz: Výpočet: Přepočet valut  kurz dle aktuálního kurzovního lístku 28,19 CZK/EUR  26,81 CZK/EUR  valuta, prodej valuta, nákup 500 EUR. 28,19 CZK/EUR= CZK 500 EUR. 26,81 CZK/EUR= CZK

Příklad 2 Pan Novotný si koupil zájezd do Japonska. Na cestu bylo nutné směnit JPY. Po návratu z dovolené směnil JPY zpět na české koruny. Vypočítejte, kolik zaplatil v CZK a kolik obdržel CZK při směně za JPY. Nákup valut JPY Kurz: Výpočet: Prodej valut JPY Kurz: Výpočet:  kurz dle aktuálního kurzovního lístku 20,07 CZK/100 JPY  18,89 CZK/100 JPY  valuta, prodej valuta, nákup JPY. 20,07 CZK/100 JPY= CZK JPY. 18,89 CZK/100 JPY= CZK

Příklad 1 Švédská firma dodává komponenty pro vojenská letadla do ČR a vystavila fakturu na EUR. K dnešnímu dni uhradila česká firma fakturu převodem z bankovního účtu. Vypočítejte, kolik zaplatila česká firma CZK za dodávku. pro českou firmu je to závazek vůči švédské firmě Kurz: Výpočet: Přepočet deviz  kurz dle aktuálního kurzovního lístku 28,03 CZK/EUR  deviza, prodej EUR. 28,03 CZK/EUR = CZK

Příklad 2 Česká firma dodává do Kanady potravinové zboží. Česká firma vystavila fakturu na CAD. Dnešního dne obdržela na účet peníze. Kolik obdržela CZK? pro českou firmu je to pohledávka za kanadskou firmou Kurz: Výpočet:  kurz dle aktuálního kurzovního lístku 17,70 CZK/CAD  deviza, nákup CAD. 17,70 CZK/CAD= CZK

Otázky k procvičení 1. Co je apreciace, depreciace, revalvace, devalvace? změna kurzu vlivem trhu, česká koruna posiluje vůči ostatním měnám, za cizí měnu zaplatíme méně změna kurzu vlivem trhu, česká koruna oslabuje vůči ostatním měnám, za cizí měnu zaplatíme více změna kurzu prostřednictvím ČNB, oficiální zvýšení kurzu měny vůči cizí měně, za cizí měnu zaplatíme méně změna kurzu prostřednictvím ČNB, oficiální snížení kurzu měny vůči cizí měně, za cizí měnu zaplatíme více Apreciace: Depreciace: Revalvace: Devalvace:

2. Jaký vliv má apreciace a revalvace na dovoz a vývoz zboží? −je liberální, −ekonomika je otevřená, −ČR je závislá na exportu, protože 60% produkce vyvážíme −devalvace české měny vůči euru, který provedla ČNB na konci roku 2013 pomohla českým exportérům zvýhodňuje dovoz, znevýhodňuje vývoz 3. Jaký vliv má depreciace a devalvace na dovoz a vývoz zboží? zvýhodňuje vývoz, znevýhodňuje dovoz 4. Zahraničně obchodní politika ČR je liberální nebo ochranářská?

6. Charakterizujte důchodovou politiku a jak ovlivňuje HP státu? Je to nástroj HP státu, který reguluje výši důchodů (příjmů) obyvatel a reguluje ceny na trhu: −vláda stanoví mzdy ve státním sektoru −v soukromém sektoru se výše mzdy řídí trhem práce, vláda pouze stanoví minimální mzdu (8.000 Kč) −reguluje některé ceny na trhu (zasahuje do rovnováhy) Do rovnováhy zasahuje: v oblasti cen (maximální cena, minimální cena) v oblasti dani (DPH a spotřební daň) v oblasti cla (uvalením cla na zboží se zvyšuje jeho cena) 7. Charakterizujte protimonopolní politiku a jak ovlivňuje HP státu? Je to nástroj HP politiky státu, který chrání spotřebitele na trhu a stanoví podmínky hospodářské soutěže pro účastníky trhu.

8. Charakterizujte sociální politiku a jak ovlivňuje HP státu? Je to nástroj, který je zaměřený na sociální ochranu obyvatel zahrnuje: −sociální pojištění: pomáhá lidem při ztrátě příjmů v době nemoci, stáří a invalidity −státní sociální podpora: jsou to dávky sociální péče, životní minimum, existenční minimum −sociální péče: dávky, které zohledňují individuální situaci občanů s ohledem na věk, zdravotní stav